Weloty skrev 2021-08-16 09:10:20 följande:
Hej alla!
Jag ville bara uppdatera er om att jag och min man idag ska påbörja vår fertilitetsutredning efter 14 månader av helt resultatlösa försök. Efter månader av hopplöshet känner jag äntligen att det kommer en liten ljusglimt. Vi har nästa BIM den 9/9 så jag antar att vi inte hinner börja med någon slags behandling eller åtgärd denna gång, men det är i alla fall i rullning vilket känns skönt!
Ni som har gjort en utredning, hur gick ert första besök till?
Vad skönt för er, jag upplevde att det kändes som ett tydligt steg framåt att få genomföra utredningen, även om den sedan visade att det inte var något fel på någon av oss :)
Som för Janni91 så fick vi fylla i varsin hälsodeklaration, sedan gjordes ett ultraljud på mig. Min man fick lämna ett spermaprov och jag fick ta blodprov, äggledarspolning och ytterligare ett ultraljud för att se om jag ägglossar. Sedan hade vi ett uppföljningssamtal efter allt detta och gick igenom svaren.
Vi beslutade då (detta var i april) att vi skulle fortsätta försöka själva till augusti och om inget hände så skulle vi skicka en remiss för IVF. Nu har ju inget hänt, så jag fick faktiskt precis samtal från gyn som berättade att de skickar iväg remissen idag. Nu behöver vi lämna varsitt blodprov till och sedan är remissen bekräftad :)
Det verkar som att svar på remissen (förhoppningsvis) kommer om en månad och att vi kan dra igång IVF i höst redan :)