• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • apan95

    Denna glada gubben möttes jag av i morse måndag morgon och kände att en bättre start på veckan kan man inte få va? mejlade kliniken och fått en tid för återföring nu på lördag. Känner mig otroligt pepp och taggad och hoppas att det ska gå bättre denna gången <3 min sambo kan även följa med denna gång vilken känns ännu mer på riktigt på något sätt haha! VAMOS! <3

  • Vickan31
    apan95 skrev 2021-09-27 14:45:32 följande:
    självklart tänker jag på er andra så mycket <3 i bland känner jag mig så självupptagen av min egen process liksom.. stor kram och tack för pepp, hoppas det blir lite plus i gruppen nu i oktober! Känns som de gått trögt ett tag <3
    apan95 skrev 2021-09-27 14:49:04 följande:

    Denna glada gubben möttes jag av i morse måndag morgon och kände att en bättre start på veckan kan man inte få va? mejlade kliniken och fått en tid för återföring nu på lördag. Känner mig otroligt pepp och taggad och hoppas att det ska gå bättre denna gången <3 min sambo kan även följa med denna gång vilken känns ännu mer på riktigt på något sätt haha! VAMOS! <3



    Jag upplever dig absolut inte som självupptagen! Fattar såklart vad du menar, att man skriver ju mest om sina egna upplevelser och erfarenheter, men du behöver verkligen inte oroa dig för det och vi vill ju ha uppdateringar så ofta du bara vill och orkar om hur allt går :) Så spännande med positivt ÄL-test nu, wii! Förstår att dagarna till lördag kommer att kännas aningen långsamma, men väldigt positivt att din sambo får följa med den här gången :D Håller alla tummar, hoppas så mycket för din skull nu! <3 
  • Steeph

    Svarar här till er alla som skrev på min senaste post. Det känns superbra att ägglossningen inte blev så sen och att kroppen verkar vara i fin balans Ägglossningen kom på dag 16, hade positivt äl test dag 14 och 15 och sedan negativt på dag 16 (tempen steg pytte), men hade en större höjning av tempen på dag 17 så chansar att ägget släppte på dag 16.

    Vi kör privat då vi inte får hjälp av regionen för att vi kan bli gravida på egen hand. Så vi betalar allt ur egen ficka vilket känns ganska absurt för visst kan vi bli gravida men det tar lång tid mellan graviditeterna och dessutom slutar dom i upprepade MA? men iallafall så ringde jag tillbaka till Linné kliniken idag och berättade att vi vill starta igång. Så om 10 dagar ungefär börjar jag med sprutorna och recept skulle jag få nu under veckan. Sköterskan jag pratade med var helt underbar! Jag förklarade att vi försökt denna ägglossning också men att vi inte blir gravida så lätt. Hon bad mig ta ett gravtest någon dag innan beräknad mens och är det negativt så är det bara att köra på när mensen kommer. Äntligen känner jag lite lite hopp <3

  • Soff
    Msofie skrev 2021-09-26 22:35:35 följande:
    Jag ska också säga att jag har väldigt låg smärttröskel! Svimmade nästan av min äggledarspolning. Men vet du vad? Jag klarade det, och jag klarade av förra äggplocket. Det kommer kanske suga, men du kommer klara det med.

    Vi fick 4 befruktade embryon, ett återinfördes på dag 3. Vi fick sedan veta att ingen klarade sig så långt som till frys. Upplever att många får till frysen, så vill upplysa er alla här och med nu att det inte alltid blir så. Så kanske ni inte blir lika chockade som vi blev.

    Suck, skrev ett jättelångt inlägg till dig, och så hakade sig sidan.. orkar inte skriva om det...  men kontentan; min smärttröskel är nog ganska hög, men spolningen klarade jag knappt av. Verkar vara extremt individuellt, vissa känner ju det knappt. På mig misslyckades första försöket så hon fick gå in med någon slags tång och göra om det. Blodbad. Hemskt. Hursom, mycket att oroa sig över i detta... att inga ägg går till frysen.. att det ska göra ont etc... men men, man får bara som vanligt vänta snällt och hoppas på det bästa. För oss alla. Tack iallafall för att du berättar <3 när man vet så slipper man iallafall fler chocker... även om man såklart skulle bli besviken och ledsen. 


    Såg att du fått äggplocket överstökat, skönt!! Ja unna dig chips och bara chilla nu!! <3  Så håller jag tummarna. 


     

  • Soff
    apan95 skrev 2021-09-27 14:49:04 följande:

    Denna glada gubben möttes jag av i morse måndag morgon och kände att en bättre start på veckan kan man inte få va? mejlade kliniken och fått en tid för återföring nu på lördag. Känner mig otroligt pepp och taggad och hoppas att det ska gå bättre denna gången <3 min sambo kan även följa med denna gång vilken känns ännu mer på riktigt på något sätt haha! VAMOS! <3


    Wiii <3 
  • apan95
    Vickan31 skrev 2021-09-27 15:47:44 följande:

    Jag upplever dig absolut inte som självupptagen! Fattar såklart vad du menar, att man skriver ju mest om sina egna upplevelser och erfarenheter, men du behöver verkligen inte oroa dig för det och vi vill ju ha uppdateringar så ofta du bara vill och orkar om hur allt går :) Så spännande med positivt ÄL-test nu, wii! Förstår att dagarna till lördag kommer att kännas aningen långsamma, men väldigt positivt att din sambo får följa med den här gången :D Håller alla tummar, hoppas så mycket för din skull nu! <3 


    Tack va glad jag blir <3 så roligt att ni vill följa vår ivf resa även om ni inte är där riktigt ännu!

    Känns skönt att man har jobb iallafall fram tills fredag så går dagarna fort iallafall! Men jag längtar ju absolut till helg hehe! <3
  • Steeph
    Msofie skrev 2021-09-27 09:51:12 följande:

    Äggplocket är överstökat! Personalen är verkligen så himla omtänksamma och fina. Kan verkligen rekommendera Livio. Allt gick bra och dem fick ut 12 äggblåsor (2 fler än förra gången, så kändes positivt). Ont gjorde det, men man klarar det. Nu ska jag ligga i soffan och äta chips resten av dagen.

    Preliminär insättning på onsdag. Dem kommer endast befrukta med ICSI denna gången, eftersom vanlig IVF inte fungerade alls för oss förra gången.


    Åh vad härligt! Bra jobbat! känns betryggande eftersom jag ska göra samma sak om ett par veckor. Fick du lugnande och morfin?

    Håller tummarna att det blir insättning på onsdag och att den lilla boar in sig hos dig
  • Carina82
    Msofie skrev 2021-09-27 09:51:12 följande:

    Äggplocket är överstökat! Personalen är verkligen så himla omtänksamma och fina. Kan verkligen rekommendera Livio. Allt gick bra och dem fick ut 12 äggblåsor (2 fler än förra gången, så kändes positivt). Ont gjorde det, men man klarar det. Nu ska jag ligga i soffan och äta chips resten av dagen.

    Preliminär insättning på onsdag. Dem kommer endast befrukta med ICSI denna gången, eftersom vanlig IVF inte fungerade alls för oss förra gången.


    Iii vad spännande! Ska hålla alla tummar för dig <3 Av nyfikenhet, vilken Livio går ni på? Vi ska välja klinik om några månader, alla tips tas tacksamt emot :)
  • Msofie
    Soff skrev 2021-09-27 17:49:32 följande:

    Suck, skrev ett jättelångt inlägg till dig, och så hakade sig sidan.. orkar inte skriva om det...  men kontentan; min smärttröskel är nog ganska hög, men spolningen klarade jag knappt av. Verkar vara extremt individuellt, vissa känner ju det knappt. På mig misslyckades första försöket så hon fick gå in med någon slags tång och göra om det. Blodbad. Hemskt. Hursom, mycket att oroa sig över i detta... att inga ägg går till frysen.. att det ska göra ont etc... men men, man får bara som vanligt vänta snällt och hoppas på det bästa. För oss alla. Tack iallafall för att du berättar <3 när man vet så slipper man iallafall fler chocker... även om man såklart skulle bli besviken och ledsen. 

    Såg att du fått äggplocket överstökat, skönt!! Ja unna dig chips och bara chilla nu!! <3  Så håller jag tummarna. 

     


    För mig dock var nog nästan spolningen värre än plocket, så överlevde du det kommer du definitivt klara plocket! Man är starkare än vad man tror. Och det enda sättet ut, är igenom. Behöver du någon att prata med när du går in i protokollet finns jag och vi här varje fall, tack för din pepp!
  • Msofie
    Steeph skrev 2021-09-27 18:32:05 följande:

    Åh vad härligt! Bra jobbat! känns betryggande eftersom jag ska göra samma sak om ett par veckor. Fick du lugnande och morfin?

    Håller tummarna att det blir insättning på onsdag och att den lilla boar in sig hos dig


    Ja precis. Jag fick en lugnande när vi kom in till vårt rum. Sedan fentanyl intravenöst (en har aldrig varit så lycklig som de första 30 sekunderna haha) samt lokalbedövning! Tack för dina fina ord!
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet