• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Vickan31
    Steeph skrev 2021-10-08 12:37:04 följande:

    Hej på er, jag har läst igenom alla meddelande senaste veckan.

    Jag vet att vi har flera här inne som har skrivit, men om jag skulle svara på alla inlägg så får jag hålla på hela veckan hihi <3 och Vickan31, tack för att du alltid sprider så mycket kärlek här inne både till mig och andra!

    Jag själv lyckades inte bli gravid på sista försöket innan ivf, så idag kom mensen och vi tar menopur klockan 21.00 ikväll.

    Stor kram till er alla. Ni är fantastiska!


    Ååh men gud vad glad jag blir för dina fina och peppande ord, tack och DETSAMMA! <3 Är så tacksam för att du ger så mycket positiv energi och stöd och råd i allt det här, och jag hoppas av hela mitt hjärta att du snart ska kunna lämna den här jobbiga tiden bakom dig och istället få uppleva en fullgången graviditet och allt fint som väntar framöver <3

    Jättetråkigt såklart att det inte lyckades det här försöket för dig, men hoppas att det ändå finns en viss tröst i att veta att nu ligger det inte bara på er utan också i händerna på experterna som ska utföra IVF. Spännande att vi är så många som ska påbörja eller redan påbörjat IVF, då finns det så mycket vi kan dela med varandra och att man inte känner sig lika ensam. Hoppas att du får en mysig helg och tack än en gång för ditt oerhört fina meddelande och omtanke om oss alla! <3 Stor kram!
  • Soff
    Janni91 skrev 2021-10-08 07:33:34 följande:
    Åh, hoppas verkligen det hjälper Soff! Jag har ju testat progesteron en månad och då hade jag en normallång lutealfas och jag mådde så bra psykiskt, var inte alls lika känslig och ledsen som jag brukar vara. Håller tummarna <3 
    <3 åh tack <3 hoppas!... låter ju lovande att du mådde så bra av det <3 hur kommer det sig att du slutade då? du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill, blev mest nyfiken :) <3 
  • Soff
    Steeph skrev 2021-10-08 12:37:04 följande:

    Hej på er, jag har läst igenom alla meddelande senaste veckan.

    Fy Msofie vad jag blir ledsen för din skull det måste vara hemskt att veta att inget gick till frysen den här gången heller, men jag håller tummarna stenhårt för att lilla ägget hos dig är erat guldägg <3

    Soff, vad härligt att du ska få prova progesteronkräm. Jag förstår att du inte vill ha för höga förhoppningar, men förstår att det känns skönt att prova något nytt

    Apan95, håller alla tummarna att du får ett fint plus nu efter din FET

    Soffsen jag känner igen mig i allt du skrev. Du är aldrig ensam och vi är ett helt gäng som stöttar dig. Vissa dagar och månader får kännas skit. Ta hand om dig <3

    Gulgja men vad härligt att er remiss är godkänd! Jag håller dock tummarna att du lyckas med letrozol innan

    Jag vet att vi har flera här inne som har skrivit, men om jag skulle svara på alla inlägg så får jag hålla på hela veckan hihi <3 och Vickan31, tack för att du alltid sprider så mycket kärlek här inne både till mig och andra!

    Jag själv lyckades inte bli gravid på sista försöket innan ivf, så idag kom mensen och vi tar menopur klockan 21.00 ikväll.

    Stor kram till er alla. Ni är fantastiska!


    Ja det blir spännande! <3 :) precis, känns skönt att inte bara stå och stampa på stället, utan kan göra något aktivt som förhoppningsvis kan leda till nåt. 
  • Soff
    Ericky skrev 2021-10-08 13:35:33 följande:
    SPÄNNANDE Soff! <3 förstår att man inte vill hoppas för mycket, men Emmalucy blev gravid efter mååååååånga försök med hjälp av krämen. Så visst händer det grejer!

    Kan bara tänka mig hur jobbigt det är med brorsan och barnet. Bra att du samma vecka fick något som kanske inger lite hopp! <3

    Kram!

    Jaaa <3 <3 <3 !! Precis, man är lite rädd för att hoppas, men samtidigt... det känns ju väldigt hoppfullt <3  


    Aa, det är tungt. Men på något sätt så har det känts jobbigare när hon var gravid. Så på nåt konstigt sätt så känns det som att det värsta är över!?... men på ett annat sätt inte.. kommer nog bli extremt känslomässig när jag träffar bebisen.. vet inte hur jag kommer reagera... 


    Ja precis <3 känns verkligen bra att få testa det <3 och att hon dessutom bekräftade att det var mycket som tydde på att jag behövde det! kändes skönt att höra. Kramar, hoppas du mår bra <3 

  • Janni91
    Soff skrev 2021-10-08 19:29:37 följande:
    <3 åh tack <3 hoppas!... låter ju lovande att du mådde så bra av det <3 hur kommer det sig att du slutade då? du behöver naturligtvis inte svara om du inte vill, blev mest nyfiken :) <3 
    Jag har en infektion så har gått på antibiotika och nästa vecka måste jag opereras pga grava cellförändringar så får inte ha sex på 3-4 veckor efter det. Allt detta gör att vi pausar våra försök tyvärr så då är det ingen idé att ta progesteron. Hoppas det fungerar för dig!! :) <3 
  • apan95
    Soff skrev 2021-10-08 19:41:40 följande:

    Jaaa <3 <3 <3 !! Precis, man är lite rädd för att hoppas, men samtidigt... det känns ju väldigt hoppfullt <3  

    Aa, det är tungt. Men på något sätt så har det känts jobbigare när hon var gravid. Så på nåt konstigt sätt så känns det som att det värsta är över!?... men på ett annat sätt inte.. kommer nog bli extremt känslomässig när jag träffar bebisen.. vet inte hur jag kommer reagera... 

    Ja precis <3 känns verkligen bra att få testa det <3 och att hon dessutom bekräftade att det var mycket som tydde på att jag behövde det! kändes skönt att höra. Kramar, hoppas du mår bra <3 


    förlåt att jag kapar tråden lite men måste verkligen säga att jag håller med dig Soff, tycker också det är jobbigare när vänner/nära är gravida och lättare sen när bebisen har kommit. undra varför egentligen? tror kanske just att de blir så verkligt att det är deras bebis och inte min, vilket gör att de känns lättare. medan graviditeten är mer generell på något sätt. skönt i allafall att du känner så. om du orkar så säger ju folk att de ska hjälpa att lukta på bebishuvud haha! kan ju vara värt ett försök <3
  • Carina82
    apan95 skrev 2021-10-08 22:19:46 följande:

    förlåt att jag kapar tråden lite men måste verkligen säga att jag håller med dig Soff, tycker också det är jobbigare när vänner/nära är gravida och lättare sen när bebisen har kommit. undra varför egentligen? tror kanske just att de blir så verkligt att det är deras bebis och inte min, vilket gör att de känns lättare. medan graviditeten är mer generell på något sätt. skönt i allafall att du känner så. om du orkar så säger ju folk att de ska hjälpa att lukta på bebishuvud haha! kan ju vara värt ett försök <3


    Åh jag tycker också det är jobbigare med graviditet än bebis! Har tänkt på det en del, jag fokuserar så mycket mer på att BLI GRAVID än att få en barn, tror kanske barn känns så långt bort att det blir svårt för hjärnan att greppa? Knasigt hur man funkar haha!
  • apan95
    Carina82 skrev 2021-10-09 00:21:23 följande:

    Åh jag tycker också det är jobbigare med graviditet än bebis! Har tänkt på det en del, jag fokuserar så mycket mer på att BLI GRAVID än att få en barn, tror kanske barn känns så långt bort att det blir svårt för hjärnan att greppa? Knasigt hur man funkar haha!


    håller med! har så svårt med att längta till själva bebisen, känns för långt bort. just nu längtar jag verkligen till graviditeten först o främst <3 så konstigt haha!
  • Steeph
    Soff skrev 2021-10-08 19:41:40 följande:

    Jaaa <3 <3 <3 !! Precis, man är lite rädd för att hoppas, men samtidigt... det känns ju väldigt hoppfullt <3  

    Aa, det är tungt. Men på något sätt så har det känts jobbigare när hon var gravid. Så på nåt konstigt sätt så känns det som att det värsta är över!?... men på ett annat sätt inte.. kommer nog bli extremt känslomässig när jag träffar bebisen.. vet inte hur jag kommer reagera... 

    Ja precis <3 känns verkligen bra att få testa det <3 och att hon dessutom bekräftade att det var mycket som tydde på att jag behövde det! kändes skönt att höra. Kramar, hoppas du mår bra <3 


    Kapar också tråden lite men ja jag håller helt med dig Soff. Att någon är gravid är fasen jobbigare än när bebisen kommit. Jag har en vän nu som är gravid i 8e månaden och det är bra tufft att stå på sidan när man så gärna vill göra lika resa också <3
  • Msofie

    Detta är det absolut galnaste jag har varit med om. Jag är gravid.

    TRIGGER VARNING, berättar om hur jag fick reda på det.

    Igår bestämde jag och min kille att vi skulle ta ett test idag, på ruvar dag 10. Jag vaknar tidigt, runt 7. Han brukar alltid vakna ganska sent. Jag känner sån ångest kring testet, har aldrig fått ett endaste streck. Tänker att jag vill inte göra en stor sak av det. Vi tar aldrig test i normala fall tillsammans. Jag tänker att jag går upp och tar det negativa själv, inte en tanke om att det skulle vara positivt.

    Jag väntar aldrig tiden ut utan jag börjar alltid stirra på testet direkt. Efter 1 minut börjar jag se ett spöksteck. Tänker att folk får ju det, men jag har ALDRIG fått ens en antydan till ett streck. 1 minut till går. Jag börjar skaka. DÄR ÄR NÅGONTING. Börjar gråta när jag inser att det är för starkt för vara spök, även om de fortfarande är svagt.

    Sätter mig på golvet och tar ett digitalt. Vid denna punkten är jag säker på min sak. Och som sagt, det kommer upp gravid 1-2. Jag bara gråter och skakar. Hämtar en barnbok som jag köpt för snart två år sedan, lägger på köksbordet tillsammans med testen och kallar på min kille att han ska komma då vi kan testa. Han kommer ner, jag filmar. Hans reaktion var PRICELESS. Får vara ut ett ljud som låter som en höna haha.

    Vad ska jag göra nu?? Hur ska jag bete mig??

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet