• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Soff
    Gulgja skrev 2021-12-01 21:55:08 följande:
    Hej alla fina starka kvinnor! Jag är som vanligt SÄMST på att uppdatera men jag kikar in här ofta och hejar på er i mitt hjärta <3

    Nu kommer en uppdatering om mig. Vet inte vilka som minns men jag berättade om den hemska dagen innan och efter äggplocket med akut besök och akut operation 2 dagar i rad och att vi från akuten fick åka till äggplocket och åka tillbaka till akuten kvällen därpå för en akut operation (mycket akut i en och samma mening haha). Dagen efter min operation alltså två dagar efter äggplocket när jag låg på uppvaket på sjukhuset ringer läkaren mig och berättar av dem 23 ägg har endast 7 befruktats och alla är dåliga. Jag låg där nyopererad helt ensam och kände mig så otroligt nedslagen. Vi bokade då in en tid för att undersöka mig några dagar senare. Jag mådde otroligt dåligt, den fysiska smärtan var ingenting jämfört med den psykiska att inga ägg troligen kommer klara sig och vi kommer få gå igenom äggplock inom kort igen. Jag köpte boken it starts with the egg och köpte ALLA vitaminer som kan förbättra ägg kvaliten. Dagen för besöket hos läkaren på IVF kliniken så får jag ett samtal. Det är läkaren som frågar om jag fått brevet. Vad för brev frågar jag. Och hon säger NI HAR FÅTT TRE ÄGG I FRYSEN. Jag svimmar nästan fattar ingenting och börjar storböla. Jobbar hemifrån så jag satt i ett möte som jag fick mutea och hoppa ut ur.

    Tre av äggen har mirakulöst klarat sig och ett är en blasto på fem dagar. De andra två vågade de inte chansa och odla i mer än 2 eller 3 dagar nu minns jag inte riktigt men vi har tre i frysen och min tacksamhet är utöver det vanliga.

    Insättning beräknas bli någon gång i januari eftersom min mens inte kommit tillbaka än efter den hemska bortfallsblödningen jag hade och min kropp behöver vila efter all trauma jag gick igenom för några veckor sen.

    Så ge inte upp. Det finns en plan för oss alla. Skulle ingen av våra tre ägg vilja fästa så är jag okej med det. Tills dess har kroppen återhämtat sig och jag är redo för en ny omgång stimulering.

    Shit vilket långt inlägg. Förlåt mig ska bli bättre på att uppdatera mer ofta. Kram på er alla <3
    Men åh, vilka underbara nyheter efter allt skit du fick gå igenom <3 det är ju fantastiskt att du fått ägg till frysen!!! <3 Kram! 
  • Gulgja
    Soff skrev 2021-12-01 23:00:20 följande:

    Men åh, vilka underbara nyheter efter allt skit du fick gå igenom <3 det är ju fantastiskt att du fått ägg till frysen!!! <3 Kram! 


    Tack fina Soff. Känns så overkligt hela situationen. Jag kan lixom inte ta på något av det här. Allting känns så abstrakt och att det inte är jag som är med om det. Återigen är ALLA i min närhet gravida, antingen har dem precis plussat eller så är de i sista skedet i graviditeten och det är barn nummer två. Jag har köpt så många baby shower och födelsedagspresenter till allas barn och jag undrar verkligen om vi kommer få uppleva det någon gång. Mycket tankar såhär på morgonkvisten.
  • Janni91
    Gulgja skrev 2021-12-01 21:55:08 följande:
    Hej alla fina starka kvinnor! Jag är som vanligt SÄMST på att uppdatera men jag kikar in här ofta och hejar på er i mitt hjärta <3

    Nu kommer en uppdatering om mig. Vet inte vilka som minns men jag berättade om den hemska dagen innan och efter äggplocket med akut besök och akut operation 2 dagar i rad och att vi från akuten fick åka till äggplocket och åka tillbaka till akuten kvällen därpå för en akut operation (mycket akut i en och samma mening haha). Dagen efter min operation alltså två dagar efter äggplocket när jag låg på uppvaket på sjukhuset ringer läkaren mig och berättar av dem 23 ägg har endast 7 befruktats och alla är dåliga. Jag låg där nyopererad helt ensam och kände mig så otroligt nedslagen. Vi bokade då in en tid för att undersöka mig några dagar senare. Jag mådde otroligt dåligt, den fysiska smärtan var ingenting jämfört med den psykiska att inga ägg troligen kommer klara sig och vi kommer få gå igenom äggplock inom kort igen. Jag köpte boken it starts with the egg och köpte ALLA vitaminer som kan förbättra ägg kvaliten. Dagen för besöket hos läkaren på IVF kliniken så får jag ett samtal. Det är läkaren som frågar om jag fått brevet. Vad för brev frågar jag. Och hon säger NI HAR FÅTT TRE ÄGG I FRYSEN. Jag svimmar nästan fattar ingenting och börjar storböla. Jobbar hemifrån så jag satt i ett möte som jag fick mutea och hoppa ut ur.

    Tre av äggen har mirakulöst klarat sig och ett är en blasto på fem dagar. De andra två vågade de inte chansa och odla i mer än 2 eller 3 dagar nu minns jag inte riktigt men vi har tre i frysen och min tacksamhet är utöver det vanliga.

    Insättning beräknas bli någon gång i januari eftersom min mens inte kommit tillbaka än efter den hemska bortfallsblödningen jag hade och min kropp behöver vila efter all trauma jag gick igenom för några veckor sen.

    Så ge inte upp. Det finns en plan för oss alla. Skulle ingen av våra tre ägg vilja fästa så är jag okej med det. Tills dess har kroppen återhämtat sig och jag är redo för en ny omgång stimulering.

    Shit vilket långt inlägg. Förlåt mig ska bli bättre på att uppdatera mer ofta. Kram på er alla <3
    Men stort grattis till äggen i frysen!! Så skönt med positiva nyheter! :) 
  • Tildasafira
    Gulgja skrev 2021-12-01 21:55:08 följande:

    Hej alla fina starka kvinnor! Jag är som vanligt SÄMST på att uppdatera men jag kikar in här ofta och hejar på er i mitt hjärta <3

    Nu kommer en uppdatering om mig. Vet inte vilka som minns men jag berättade om den hemska dagen innan och efter äggplocket med akut besök och akut operation 2 dagar i rad och att vi från akuten fick åka till äggplocket och åka tillbaka till akuten kvällen därpå för en akut operation (mycket akut i en och samma mening haha). Dagen efter min operation alltså två dagar efter äggplocket när jag låg på uppvaket på sjukhuset ringer läkaren mig och berättar av dem 23 ägg har endast 7 befruktats och alla är dåliga. Jag låg där nyopererad helt ensam och kände mig så otroligt nedslagen. Vi bokade då in en tid för att undersöka mig några dagar senare. Jag mådde otroligt dåligt, den fysiska smärtan var ingenting jämfört med den psykiska att inga ägg troligen kommer klara sig och vi kommer få gå igenom äggplock inom kort igen. Jag köpte boken it starts with the egg och köpte ALLA vitaminer som kan förbättra ägg kvaliten. Dagen för besöket hos läkaren på IVF kliniken så får jag ett samtal. Det är läkaren som frågar om jag fått brevet. Vad för brev frågar jag. Och hon säger NI HAR FÅTT TRE ÄGG I FRYSEN. Jag svimmar nästan fattar ingenting och börjar storböla. Jobbar hemifrån så jag satt i ett möte som jag fick mutea och hoppa ut ur.

    Tre av äggen har mirakulöst klarat sig och ett är en blasto på fem dagar. De andra två vågade de inte chansa och odla i mer än 2 eller 3 dagar nu minns jag inte riktigt men vi har tre i frysen och min tacksamhet är utöver det vanliga.

    Insättning beräknas bli någon gång i januari eftersom min mens inte kommit tillbaka än efter den hemska bortfallsblödningen jag hade och min kropp behöver vila efter all trauma jag gick igenom för några veckor sen.

    Så ge inte upp. Det finns en plan för oss alla. Skulle ingen av våra tre ägg vilja fästa så är jag okej med det. Tills dess har kroppen återhämtat sig och jag är redo för en ny omgång stimulering.

    Shit vilket långt inlägg. Förlåt mig ska bli bättre på att uppdatera mer ofta. Kram på er alla <3


    Åååh vad glad jag blir av att höra detta!! Fantastiskt! <3
  • Tildasafira
    Soff skrev 2021-12-01 20:47:27 följande:

    Åh va härligt med så många goda nyheter!! Och det är ju fantastiskt att du äntligen får utreda missfallsproblematiken! Det är ju verkligen på tiden!!!! <3 Så glad för din skull <3 


    Tack finis!! Så glad för att äntligen bli tagen på allvar med detta <3 hoppas du mår bra i allt!
  • Soff
    Gulgja skrev 2021-12-02 06:38:37 följande:
    Tack fina Soff. Känns så overkligt hela situationen. Jag kan lixom inte ta på något av det här. Allting känns så abstrakt och att det inte är jag som är med om det. Återigen är ALLA i min närhet gravida, antingen har dem precis plussat eller så är de i sista skedet i graviditeten och det är barn nummer två. Jag har köpt så många baby shower och födelsedagspresenter till allas barn och jag undrar verkligen om vi kommer få uppleva det någon gång. Mycket tankar såhär på morgonkvisten.
    Åh förstår verkligen det <3 ! Det där är verkligen tungt. Har också flera i min närhet som fått barn medan jag inte kommit någon vart och tänker/känner precis som du, om man kommer vara en av dom som får uppleva det någon dag...? Nu är du ett stort steg på vägen <3 
  • Soff
    Tildasafira skrev 2021-12-02 19:29:42 följande:
    Tack finis!! Så glad för att äntligen bli tagen på allvar med detta <3 hoppas du mår bra i allt!
    <3 Jaa men äntligen!! <3 Tack jo men det är rätt bra <3 denna perioden är enklare. Svårare efter äl >< och nu känns det som att ivf äntligen börjar vara i sikte iallafall... nästa månad, eller månaden därpå.. 
  • apan95

    Hej tjejer <3

    Vad roligt att läsa positiva inlägg från en del av er gällande ivf! Är ju bara några månader sen man själv stod där me sprutor och äggplock och framför allt lutinus tabletterna! Håller tummar för er alla!!

    Och stor varm kram till dig Soff som trotts motgång efter motgång orkar fortsätta och peppa alla. Du är så otroligt stark!

    Följer er alla här i bakgrunden <3

    Kram!!

  • RH93

    Så var sista chansen för detta år passerat. Jag blev riktigt ledsen den här gången när mensen kom och allt känns riktigt hopplöst. Alla de positiva saker jag haft att se fram emot är nu borta i och med krav på vaccinpass på evenemang, jag har inte velat vaccinera mig under utredning och undersökningar med risk för att sabba min annars regelbundna mens. Har tänkt vaccinera mig nu första sprutan. Vi har inte heller fått svar på ivf-remissen. Dessutom närmar sig julen, som jag vanligtvis verkligen älskar, men nu blir det ännu ett år med påminnelse om att man är barnlös. Vet inte hur mycket längre man orkar, men det vänder väl som vanligt efter mensen är slut. Idag har jag bara lust att dra täcket över huvudet.

    NatMar005 PLUSSAT

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    apan95 PLUSSAT

    Msofie PLUSSAT

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (försöktsedan augusti 2020 och haft 1 tidigt missfall samt förlorat en graviditet i en vattenavgång i v17)

    Bx3, BIM 30/10, 32 år (försökt 1,5 år, haft 1 utomkveds, första IVF-försöket nu med testdag 2/11)

    Mirabilis89, BIM 3/11, 32 år (17:e försöket)

    Carina82, BIM 26/11, 38 år (försökt 1,5 år, remiss för IVF skickad)

    Hellow0rld, BIM 27/11, 29 år, (18:e försöket. Remiss till IVF skickad, inväntar godkännande i januari)

    Vickan31, 32 år 1:a IVF-behandlingen med sprutstart 18/11 (dessförinnan 18 försök på egen hand)

    Soff, BIM 25/12, 33 år (22:a försöket, 3:e med progesteronkräm)

    RH93, BIM 2/1 2022, 28 år (17:e försöket)

  • Soff
    apan95 skrev 2021-12-03 07:58:03 följande:

    Hej tjejer <3

    Vad roligt att läsa positiva inlägg från en del av er gällande ivf! Är ju bara några månader sen man själv stod där me sprutor och äggplock och framför allt lutinus tabletterna! Håller tummar för er alla!!

    Och stor varm kram till dig Soff som trotts motgång efter motgång orkar fortsätta och peppa alla. Du är så otroligt stark!

    Följer er alla här i bakgrunden <3

    Kram!!


    Hej fina apan95<3 


    Stor kram till dig med!! <3 och tack för dina fina ord <3 Hur är det med dig? hur går det? Hur känns det? :)) 


    Kram!

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet