• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Gulgja
    Tildasafira skrev 2021-12-09 08:05:20 följande:

    Gud så mysigt att äntligen ruva Vickan! <3Men krävs nog en del tålamod också hehe!

    Förlåt om jag missat att svara någon, men nu är det min tur att ligga med dropp och morfin och alldeles för mycket vätska i buken (överstimulering), dom har avvaktat med operation för att se om det går åt rätt håll, hoppas hoppas att jag slipper.

    Fick åka ambulans direkt från kliniken efter att knappt kunna andas eller röra mig av smärta, men av 40 äggblåsor fick jag ut 23 ägg. Livrädd för att inget är fint? Hoppas så himla mycket att några stycken klarar sig så jag inte behöver gå igenom detta på ett tag igen. Fortfarande fastande, hungrig och törstig och min sambo får inte vara här, mardrömsdygn hittills, men hoppas det iallafall kan leda till ett fint resultat. Kram på er alla!


    Men NÄ du skämtar. Känns som att jag läser om mig själv. Hoppas verkligen att smärtan lägger sig för dig och du slipper operation. Om du inte gjort det så gör gärna detta, prata med Karin se vad hon tycker. Jag hade önskat att jag hade vetat att jag inte behövde operationen för Karin sa att den egentligen var onödig och kroppen hade kunnat återhämta sig självt.

    Jag hoppas verkligen du slipper operation och får återhämta dig. Tänker på dig <3

    Nu håller vi tummarna för alla 23 ägg och tänk på mig, de sa att alla var kassa men ändå fick vi tre till frysen <3

    Kram <3
  • Frida123123

    Jag ger mig in i tråden med. Jag och min sambo är ofrivilligt barnlösa. Orsak endometrios och lågt amh värde. Vi tog hjälp av privat ivf klinik och vilken resa det har varit då. Startade år 2020 med Ivf 1= negativt, ivf 2 =negativt, ivf 3= Gravid men missed abortion i vecka 8, återföring av fryst embryo= Gravid men missed abortion i vecka 8. Gjorde en Återföring av sista frysta blastocyst den 28/11 -21 och ruvar just nu. Är inne på dag 11, testdag i övermorgon lördag. Kanske testar imorgon efter jobb. Håller tummarna för er andra. Inte lätt det här. Inte kul kan jag säga att tro att man är gravid för att sedan upptäcka att embryot avstannat i utvecklingen men att kroppen inte fattat det ännu. Usch, hemskt.

  • Tildasafira
    Gulgja skrev 2021-12-09 17:42:15 följande:

    Men NÄ du skämtar. Känns som att jag läser om mig själv. Hoppas verkligen att smärtan lägger sig för dig och du slipper operation. Om du inte gjort det så gör gärna detta, prata med Karin se vad hon tycker. Jag hade önskat att jag hade vetat att jag inte behövde operationen för Karin sa att den egentligen var onödig och kroppen hade kunnat återhämta sig självt.

    Jag hoppas verkligen du slipper operation och får återhämta dig. Tänker på dig <3

    Nu håller vi tummarna för alla 23 ägg och tänk på mig, de sa att alla var kassa men ändå fick vi tre till frysen <3

    Kram <3


    Gud vad fina ni ALLA är som tänker på mig! Har lite för mycket morfin i kroppen för att citera och skriva långtz. Kom precis tillbaka efter operation, det såg värre ut än dom trodde och har pågående blödningar i båda äggstockar som dom inte riktigt får stopp på. De var superförstorade och hade massor med blod i buken. Får fortsätta vara fastande för i värsta fall blir det ännu en operation ikväll då mina blödningar inte verkar vilja stoppas. Håll tummarna för mig att som slipper ta bort mina äggstockar helt 3 gör så ont i både själ och kropp, livrädd att mina chanser att bli mamma förstörs. Och pga. Covid får jag ligga här alldeles ensam
  • Carina82
    Tildasafira skrev 2021-12-09 19:31:35 följande:

    Gud vad fina ni ALLA är som tänker på mig! Har lite för mycket morfin i kroppen för att citera och skriva långtz. Kom precis tillbaka efter operation, det såg värre ut än dom trodde och har pågående blödningar i båda äggstockar som dom inte riktigt får stopp på. De var superförstorade och hade massor med blod i buken. Får fortsätta vara fastande för i värsta fall blir det ännu en operation ikväll då mina blödningar inte verkar vilja stoppas. Håll tummarna för mig att som slipper ta bort mina äggstockar helt 3 gör så ont i både själ och kropp, livrädd att mina chanser att bli mamma förstörs. Och pga. Covid får jag ligga här alldeles ensam


    Jag tror jag talar för alla här att vi tänker på dig massor och skickar miljarders distanskramar <3 Usch vilken pärs du går genom! Tur att dom har koll på dig, hoppas verkligen att dom får stopp på blödningen utan fler ingrepp! Kram kram kram kram <3
  • RH93
    Frida123123 skrev 2021-12-09 18:21:43 följande:

    Jag ger mig in i tråden med. Jag och min sambo är ofrivilligt barnlösa. Orsak endometrios och lågt amh värde. Vi tog hjälp av privat ivf klinik och vilken resa det har varit då. Startade år 2020 med Ivf 1= negativt, ivf 2 =negativt, ivf 3= Gravid men missed abortion i vecka 8, återföring av fryst embryo= Gravid men missed abortion i vecka 8. Gjorde en Återföring av sista frysta blastocyst den 28/11 -21 och ruvar just nu. Är inne på dag 11, testdag i övermorgon lördag. Kanske testar imorgon efter jobb. Håller tummarna för er andra. Inte lätt det här. Inte kul kan jag säga att tro att man är gravid för att sedan upptäcka att embryot avstannat i utvecklingen men att kroppen inte fattat det ännu. Usch, hemskt.


    Välkommen hit! Vilken påfrestande resa i detta du haft, hoppas verkligen det blir ett lyckligt slut och att det nu går bra denna gång.
  • RH93
    Tildasafira skrev 2021-12-09 19:31:35 följande:

    Gud vad fina ni ALLA är som tänker på mig! Har lite för mycket morfin i kroppen för att citera och skriva långtz. Kom precis tillbaka efter operation, det såg värre ut än dom trodde och har pågående blödningar i båda äggstockar som dom inte riktigt får stopp på. De var superförstorade och hade massor med blod i buken. Får fortsätta vara fastande för i värsta fall blir det ännu en operation ikväll då mina blödningar inte verkar vilja stoppas. Håll tummarna för mig att som slipper ta bort mina äggstockar helt 3 gör så ont i både själ och kropp, livrädd att mina chanser att bli mamma förstörs. Och pga. Covid får jag ligga här alldeles ensam


    Blir så ledsen att du behöver gå igenom allt detta :( jag hoppas med allt jag har att du får behålla äggstockarna och att det snart är din tur att bli mamma. Förstår att det känns extra tungt att vara ensam. Kram.
  • RH93

    Igår fick vi svar att vår ivf-remiss har blivit godkänd :D jag blev så himla glad. Började nojja över att något skulle vara fel och att den inte skulle godkännas alls. Idag ska min sambo försöka ringa till kliniken och se om vi kan boka in ett första möte. Är såklart rädd inför allting, speciellt när vissa här har fått kämpa så mycket och gå igenom väldigt tuffa saker, men samtidigt taggad och känner bara att nu gör jag vad som helst för att få bli mamma.

  • Gulgja
    RH93 skrev 2021-12-10 05:42:34 följande:

    Igår fick vi svar att vår ivf-remiss har blivit godkänd :D jag blev så himla glad. Började nojja över att något skulle vara fel och att den inte skulle godkännas alls. Idag ska min sambo försöka ringa till kliniken och se om vi kan boka in ett första möte. Är såklart rädd inför allting, speciellt när vissa här har fått kämpa så mycket och gå igenom väldigt tuffa saker, men samtidigt taggad och känner bara att nu gör jag vad som helst för att få bli mamma.


    Fantastiska nyheter!!!! Vilken klinik har ni valt?
  • Carina82
    RH93 skrev 2021-12-10 05:42:34 följande:

    Igår fick vi svar att vår ivf-remiss har blivit godkänd :D jag blev så himla glad. Började nojja över att något skulle vara fel och att den inte skulle godkännas alls. Idag ska min sambo försöka ringa till kliniken och se om vi kan boka in ett första möte. Är såklart rädd inför allting, speciellt när vissa här har fått kämpa så mycket och gå igenom väldigt tuffa saker, men samtidigt taggad och känner bara att nu gör jag vad som helst för att få bli mamma.


    Woho! Äntligen! Vilken rolig nyhet så här på fredagen :) Hoppas ni får tid snart!
  • Steeph

    Hej bästa ni. Jag har varit lite tyst på ett tag.

    Jag gjorde min andra insättning (FET) den 4e december och plussade igår (ruvardag 5). Det är fortfarande väldigt tidigt, men just nu är jag gravid och jag hoppas så att det ska gå bra efter våra 2 ma.

    Jag har läst en hel del och Vickan, vilka fantastiska nyheter med några blastisar i frysen. Vad härligt att du också hade återföring lördagen den 4e. Då är vi exakt på samma ruvardag idag.

    Soff, jag hoppas det kommer fler återbud så att ni får chansen med ett möte innan jul. Jag förstår att ni bara vill komma vidare i processen <3

    Tildasafira, herregud vilken mardröm. Vad jag hoppas att du kryar på dig nu och att du snart mår bättre. Håller alla tummar för dig <3

    Gulgja, vad glad jag blir att läsa att ni fick några blastisar efter först ett par mörka nyheter, så så härligt och så glad för er.

    Nu kan jag knappt citera fler.

    Men jag önskar er alla så mycket kärlek, tur och lycka. Ni är fantastiska!

    För min del blir det en dag i taget.

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet