• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • RH93
    Gulgja skrev 2021-12-10 11:24:19 följande:

    Fantastiska nyheter!!!! Vilken klinik har ni valt?


    Carina82 skrev 2021-12-10 12:13:55 följande:

    Woho! Äntligen! Vilken rolig nyhet så här på fredagen :) Hoppas ni får tid snart!


    Tack fina ni! Vi har valt Sophiahemmet och fick en tid den 25e januari för första mötet :) vi skulle även få samma läkare som vi hade under utredningen.
  • RH93
    Steeph skrev 2021-12-10 15:41:33 följande:

    Hej bästa ni. Jag har varit lite tyst på ett tag.

    Jag gjorde min andra insättning (FET) den 4e december och plussade igår (ruvardag 5). Det är fortfarande väldigt tidigt, men just nu är jag gravid och jag hoppas så att det ska gå bra efter våra 2 ma.

    Jag har läst en hel del och Vickan, vilka fantastiska nyheter med några blastisar i frysen. Vad härligt att du också hade återföring lördagen den 4e. Då är vi exakt på samma ruvardag idag.

    Soff, jag hoppas det kommer fler återbud så att ni får chansen med ett möte innan jul. Jag förstår att ni bara vill komma vidare i processen <3

    Tildasafira, herregud vilken mardröm. Vad jag hoppas att du kryar på dig nu och att du snart mår bättre. Håller alla tummar för dig <3

    Gulgja, vad glad jag blir att läsa att ni fick några blastisar efter först ett par mörka nyheter, så så härligt och så glad för er.

    Nu kan jag knappt citera fler.

    Men jag önskar er alla så mycket kärlek, tur och lycka. Ni är fantastiska!

    För min del blir det en dag i taget.


    Åh wow stort grattis till dig!
  • Gulgja
    Steeph skrev 2021-12-10 15:41:33 följande:

    Hej bästa ni. Jag har varit lite tyst på ett tag.

    Jag gjorde min andra insättning (FET) den 4e december och plussade igår (ruvardag 5). Det är fortfarande väldigt tidigt, men just nu är jag gravid och jag hoppas så att det ska gå bra efter våra 2 ma.

    Jag har läst en hel del och Vickan, vilka fantastiska nyheter med några blastisar i frysen. Vad härligt att du också hade återföring lördagen den 4e. Då är vi exakt på samma ruvardag idag.

    Soff, jag hoppas det kommer fler återbud så att ni får chansen med ett möte innan jul. Jag förstår att ni bara vill komma vidare i processen <3

    Tildasafira, herregud vilken mardröm. Vad jag hoppas att du kryar på dig nu och att du snart mår bättre. Håller alla tummar för dig <3

    Gulgja, vad glad jag blir att läsa att ni fick några blastisar efter först ett par mörka nyheter, så så härligt och så glad för er.

    Nu kan jag knappt citera fler.

    Men jag önskar er alla så mycket kärlek, tur och lycka. Ni är fantastiska!

    För min del blir det en dag i taget.


    Åhhhh Steeph grattis <3 nu håller vi alla tummar och tår.
  • Janni91
    Tildasafira skrev 2021-12-09 19:31:35 följande:
    Gud vad fina ni ALLA är som tänker på mig! Har lite för mycket morfin i kroppen för att citera och skriva långtz. Kom precis tillbaka efter operation, det såg värre ut än dom trodde och har pågående blödningar i båda äggstockar som dom inte riktigt får stopp på. De var superförstorade och hade massor med blod i buken. Får fortsätta vara fastande för i värsta fall blir det ännu en operation ikväll då mina blödningar inte verkar vilja stoppas. Håll tummarna för mig att som slipper ta bort mina äggstockar helt 3 gör så ont i både själ och kropp, livrädd att mina chanser att bli mamma förstörs. Och pga. Covid får jag ligga här alldeles ensam
    Åh, håller verkligen tummarna för att du får behålla båda äggstockarna <3 Extra tufft att vara ensam under såna omständigheter :( 
    Frida123123 skrev 2021-12-09 18:21:43 följande:

    Jag ger mig in i tråden med. Jag och min sambo är ofrivilligt barnlösa. Orsak endometrios och lågt amh värde. Vi tog hjälp av privat ivf klinik och vilken resa det har varit då. Startade år 2020 med Ivf 1= negativt, ivf 2 =negativt, ivf 3= Gravid men missed abortion i vecka 8, återföring av fryst embryo= Gravid men missed abortion i vecka 8. Gjorde en Återföring av sista frysta blastocyst den 28/11 -21 och ruvar just nu. Är inne på dag 11, testdag i övermorgon lördag. Kanske testar imorgon efter jobb. Håller tummarna för er andra. Inte lätt det här. Inte kul kan jag säga att tro att man är gravid för att sedan upptäcka att embryot avstannat i utvecklingen men att kroppen inte fattat det ännu. Usch, hemskt.


    Välkommen hit och jag beklagar tidigare förlust :( Håller tummarna för att det går vägen denna gången! 
    Steeph skrev 2021-12-10 15:41:33 följande:

    Hej bästa ni. Jag har varit lite tyst på ett tag.

    Jag gjorde min andra insättning (FET) den 4e december och plussade igår (ruvardag 5). Det är fortfarande väldigt tidigt, men just nu är jag gravid och jag hoppas så att det ska gå bra efter våra 2 ma.

    Jag har läst en hel del och Vickan, vilka fantastiska nyheter med några blastisar i frysen. Vad härligt att du också hade återföring lördagen den 4e. Då är vi exakt på samma ruvardag idag.

    Soff, jag hoppas det kommer fler återbud så att ni får chansen med ett möte innan jul. Jag förstår att ni bara vill komma vidare i processen <3

    Tildasafira, herregud vilken mardröm. Vad jag hoppas att du kryar på dig nu och att du snart mår bättre. Håller alla tummar för dig <3

    Gulgja, vad glad jag blir att läsa att ni fick några blastisar efter först ett par mörka nyheter, så så härligt och så glad för er.

    Nu kan jag knappt citera fler.

    Men jag önskar er alla så mycket kärlek, tur och lycka. Ni är fantastiska!

    För min del blir det en dag i taget.


    Men stort grattis Steeph!! Vilka härliga nyheter :))
  • Soff
    Frida123123 skrev 2021-12-09 18:21:43 följande:

    Jag ger mig in i tråden med. Jag och min sambo är ofrivilligt barnlösa. Orsak endometrios och lågt amh värde. Vi tog hjälp av privat ivf klinik och vilken resa det har varit då. Startade år 2020 med Ivf 1= negativt, ivf 2 =negativt, ivf 3= Gravid men missed abortion i vecka 8, återföring av fryst embryo= Gravid men missed abortion i vecka 8. Gjorde en Återföring av sista frysta blastocyst den 28/11 -21 och ruvar just nu. Är inne på dag 11, testdag i övermorgon lördag. Kanske testar imorgon efter jobb. Håller tummarna för er andra. Inte lätt det här. Inte kul kan jag säga att tro att man är gravid för att sedan upptäcka att embryot avstannat i utvecklingen men att kroppen inte fattat det ännu. Usch, hemskt.


    Fy vilken tuff resa ni fått göra hittils :(( hoppas att den resan tar slut nu!! och att en bra resa börjar <3 fruktansvärt vad vissa behöver gå igenom, medan det går så fruktansvärt lätt för andra. Finns verkligen ingen rättvisa i detta... 
  • Soff
    Tildasafira skrev 2021-12-09 19:31:35 följande:
    Gud vad fina ni ALLA är som tänker på mig! Har lite för mycket morfin i kroppen för att citera och skriva långtz. Kom precis tillbaka efter operation, det såg värre ut än dom trodde och har pågående blödningar i båda äggstockar som dom inte riktigt får stopp på. De var superförstorade och hade massor med blod i buken. Får fortsätta vara fastande för i värsta fall blir det ännu en operation ikväll då mina blödningar inte verkar vilja stoppas. Håll tummarna för mig att som slipper ta bort mina äggstockar helt 3 gör så ont i både själ och kropp, livrädd att mina chanser att bli mamma förstörs. Och pga. Covid får jag ligga här alldeles ensam
    Tildasafira, det riktigt gör ont i mig att du ska behöva ligga där alldeles ensam med allt detta. Hoppas du kan få så mycket sällskap du kan av oss, via telefon av nära och kära etc. <3 Tänker på dig och hoppas innerligt att allt ska gå bra för dig!  
  • Soff
    Steeph skrev 2021-12-10 15:41:33 följande:

    Hej bästa ni. Jag har varit lite tyst på ett tag.

    Jag gjorde min andra insättning (FET) den 4e december och plussade igår (ruvardag 5). Det är fortfarande väldigt tidigt, men just nu är jag gravid och jag hoppas så att det ska gå bra efter våra 2 ma.

    Jag har läst en hel del och Vickan, vilka fantastiska nyheter med några blastisar i frysen. Vad härligt att du också hade återföring lördagen den 4e. Då är vi exakt på samma ruvardag idag.

    Soff, jag hoppas det kommer fler återbud så att ni får chansen med ett möte innan jul. Jag förstår att ni bara vill komma vidare i processen <3

    Tildasafira, herregud vilken mardröm. Vad jag hoppas att du kryar på dig nu och att du snart mår bättre. Håller alla tummar för dig <3

    Gulgja, vad glad jag blir att läsa att ni fick några blastisar efter först ett par mörka nyheter, så så härligt och så glad för er.

    Nu kan jag knappt citera fler.

    Men jag önskar er alla så mycket kärlek, tur och lycka. Ni är fantastiska!

    För min del blir det en dag i taget.


    Åh jag håller så tummarna för dig nu att detta ska hålla i sig!! <3 <3 
  • Soff
    RH93 skrev 2021-12-10 05:42:34 följande:

    Igår fick vi svar att vår ivf-remiss har blivit godkänd :D jag blev så himla glad. Började nojja över att något skulle vara fel och att den inte skulle godkännas alls. Idag ska min sambo försöka ringa till kliniken och se om vi kan boka in ett första möte. Är såklart rädd inför allting, speciellt när vissa här har fått kämpa så mycket och gå igenom väldigt tuffa saker, men samtidigt taggad och känner bara att nu gör jag vad som helst för att få bli mamma.


    Åh äntligen! <3 va härligt att kunna se framåt och komma nånvart! <3 
  • Tildasafira

    Hej underbaringar<3

    Först och främst, Grattis Steph, vad underbart med ett plus! Ger hopp! Och vad kul RH93 att din remiss äntligen är godkänd! Och Soff, så himla typsik timeing med sena återbudet, håller tummarna att det kommer ett till snart!

    Och såklart tack för alla fina meddelanden, jag har läst allt även om jag inte orkat svara. Men känt mig mindre ensam med er här!

    Jag ligger fortfarande kvar på sjukhuset. Mina blodvärden går upp och ner och de verkar fortfarande vara i valet och kvalet om de ska kika in i magen en andra gång för att få stopp på dessa blödningar i buken som inte verkar vilja ge sig.. min IVF-läkare är i ständig kontakt med mig, hon är så orolig och har dåligt samvete<3

    Och så kom även ytterligare ett hyffsat dåligt besked.. av 23 ägg så var 18 av toppkvalitet men bara fyra befruktades, tydligen pga. Att spermierna inte är på topp ändå.. jag blev såklart ganska besviken först, och kommer tyvärr vara livrädd för att ge mig på denna resa igen efter detta skräckscenario. Det som var positivt var att de fyra som befruktats var av toppkvalitet enligt embryologen och dom frös in en dag 2 för att inte satsa allt, de tre andra odlas vidare till dag fem och jag önskar med hela mitt hjärta att dom klarar sig. Orkar verkligen inte psykiskt med mer just nu..

  • Carina82
    Tildasafira skrev 2021-12-11 08:37:53 följande:

    Hej underbaringar<3

    Först och främst, Grattis Steph, vad underbart med ett plus! Ger hopp! Och vad kul RH93 att din remiss äntligen är godkänd! Och Soff, så himla typsik timeing med sena återbudet, håller tummarna att det kommer ett till snart!

    Och såklart tack för alla fina meddelanden, jag har läst allt även om jag inte orkat svara. Men känt mig mindre ensam med er här!

    Jag ligger fortfarande kvar på sjukhuset. Mina blodvärden går upp och ner och de verkar fortfarande vara i valet och kvalet om de ska kika in i magen en andra gång för att få stopp på dessa blödningar i buken som inte verkar vilja ge sig.. min IVF-läkare är i ständig kontakt med mig, hon är så orolig och har dåligt samvete<3

    Och så kom även ytterligare ett hyffsat dåligt besked.. av 23 ägg så var 18 av toppkvalitet men bara fyra befruktades, tydligen pga. Att spermierna inte är på topp ändå.. jag blev såklart ganska besviken först, och kommer tyvärr vara livrädd för att ge mig på denna resa igen efter detta skräckscenario. Det som var positivt var att de fyra som befruktats var av toppkvalitet enligt embryologen och dom frös in en dag 2 för att inte satsa allt, de tre andra odlas vidare till dag fem och jag önskar med hela mitt hjärta att dom klarar sig. Orkar verkligen inte psykiskt med mer just nu..


    Tack för uppdateringen, jag tror det är många här som har tänkt på dig och hoppats att du mår bra <3 När man är på en sån här resa- som för flera av oss slutar med ivf- är det som händer dig nåt vi alla har i bakhuvudet och vet (men inte tror ) kan hända. Glad att höra om era fyra små embryon även om jag förstår att du hoppats på fler <3 Förhoppningsvis räcker det, men oavsett vad behöver du sitta ner med din läkare och få förklarat vad som hände och hur dom undviker det i framtiden om ni måste fortsätta. Även om det funkar vid första insättningen (vilket vi håller alla tummar för) så är det här ju ett trauma som du (och din partner) måste få hjälp att bearbeta <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet