• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Frida123123

    Uppdatering från mig: imorse plussade jag :). Nu är man alltså helt plötsligt gravid. Hoppas det håller i sig nu med tanke på mina två missed abortion. Men just ska jag njuta av de positiva nyheterna.

  • Mirabilis89
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:57:44 följande:

    Uppdatering från mig: imorse plussade jag :). Nu är man alltså helt plötsligt gravid. Hoppas det håller i sig nu med tanke på mina två missed abortion. Men just ska jag njuta av de positiva nyheterna.


    Men wow, stort grattis!!!
  • Carina82
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:57:44 följande:

    Uppdatering från mig: imorse plussade jag :). Nu är man alltså helt plötsligt gravid. Hoppas det håller i sig nu med tanke på mina två missed abortion. Men just ska jag njuta av de positiva nyheterna.


    Hurra!! Grattis :) <3
  • Janni91
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:57:44 följande:

    Uppdatering från mig: imorse plussade jag :). Nu är man alltså helt plötsligt gravid. Hoppas det håller i sig nu med tanke på mina två missed abortion. Men just ska jag njuta av de positiva nyheterna.


    Stort grattis!!! Vilken lycka! :))
  • Steeph

    Tusen tusen tack alla <3

    Jag trodde inte alls på denna gång. Jag var så nere och ledsen dagen innan jag tog testet. Så ni kan ju tänka er förvåningen av att sedan mötas av ett svagt plus, och redan så tidigt.

    Önskar att ni alla andra får era plus och att vi alla får våra små. Fasen vad vi kämpar hela tiden. Jag kommer att hänga kvar i bakgrunden och fortsätta läsa om era resor. Stor kram, ni är bäst.

  • Carina82
    Tildasafira skrev 2021-12-11 08:37:53 följande:

    Hej underbaringar<3


    Ville bara skicka en kram till dig idag också, om du fortfarande ligger inne ensam <3 Hoppas du mår bättre nu!
  • Soff
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:57:44 följande:

    Uppdatering från mig: imorse plussade jag :). Nu är man alltså helt plötsligt gravid. Hoppas det håller i sig nu med tanke på mina två missed abortion. Men just ska jag njuta av de positiva nyheterna.


    STORT grattis!! 
  • RH93
    Frida123123 skrev 2021-12-11 20:57:44 följande:

    Uppdatering från mig: imorse plussade jag :). Nu är man alltså helt plötsligt gravid. Hoppas det håller i sig nu med tanke på mina två missed abortion. Men just ska jag njuta av de positiva nyheterna.


    Stort grattis. Hoppas att allting går bra.
  • RH93
    Tildasafira skrev 2021-12-11 08:37:53 följande:

    Hej underbaringar<3

    Först och främst, Grattis Steph, vad underbart med ett plus! Ger hopp! Och vad kul RH93 att din remiss äntligen är godkänd! Och Soff, så himla typsik timeing med sena återbudet, håller tummarna att det kommer ett till snart!

    Och såklart tack för alla fina meddelanden, jag har läst allt även om jag inte orkat svara. Men känt mig mindre ensam med er här!

    Jag ligger fortfarande kvar på sjukhuset. Mina blodvärden går upp och ner och de verkar fortfarande vara i valet och kvalet om de ska kika in i magen en andra gång för att få stopp på dessa blödningar i buken som inte verkar vilja ge sig.. min IVF-läkare är i ständig kontakt med mig, hon är så orolig och har dåligt samvete<3

    Och så kom även ytterligare ett hyffsat dåligt besked.. av 23 ägg så var 18 av toppkvalitet men bara fyra befruktades, tydligen pga. Att spermierna inte är på topp ändå.. jag blev såklart ganska besviken först, och kommer tyvärr vara livrädd för att ge mig på denna resa igen efter detta skräckscenario. Det som var positivt var att de fyra som befruktats var av toppkvalitet enligt embryologen och dom frös in en dag 2 för att inte satsa allt, de tre andra odlas vidare till dag fem och jag önskar med hela mitt hjärta att dom klarar sig. Orkar verkligen inte psykiskt med mer just nu..


    Håller tummarna och hoppas så att du snart får må bättre och kan åka hem utan fler operationer. Va fint av din läkare att hålla kontakten ändå.

    Förstår att det blev en besvikelse över resultatet och en självklar rädsla för att behöva genomgå det igen, men 4 embryon av toppkvalitet låter ändå lovande. Många kramar till dig.
  • Tildasafira
    Carina82 skrev 2021-12-12 16:11:49 följande:

    Ville bara skicka en kram till dig idag också, om du fortfarande ligger inne ensam <3 Hoppas du mår bättre nu!


    Tack fina, äntligen är jag hemma och mår ok! Det har verkligen varit ensamma dagar, men jag vågade tillslut ringa mamma och berätta allt från början(hon har inte vetat något) och det känns faktiskt skönt. Hur mår du? <3
    RH93 skrev 2021-12-13 07:44:48 följande:

    Håller tummarna och hoppas så att du snart får må bättre och kan åka hem utan fler operationer. Va fint av din läkare att hålla kontakten ändå.

    Förstår att det blev en besvikelse över resultatet och en självklar rädsla för att behöva genomgå det igen, men 4 embryon av toppkvalitet låter ändå lovande. Många kramar till dig.


    Är äntligen på hemmaplan, så himla skönt. Förutom feberfrossa och illamående från allt morfin så mår jag ändå ok. Sambon hade fixat iordning så fint och köpt duschpall och fyllt hela kylen med mina favoriter <3

    Ja, jag vet, känner mig oförskämd när jag känner en besvikelse över resultatet, vet ju att det finns dom som inte får något. Vi har ju fryst ned ett redan dag 2 för att vara på säkra sidan, så återföring blir det ju iallafall! Men som Carina sa så blev ju detta ett trauma för oss och det kommer nog ta tid innan jag vågar mig på behandlingen igen om detta inte går bra? <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet