• 1jasminar

    Ruvare augusti 2021

    Hej alla, undrar om det är fler här som håller på ruvar just nu så kan vi stötta och bolla med varandra. Jag har fått en blastocyst tillbaka den 9/8 så om vi knte räknar insättnings dagen så är jag på ruvardag 4. Känner inget speciellt förutom idag hade jag mensvärk i några timmar men sen gick det över och innan har jag haft lite stickningar. Hur går det för er som ruvar just nu?

  • Svar på tråden Ruvare augusti 2021
  • Johannnnna
    Emplan23 skrev 2021-08-25 21:02:12 följande:

    Man klickar på kugghjulet och citera :)

    Jag har haft fullt upp med 60 timmars arbetsvecka sedan förra veckan, så inte hunnit tänka under dagarna så det har varit skönt! I somras testade jag två dagar innan BIM, denna gång tänker jag nog testa på lördag som är RD 12 om inte mensen kommer. Ska du tjuvtesta?

    Men har idag och igår haft såna spänningar i magen! Så man blir helt tokig på om de är mensvärk eller inte.. fick ingen känning att mensen va på g sist, då dök den upp som gubben i lådan på rätt dag bara. Men kände så extrem magkänsla typ 4 dagar innan att de inte tagit sig.jag tar cyclogest och min mens kom på beräknad dag förra omgången som var första försöket för oss.


    Det är bra att ha annat att tänka på ibland :)

    Jag tror inte vi kommer tjuvtesta, dels för att min sambo är lite mer neutral till väntan (han tänker nästan inte på det alls) och för att jag inte vill behöva tolka svaga test och få griller i huvudet. Men testdag är på RD13 så inte så jättelångt bort.

    Typiskt det där med mensen, verkligen helt opålitlig ibland. Jag hoppas att den kommer på rätt dag om den skulle behaga dyka upp så att man vet.

    Vad gör cyclogest för något?
  • Kronärtskocka
    Johannnnna skrev 2021-08-25 23:28:39 följande:

    Nej samma här, första försöket. Inte för att vara negativ men jag har också ganska liten tro, känner absolut inga symptom men har å andra sidan inte fått spotting heller än vilket tidigare har kommit 2-3 dar innan mens. Man har inget att gå på verkligen! Kroppen är lite lömsk.. Hur många % överlag är chanserna att det blir något per försök, vet du?


    Drygt 30% chans per försök, större chans för yngre kvinnor och sedan minskar det något. Jag är 39, så det minskar mina chanser. Har gjort ett ivf innan, då blev det totalfrys men inget klarade sig till frysen.

    Samtidigt säger de att 70% blir gravida på tre ivf försök!

    Kroppen är minst sagt lömsk. Allt fokus är på minsta känsla och symptom. Nu längtar jag bara efter det slutgiltiga beskedet. Väntan är värst? även om det är fint att kunna ha lite lite hopp. En försöker ju iaf.
  • IVF2021

    För mig blev det inget denna gång. Bruna spottings från i torsdags, testdag i måndags vilket visade negativt och mens igår. Har varit helt naturligt utan läkemedel men kroppen har ju ändå betett sig väldigt konstigt. Undrar om det är positivt eller negativt? Känns som den ju verkligen kämpat för att behålla embryot, varför skulle jag annars haft spottings i så många dagar (har det aldrig annars).

    Har ni andra använt lutinus vid FET? Funderar på om man skulle prova det vid nästa insättning, men kliniken säger att det inte sets någon ökad chans till graviditet med lutinus vid just FET.

  • Veneria

    Uppdatering från mig:

    RD7 här efter FET av blastocyst i naturlig cykel. Har beräknad mens idag enligt min app och har de två senaste dagarna haft spottings (vilket jag alltid brukar ha ett par dagar innan mens). Hade gett upp hoppet, men tog ett test nu och ser då ett svaaaagt streck. Vet inte riktigt hur man ska tolka detta då? Får väl se om mensen kommer under dagen och ta ett nytt test imorgon bitti på morgonurinen i guess.

  • Emplan23
    Veneria skrev 2021-08-26 12:29:39 följande:

    Uppdatering från mig:

    RD7 här efter FET av blastocyst i naturlig cykel. Har beräknad mens idag enligt min app och har de två senaste dagarna haft spottings (vilket jag alltid brukar ha ett par dagar innan mens). Hade gett upp hoppet, men tog ett test nu och ser då ett svaaaagt streck. Vet inte riktigt hur man ska tolka detta då? Får väl se om mensen kommer under dagen och ta ett nytt test imorgon bitti på morgonurinen i guess.


    Håller tummarna!!!
  • Emplan23
    Johannnnna skrev 2021-08-25 23:45:04 följande:

    Det är bra att ha annat att tänka på ibland :)

    Jag tror inte vi kommer tjuvtesta, dels för att min sambo är lite mer neutral till väntan (han tänker nästan inte på det alls) och för att jag inte vill behöva tolka svaga test och få griller i huvudet. Men testdag är på RD13 så inte så jättelångt bort.

    Typiskt det där med mensen, verkligen helt opålitlig ibland. Jag hoppas att den kommer på rätt dag om den skulle behaga dyka upp så att man vet.

    Vad gör cyclogest för något?


    Cyclogest är vagiatorer, ska väll hjälpa slemhinnan att ta emot eller så tror jag!

    Här har iallafall mina magspänningar släppt och ingen mens idag iallafall! Så ännu finns hoppet! Sambon här hemma kollar nu varje dag hur de känns i magen och om mensen håller sig borta, flera sms om dagen när vi är på jobbet. Min testdag är ju på dag 18! Galet länge. Men eftersom många har tidigare så tänker jag att runt dag 12 borde de visa ett resultat som stämmer.
  • Johannnnna
    Kronärtskocka skrev 2021-08-26 06:49:05 följande:

    Drygt 30% chans per försök, större chans för yngre kvinnor och sedan minskar det något. Jag är 39, så det minskar mina chanser. Har gjort ett ivf innan, då blev det totalfrys men inget klarade sig till frysen.

    Samtidigt säger de att 70% blir gravida på tre ivf försök!

    Kroppen är minst sagt lömsk. Allt fokus är på minsta känsla och symptom. Nu längtar jag bara efter det slutgiltiga beskedet. Väntan är värst? även om det är fint att kunna ha lite lite hopp. En försöker ju iaf.


    Själv är jag 35, inga tidigare barn.

    Trist att inget klarade sig till frysen. Har du kvar något denna gång ifall det här försöket inte skulle ta sig?

    Jag vill också bara veta, och jag lever på att man är lite närmare nu än våra tidigare försök (med letrozolstimulering under ett år). Nu finns det ju iallafall ett embryo. Hoppas hoppas att det tar sig för oss alla i tråden!
  • Johannnnna
    IVF2021 skrev 2021-08-26 10:04:02 följande:

    För mig blev det inget denna gång. Bruna spottings från i torsdags, testdag i måndags vilket visade negativt och mens igår. Har varit helt naturligt utan läkemedel men kroppen har ju ändå betett sig väldigt konstigt. Undrar om det är positivt eller negativt? Känns som den ju verkligen kämpat för att behålla embryot, varför skulle jag annars haft spottings i så många dagar (har det aldrig annars).

    Har ni andra använt lutinus vid FET? Funderar på om man skulle prova det vid nästa insättning, men kliniken säger att det inte sets någon ökad chans till graviditet med lutinus vid just FET.


    Tråkigt att höra att det inte tog sig :(

    Ja jag tar Lutinus, men läkaren som satte in blastisen sa också det till mig, att det inte påverkade så mycket vid FET.
  • Johannnnna
    Emplan23 skrev 2021-08-26 17:06:19 följande:

    Cyclogest är vagiatorer, ska väll hjälpa slemhinnan att ta emot eller så tror jag!

    Här har iallafall mina magspänningar släppt och ingen mens idag iallafall! Så ännu finns hoppet! Sambon här hemma kollar nu varje dag hur de känns i magen och om mensen håller sig borta, flera sms om dagen när vi är på jobbet. Min testdag är ju på dag 18! Galet länge. Men eftersom många har tidigare så tänker jag att runt dag 12 borde de visa ett resultat som stämmer.


    Undrar vad det är för skillnad på Cyclogest och Lutinus då.

    Mm okej, ja ännu finns hoppet! Det borde visa på dag 12, absolut.
  • Kronärtskocka

    Veneria: Hoppas testet blivit tydligare idag. Såg hoppfullt ut!

    Johannnna: Denna omgång blev det ett embryo att återföra. Inget till frysen.

    RD 11 idag och testet var helt blankt. ( Jag behöver tjuvtesta för att ta in besvikelsen i steg.) Klinikens testdag är på måndag, så visst kan jag ha ett litet hopp kvar så länge mensen inte kommit. Men det är inte stort. Växlar mellan att deppa över det som inte blev, det som inte blir och att livet ville annorlunda. Närmar mig tanken på äggdonation allt mer. ( Kan låta konstigt för er i parrelation att ge upp mina ägg så tidigt. Men som ensamstående har jag krasst ekonomiskt inte råd med så många mer försök att jag behöver fundera över vilken behandling som med störst chans leder till ett barn. Önskar jag börjat med syskonförsöken tidigare. Men det ändrar ju inget nu. )

Svar på tråden Ruvare augusti 2021