• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • hurtänktedunu
    Lolalou skrev 2021-11-05 21:34:42 följande:

    Första gången jag är gravid. Någon som varit med om smarta i svanskotan? Jag har just nu ont där till o från.. suck.


    Japp. Foglossning var det.
  • Lolalou
    hurtänktedunu skrev 2021-11-06 13:03:26 följande:

    Så roligt. Grattis och välkommen. Häng gärna med I fb gruppen om du vill.


    Hur kommer jag med i fb-gruppen? ????
  • JossanW

    Har följt tråden ett tag men inte vågat svara. Jag är 32 åt och gravid med vårt första barn. Är beräknad 14 juni och är i vecka 8+4.

    Jag vill gärna vara med i FBgruppen också.

  • Lolalou
    hurtänktedunu skrev 2021-11-06 13:00:05 följande:

    Jag har fått det. Fungerade för bra nästan haha.


    Kan man köra bil på det? Ska be att få det utskrivet men hur blir det med att köra bil?
  • Lolalou
    hurtänktedunu skrev 2021-11-06 12:56:12 följande:

    Borde inte barnmorskan kunna skriva ut lergigan?


    Min BM sa ?säg till om ditt illamående blir värre, isåfall får vi koppla ihop dig med läkare som kan skriva ut det till dig?

    Vet ej om de har samma behörigheter som en sjuksköterska? (Kan ingenting om hierarkin inom vården, så kan mycket väl ha fel här)
  • Amanda6747
    Lolalou skrev 2021-11-07 10:24:45 följande:

    Min BM sa ?säg till om ditt illamående blir värre, isåfall får vi koppla ihop dig med läkare som kan skriva ut det till dig?

    Vet ej om de har samma behörigheter som en sjuksköterska? (Kan ingenting om hierarkin inom vården, så kan mycket väl ha fel här)


    En sjuksköterska kan inte skriva ut läkemedel och tror inte heller BM kan det därför hänvisar de till läkare
  • hurtänktedunu
    Mamma91a skrev 2021-11-01 11:28:21 följande:

    Vi har en helt hemlig fb-grupp för bf juni 2022. Den går inte att söka efter och man kan bars bli inbjuden via länken eller att va vänner på fb.

    Skriv till mig om ni vill vara med I gruppen.


    Skickar du länken till hon ovanför
  • hurtänktedunu
    JossanW skrev 2021-11-07 09:07:56 följande:

    Har följt tråden ett tag men inte vågat svara. Jag är 32 åt och gravid med vårt första barn. Är beräknad 14 juni och är i vecka 8+4.

    Jag vill gärna vara med i FBgruppen också.


    Grattis. Skriv till mamma91a. Hon skickar länken till gruppen
  • hurtänktedunu
    Lolalou skrev 2021-11-07 10:23:28 följande:

    Kan man köra bil på det? Ska be att få det utskrivet men hur blir det med att köra bil?


    Ja det är ingen narkotika eller något.
Svar på tråden BF juni 2022