• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • chislin
    Steeph skrev 2022-10-02 20:40:17 följande:

    Ni som har små med magknip och gaser, vilken ersättning har fungerat bäst för er? 


     


    Mjölkproteinfri har funkat bäst här hittills. 
  • chislin
    Steeph skrev 2022-10-02 20:40:17 följande:

    Ni som har små med magknip och gaser, vilken ersättning har fungerat bäst för er? 


     


    Annars brukar NAN (ex NAN HA funka bättre för många bebisar än ex Semper. Inte för alla då Glad
    Steeph skrev 2022-10-02 20:40:17 följande:

    Ni som har små med magknip och gaser, vilken ersättning har fungerat bäst för er? 


     


    Mjölkproteinfri har funkat bäst här hittills.
  • Frida123123
    Steeph skrev 2022-10-02 20:40:17 följande:

    Ni som har små med magknip och gaser, vilken ersättning har fungerat bäst för er? 


     


    Har själv gått från semp till Nan sensitive PRO 1, men ska nu testa mjölkfriprotein ersättning. Den är ju mer än dubbelt så dyr så en fördel är ju att få den på recept från BVC.
  • Steeph
    chislin skrev 2022-10-03 07:24:56 följande:
    Mjölkproteinfri har funkat bäst här hittills. 
    Pepticate? Eller någon av de dyrare Nutramigen eller Neocate? 
  • chislin
    Steeph skrev 2022-10-03 12:26:00 följande:
    Pepticate? Eller någon av de dyrare Nutramigen eller Neocate? 
    Min första son åt Nutramigen, fick recept av barnläkare Min andra nu äter Neocate, eller vi håller på att testa den. 
  • Emjol

    Hej på er.

    Har varit lite oaktiv här då jag helt enkelt inte orkat haha Flört

    Bebis är 10 veckor nu men vi har fullt upp med diverse sjukhusbesök mestadels i en annan stad..

    Huvudet växer för fort så har gjort ultraljud på hjärnan, ena ögonlocket hänger/lätt ptos så vi har varit hos ögonläkaren, nackträningen hänger efter så vi har varit hos fysioterapeuten och därimellan BVC och sen väntar ju ännu fler återbesök hos dom tidigare Tungan ute

    Första barnet så har inget att jämföra med men det var väl inte såhär det skulle bli.. är dock inte avskräckt för fler barn och bebis mår ändå trots allt bra Hjärta

    Men märker ju att både jag och bebis blir helt slut efter dessa besök och tacksam över vården som tar detta på allvar och agerar fort. Diverse åkommor kan tyda på något syndrom eller liknande men i dagsläget är det inget mer som tyder på det iallafall. Så vi tar en vecka i taget just nu. Oavsett så utvecklas bebis hela tiden och är världens bästa Flört

    Får sova hela nätter så klagar inte på sömnen iallafall samt amningen funkar utmärkt vilket är bra när dagsläget ser ut som det gör.
    Vi kämpar på men det viktigaste är att bebis mår bra Skrattande

  • chislin
    Emjol skrev 2022-10-04 20:19:05 följande:

    Hej på er.

    Har varit lite oaktiv här då jag helt enkelt inte orkat haha Flört

    Bebis är 10 veckor nu men vi har fullt upp med diverse sjukhusbesök mestadels i en annan stad..

    Huvudet växer för fort så har gjort ultraljud på hjärnan, ena ögonlocket hänger/lätt ptos så vi har varit hos ögonläkaren, nackträningen hänger efter så vi har varit hos fysioterapeuten och därimellan BVC och sen väntar ju ännu fler återbesök hos dom tidigare Tungan ute

    Första barnet så har inget att jämföra med men det var väl inte såhär det skulle bli.. är dock inte avskräckt för fler barn och bebis mår ändå trots allt bra Hjärta

    Men märker ju att både jag och bebis blir helt slut efter dessa besök och tacksam över vården som tar detta på allvar och agerar fort. Diverse åkommor kan tyda på något syndrom eller liknande men i dagsläget är det inget mer som tyder på det iallafall. Så vi tar en vecka i taget just nu. Oavsett så utvecklas bebis hela tiden och är världens bästa Flört

    Får sova hela nätter så klagar inte på sömnen iallafall samt amningen funkar utmärkt vilket är bra när dagsläget ser ut som det gör.
    Vi kämpar på men det viktigaste är att bebis mår bra Skrattande


    Hoppas allt går bra med bebis Hjärta Det låter verkligen slitsamt med alla resor och oron på det, inte alltid det blir som man föreställt sig? men som du säger, bra att de tar det på allvar och agerar fort. Skönt att ni får sova på nätterna, det gör så mycket att få vara utvilad och speciellt när man har saker man oroar sig för. 
  • Frida123123
    Emjol skrev 2022-10-04 20:19:05 följande:

    Hej på er.

    Har varit lite oaktiv här då jag helt enkelt inte orkat haha Flört

    Bebis är 10 veckor nu men vi har fullt upp med diverse sjukhusbesök mestadels i en annan stad..

    Huvudet växer för fort så har gjort ultraljud på hjärnan, ena ögonlocket hänger/lätt ptos så vi har varit hos ögonläkaren, nackträningen hänger efter så vi har varit hos fysioterapeuten och därimellan BVC och sen väntar ju ännu fler återbesök hos dom tidigare Tungan ute

    Första barnet så har inget att jämföra med men det var väl inte såhär det skulle bli.. är dock inte avskräckt för fler barn och bebis mår ändå trots allt bra Hjärta

    Men märker ju att både jag och bebis blir helt slut efter dessa besök och tacksam över vården som tar detta på allvar och agerar fort. Diverse åkommor kan tyda på något syndrom eller liknande men i dagsläget är det inget mer som tyder på det iallafall. Så vi tar en vecka i taget just nu. Oavsett så utvecklas bebis hela tiden och är världens bästa Flört

    Får sova hela nätter så klagar inte på sömnen iallafall samt amningen funkar utmärkt vilket är bra när dagsläget ser ut som det gör.
    Vi kämpar på men det viktigaste är att bebis mår bra Skrattande


    Hej, och då kul att du vill uppdatera oss i tråden hur det går för dig/er! Först och främst, sova hela nätter och en amning som går bra! Lycko :). men äter hon inte på nätterna? Eller menar du att hon somnar om därefter. Mitt första barn och det är ju verkligen en hel vetenskap det här. Jobbigt, givetvis att höra om resterande med huvudet, ögonen och nacken, men utifrån att ni får hjälp så tidigt så tror jag på det bästa! Vad skulle det kunna vara för syndrom då? Egentligen ingen mening med att spekulera tills man vet, eller hur. Man vet ju själv hur man kan spekulera om sina egna symptom när man mår dåligt som efterhand aldrig visa sig stämma! 


    Fortsätt vara stark och njut av flickebarnet :). 

Svar på tråden Bf augusti 2022