• Anonym (Annonym)

    Är hon för ung?

    Hej,
    Jag är en småbarnspappa med en 2åring.
    Jag lever i ett destruktivt förhållande med min nuvarande särbo innan sambo. 
    Jag funderar starkt på bryta vår relation men samtidigt ha en fungerande kommunikation med varandra. Men det är svårt och jag vågar inte ta steget fullt ut.

    Mitt problem är nu att jag har en ny anställd kollega på jobbet som är 19år. 
    Och jag har blivit små förälskad i henne, likaså hon till mig. Vi skriver med varandra rätt ofta men det känns samtidigt inte bra då jag fortfarande är i en relation. 
    Är det fel att jag ens skriver med henne när hon är så ung? 

  • Svar på tråden Är hon för ung?
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (tjoho) skrev 2022-06-23 13:44:39 följande:

    Sluta skriv till henne, knulla henne istället.


    Äntligen en sund åsikt. Det är sommar och sol, lyssna inte till dysterkvistar. Lev livet.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Penis styr och ställer) skrev 2022-06-23 00:43:41 följande:

    Och du menar att du är nära att fatta beslut nu med underlivet?

    Visst, välj partner med underlivet det brukar bli bra. Enbart med lust. Gör det nu, låt könet fatta detta beslut  och se sedan hur du har det om 5 år. Hur det blev, detta penisens val.

    Du får gärna återkomma då om 5 år och berätta efteråt här i tråden: Stannade 19-åringen eller lämnade hon dig för någon annan och krossade ditt hjärta? Hade du investerat mycket i er relation? Sitter du ensam i en etta utan kontakt med varesig din ex-sambo, 19-åringen eller dina barn nu? Hur gick det karriärmässigt och exonomiskt för dig efter att penis fattade livsavgörande beslut? Någon erfarenhet rikare?


    Du verkar kränkt, vem har sårat dig? 
    Varför måste TS inleda en långvarig relation, kan det.ibte få vara en flirt som kanske övergår till endast sex? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-06-23 13:53:37 följande:
    Du verkar kränkt, vem har sårat dig? 
    Varför måste TS inleda en långvarig relation, kan det.ibte få vara en flirt som kanske övergår till endast sex? 
    Om det varit en kvinna som bara ville ligga med en ung kille, och bara var ute efter hans unga kropp, utan att dom måste bli ihop, så hade det varit helt ok.
  • Anonym (R)
    Anonym (Prioritera) skrev 2022-06-23 13:49:45 följande:
    Äntligen en sund åsikt. Det är sommar och sol, lyssna inte till dysterkvistar. Lev livet.
    Dysterkvistar, aka folk som har konsekvenstänk. Jag tycker annars det är en ganska bra egenskap att ha, fler borde prova. Kortsiktighet kan vara kul ibland men man bränner väldigt många broar, vilket på sikt gör en olycklig.
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (R) skrev 2022-06-23 14:17:04 följande:
    Dysterkvistar, aka folk som har konsekvenstänk. Jag tycker annars det är en ganska bra egenskap att ha, fler borde prova. Kortsiktighet kan vara kul ibland men man bränner väldigt många broar, vilket på sikt gör en olycklig.
    Folk med konsekvenstänk i för hög utsträckning provar inget. Dom har bara tråkigt.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Hin håle) skrev 2022-06-23 13:53:37 följande:
    Du verkar kränkt, vem har sårat dig? 
    Varför måste TS inleda en långvarig relation, kan det.ibte få vara en flirt som kanske övergår till endast sex? 
    Fast poängen i personens inlägg kanske handlade mer om att ta beslut med hjärnan istället för underlivet än om att TS relation till flicksnärtan ska vara för evigt?

    Oavsett om det är en flirt eller långvarig relation så är det väl fortfarande bättre att TS reder ut sin befintliga relation innan han påbörjar en ny än att han stänger av hjärnan och följer underlivet var den än går med tanke på att han har barn med sin nuvarande partner?
  • Anonym (R)
    Anonym (Prioritera) skrev 2022-06-23 14:21:19 följande:
    Folk med konsekvenstänk i för hög utsträckning provar inget. Dom har bara tråkigt.
    Skulle snarare säga att de fattar smarta, långsiktiga beslut, vilket gör att de i längden lever mer tillfredsställande liv. 

    I TS fall skulle det kunna innebära att han gör slut på sin nuvarande relation, knullar 19-åring och bibehåller en god relation till sitt barns mor. Det i sin tur ökar chansen för att TS slipper en massa bråk, drama och hat i sitt och sitt barns liv. Istället kan TS leva livet precis som han vill.

    Gör han inte slut först kommer han sannolikt få dras med tråkiga konsekvenser resten av sitt liv.

    Ser du skillnaden? Vilket leder till mest långsiktig lycka, tror du? 

    Lyft blicken från apstadiet.

    Vi är människor med förmåga att optimera vår lycka genom smarta beslut. Dessvärre verkar vissa aldrig vilja lära sig tänka längre än näsan räcker. Sen får de tillbringa livet med skägget i brevlådan.
  • Anonym (Prioritera)
    Anonym (R) skrev 2022-06-23 14:34:23 följande:
    Skulle snarare säga att de fattar smarta, långsiktiga beslut, vilket gör att de i längden lever mer tillfredsställande liv. 

    I TS fall skulle det kunna innebära att han gör slut på sin nuvarande relation, knullar 19-åring och bibehåller en god relation till sitt barns mor. Det i sin tur ökar chansen för att TS slipper en massa bråk, drama och hat i sitt och sitt barns liv. Istället kan TS leva livet precis som han vill.

    Gör han inte slut först kommer han sannolikt få dras med tråkiga konsekvenser resten av sitt liv.

    Ser du skillnaden? Vilket leder till mest långsiktig lycka, tror du? 

    Lyft blicken från apstadiet.

    Vi är människor med förmåga att optimera vår lycka genom smarta beslut. Dessvärre verkar vissa aldrig vilja lära sig tänka längre än näsan räcker. Sen får de tillbringa livet med skägget i brevlådan.
    Inlägg med kommentarer av typen "apstadiet" och "skägget i brevlådan" är betecknande för dig och visar vilken typ du är. Önskar dig ändå lycka till.
  • Anonym (R)
    Anonym (Prioritera) skrev 2022-06-23 14:51:41 följande:
    Inlägg med kommentarer av typen "apstadiet" och "skägget i brevlådan" är betecknande för dig och visar vilken typ du är. Önskar dig ändå lycka till.
    Har du problem med idiomatiska uttryck av sorten "bakom flötet", "befinna sig i fritt fall", "binda ris åt egen rygg" och "fastna med skägget i brevlådan"? 

    Det tyder väl på språkliga kunskaper, om inte annat. 

    Bemöt gärna sakfrågan, om du har något att säga där istället. Vilken av ovanstående vägar tror du leder till största möjliga lycka?
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (sådär) skrev 2022-06-23 14:21:24 följande:
    Fast poängen i personens inlägg kanske handlade mer om att ta beslut med hjärnan istället för underlivet än om att TS relation till flicksnärtan ska vara för evigt?

    Oavsett om det är en flirt eller långvarig relation så är det väl fortfarande bättre att TS reder ut sin befintliga relation innan han påbörjar en ny än att han stänger av hjärnan och följer underlivet var den än går med tanke på att han har barn med sin nuvarande partner?
    Håller verkligen med om att den nuvarande relationen ska avslutas, det är bara svinigt annars. 
    Dock så motsäger hela det sista stycket din tro om vad inläggets poäng var. 
Svar på tråden Är hon för ung?