• Misssandra88

    IVF efter sommaren 2022

    Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????


    Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

  • Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • Dibella
    strelitzia skrev 2022-11-30 09:49:32 följande:
    åh wow vilket positivt resultat, vad roligt, och vad skönt att få en boozt med hopp! Jag håller tummarna att du hinner få ett gäng till tills det är dags för plock! Ska du tillbaka på ett vul till för att bestämma dag? 
    Var tillbaka idag på VUL och har bokat ÄP fredag. 7 blåsor kunde man se som de räknade med. Så hoppas verkligen att det blir riktiga guldägg denna gång Solig
  • Lama21

    Hoppar in här, har påbörjat min första IVF och gjorde äggplock idag, 18 ägg ut! Nu är jag bara supernervös inför imorgon när de ska meddela hur många som blev befruktade

  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2022-11-30 19:33:34 följande:

    Hoppar in här, har påbörjat min första IVF och gjorde äggplock idag, 18 ägg ut! Nu är jag bara supernervös inför imorgon när de ska meddela hur många som blev befruktade


    Välkommen :)

    Håller tummarna för dig, men wow 18 låter ju bra :) 

    Vi har haft otur... har inte ens kunnat börja med sprutorna än... nu känns det som julen kommer emellan och vi återigen inte kommer få börja... eviga väntandet tar kol på en.
  • MeIMyself
    Dibella skrev 2022-11-30 13:04:09 följande:
    Var tillbaka idag på VUL och har bokat ÄP fredag. 7 blåsor kunde man se som de räknade med. Så hoppas verkligen att det blir riktiga guldägg denna gång Solig

    Lycka till Glad


    Själv har jag beräknad mens 9 december, känns som vi inte kommer kunna påbörja igen... vilket gör mig så ledsen.. 

  • Lama21
    MeIMyself skrev 2022-12-01 09:06:31 följande:
    Välkommen :)

    Håller tummarna för dig, men wow 18 låter ju bra :) 

    Vi har haft otur... har inte ens kunnat börja med sprutorna än... nu känns det som julen kommer emellan och vi återigen inte kommer få börja... eviga väntandet tar kol på en.

    Tack!

    Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.

    8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...

    Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?

  • MeIMyself
    Lama21 skrev 2022-12-01 19:06:01 följande:

    Tack!

    Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.

    8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...

    Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?


    Wow Grattis, låter helt underbart med 8 befruktade, hoppas dom växer till så ni även kan frysa in :)


    Jag tror vi kommer få vänta till nästa cykel :( 
    vi får anmäla när mensen kommer så får vi se lite.
    den är beräknad 9 december men tror inte vi hinner med äggplock innan dom stänger för julen :(

  • strelitzia
    Dibella skrev 2022-11-30 13:04:09 följande:
    Var tillbaka idag på VUL och har bokat ÄP fredag. 7 blåsor kunde man se som de räknade med. Så hoppas verkligen att det blir riktiga guldägg denna gång Solig
    Håller tummarna för dig idag! {#emotions_dlg.flower}
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2022-12-01 19:06:01 följande:

    Tack!

    Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.

    8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...

    Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?


    60+ äggblåsor låter helt sjukt, att det gick att se! 
    Hoppas du slipper överstimulering, jag är 99% säker på att jag blev de, låg dubbelvikt i 4 dagar innan de absolut värsta släppte, ligga i sängen var rena plågeriet. Å andra hand finns de ju de som haft de värre så kom kanske "lindrigt" undan haha... Vi försökte också två år innan ivf. Tröstlöst!

    Har du fått beräknad återinföringsdag än? 
  • Dibella
    MeIMyself skrev 2022-12-01 09:08:38 följande:

    Lycka till Glad


    Själv har jag beräknad mens 9 december, känns som vi inte kommer kunna påbörja igen... vilket gör mig så ledsen.. 


    Jättetråkigt när man känner stress över att jul/sommar stängningen hägrar och allt man vill är att hinna med för att dagarna sniglar sig fram omöjligt långsamt ändå :( Kan såklart bli tajt om mensen kommer 9e. Däremot låter det som ni kanske kan få lite garanti för att börja i början av januari när nästa mens kommer kanske?  Hjärta Kan kännas lite lättare när man vet att man har garanterad plats inför mensen därpå.


     


    Lama21 skrev 2022-12-01 19:06:01 följande:

    Tack!

    Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.

    8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...

    Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?


    Wow, vad fint med 8 befruktade. Håller tummarna för att de fortsätter dela på sig bra och att det blir guldägget som återförs {#emotions_dlg.flower}


     


    strelitzia skrev 2022-12-02 11:50:05 följande:
    Håller tummarna för dig idag! {#emotions_dlg.flower}

    Tack! {#emotions_dlg.flower}



    Gick rätt bra, vi fick ut 7 ägg på plocket idag och har återföring planerad på söndag, 2 st 2 dagars, som det ser ut nu.


    Så får vi se om vi kanske kan få något till frysen, vore himmelskt. Vi brukar ha hyfsat bra befruktningsresultat, utifrån tidigare erfarenhet så hoppas på 5-6 embryos Oskyldig men det är en chansning exakt varje gång...

  • Lama21
    MeIMyself skrev 2022-12-02 09:24:46 följande:

    Wow Grattis, låter helt underbart med 8 befruktade, hoppas dom växer till så ni även kan frysa in :)


    Jag tror vi kommer få vänta till nästa cykel :( 
    vi får anmäla när mensen kommer så får vi se lite.
    den är beräknad 9 december men tror inte vi hinner med äggplock innan dom stänger för julen :(


    Ja, det vore underbart att få något att frysa in!

    Håller tummarna att det ska gå ändå för dig. Förstår att det känns sjukt drygt att vänta ytterligare, känns som att varje dag spelar roll när man har hållt på så länge...
    strelitzia skrev 2022-12-02 11:57:18 följande:
    60+ äggblåsor låter helt sjukt, att det gick att se! 
    Hoppas du slipper överstimulering, jag är 99% säker på att jag blev de, låg dubbelvikt i 4 dagar innan de absolut värsta släppte, ligga i sängen var rena plågeriet. Å andra hand finns de ju de som haft de värre så kom kanske "lindrigt" undan haha... Vi försökte också två år innan ivf. Tröstlöst!

    Har du fått beräknad återinföringsdag än? 
    Ja, läkaren sa "oj, vilka respektingivande äggstockar" när några dessutom hade börjat växa på ett av alla VUL jag fick göra, haha!  Var tydligen lite svårt att mäta dem eftersom vissa blev ihopklämda av de andra.

    Usch det låter inte alls kul att må så dåligt, låter ju lite misstänkt överstimulering. Även om andra kanske har det ännu värre är det helt okej att må dåligt!! Jag tror jag har sluppit för jag mår faktiskt rätt bra. Preliminär återinföringsdag är på måndag (dag 5), hoppas verkligen att jag ska få göra det då och att något har klarat sig!
    Dibella skrev 2022-12-02 13:52:40 följande:

     


    Lama21 skrev 2022-12-01 19:06:01 följande:

    Tack!

    Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.

    8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...

    Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?


    Wow, vad fint med 8 befruktade. Håller tummarna för att de fortsätter dela på sig bra och att det blir guldägget som återförs {#emotions_dlg.flower}


     


    Gick rätt bra, vi fick ut 7 ägg på plocket idag och har återföring planerad på söndag, 2 st 2 dagars, som det ser ut nu.


    Så får vi se om vi kanske kan få något till frysen, vore himmelskt. Vi brukar ha hyfsat bra befruktningsresultat, utifrån tidigare erfarenhet så hoppas på 5-6 embryos Oskyldig men det är en chansning exakt varje gång...


    Tack, håller tummarna för dig med!! 


Svar på tråden IVF efter sommaren 2022