• Misssandra88

    IVF efter sommaren 2022

    Hej! Har kommit till den punkten då jag googlat allt jag kan, läst alla trådar och nu går in och läser samma saker igen och kanske till och med igen ????

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 1,5 år. Kontaktade landstinget första vardagen detta året och fick komma på undersökning 1 juni då vi var tvungna att vänta in massa blodprover osv, remiss är skickad till Livio så senast i början av September får vi komma dit ????


    Med denna tråd vill jag väl egentligen bara hitta någon som är i liknande sits, någon som jag kan prata med, någon som
    vill bolla tankar och känslor eller vad det nu kan vara. 

  • Svar på tråden IVF efter sommaren 2022
  • strelitzia
    Lama21 skrev 2022-12-02 21:17:25 följande:
    Ja, det vore underbart att få något att frysa in!

    Håller tummarna att det ska gå ändå för dig. Förstår att det känns sjukt drygt att vänta ytterligare, känns som att varje dag spelar roll när man har hållt på så länge...
    strelitzia skrev 2022-12-02 11:57:18 följande:
    60+ äggblåsor låter helt sjukt, att det gick att se! 
    Hoppas du slipper överstimulering, jag är 99% säker på att jag blev de, låg dubbelvikt i 4 dagar innan de absolut värsta släppte, ligga i sängen var rena plågeriet. Å andra hand finns de ju de som haft de värre så kom kanske "lindrigt" undan haha... Vi försökte också två år innan ivf. Tröstlöst!

    Har du fått beräknad återinföringsdag än? 
    Ja, läkaren sa "oj, vilka respektingivande äggstockar" när några dessutom hade börjat växa på ett av alla VUL jag fick göra, haha!  Var tydligen lite svårt att mäta dem eftersom vissa blev ihopklämda av de andra.

    Usch det låter inte alls kul att må så dåligt, låter ju lite misstänkt överstimulering. Även om andra kanske har det ännu värre är det helt okej att må dåligt!! Jag tror jag har sluppit för jag mår faktiskt rätt bra. Preliminär återinföringsdag är på måndag (dag 5), hoppas verkligen att jag ska få göra det då och att något har klarat sig!Tack, håller tummarna för dig med!! 


    Min överstimulering kom 5 dagar efter återinföring, med största sannolikhet för att det fäste så det var såklart värt de, men jag var oerhört orolig för att det bara gjorde jävligt ont för ingen anledning, för varför skulle jag har tur. 

    Spännande, jag hoppas att alla överlevt och att du får ett gäng till frysen! Glad
  • strelitzia
    Dibella skrev 2022-12-02 13:52:40 följande:

     


    Gick rätt bra, vi fick ut 7 ägg på plocket idag och har återföring planerad på söndag, 2 st 2 dagars, som det ser ut nu.


    Så får vi se om vi kanske kan få något till frysen, vore himmelskt. Vi brukar ha hyfsat bra befruktningsresultat, utifrån tidigare erfarenhet så hoppas på 5-6 embryos Oskyldig men det är en chansning exakt varje gång...


    Vad skönt att det blev så många, hoppas ni får goda nyheter idag att ni även får till frysen! 
  • Dibella
    strelitzia skrev 2022-12-04 10:25:34 följande:
    Vad skönt att det blev så många, hoppas ni får goda nyheter idag att ni även får till frysen! 

    Tack {#emotions_dlg.flower}


    Vi fick två embryos återförda igår, och två som ska fortsätta växa till sig som vi hoppas har chans på frys! Så idag är det officiellt ruvardag ett :) segt att det är så nära till jul om det blir negativt besked.

  • AndraSladdis
    Dibella skrev 2022-12-05 07:37:48 följande:

    Tack {#emotions_dlg.flower}


    Vi fick två embryos återförda igår, och två som ska fortsätta växa till sig som vi hoppas har chans på frys! Så idag är det officiellt ruvardag ett :) segt att det är så nära till jul om det blir negativt besked.


    Håller tummarna! Det ska vara din tur nu, Dibella!!
  • Dibella
    AndraSladdis skrev 2022-12-06 21:01:53 följande:
    Håller tummarna! Det ska vara din tur nu, Dibella!!
    Tack så mycket Hjärta
  • strelitzia
    Dibella skrev 2022-12-05 07:37:48 följande:

    Tack {#emotions_dlg.flower}


    Vi fick två embryos återförda igår, och två som ska fortsätta växa till sig som vi hoppas har chans på frys! Så idag är det officiellt ruvardag ett :) segt att det är så nära till jul om det blir negativt besked.


    Hur gick de, har de hunnit växa klart än? Förhoppningsvis så får alla julbestyr tiden att gå fort, när är testdag? Jag håller verkligen alla tummar och tår för dig! Hjärta
  • Dibella
    strelitzia skrev 2022-12-07 09:54:38 följande:
    Hur gick de, har de hunnit växa klart än? Förhoppningsvis så får alla julbestyr tiden att gå fort, när är testdag? Jag håller verkligen alla tummar och tår för dig! Hjärta

    Ja de bör ju ha frysts idag om de var bra nog, nervöst.


    Får se om jag orkar ha is i magen till brevet dimper ned i brevlådan eller om jag kommer ringa dom imorgon. Känner mig så tjatig som tar upp tid för att fråga sånt haha. Annars lär det komma brev nångång inom en eller två veckor kanske.


    Jag har testdag 18 december, så kommer nog testa någon gång runt nästa helg när det är BIM. Men får se hur länge jag klarar av att hålla mig! Brukar vekna dagarna innan och paniktesta Drömmer Tack Hjärta 

  • strelitzia
    Dibella skrev 2022-12-07 15:20:37 följande:

    Ja de bör ju ha frysts idag om de var bra nog, nervöst.


    Får se om jag orkar ha is i magen till brevet dimper ned i brevlådan eller om jag kommer ringa dom imorgon. Känner mig så tjatig som tar upp tid för att fråga sånt haha. Annars lär det komma brev nångång inom en eller två veckor kanske.


    Jag har testdag 18 december, så kommer nog testa någon gång runt nästa helg när det är BIM. Men får se hur länge jag klarar av att hålla mig! Brukar vekna dagarna innan och paniktesta Drömmer Tack Hjärta 


    Skickar de brev hem brev, man vill ju veta så fort som möjligt! Vi fick ett meddelande på 1177, satt på helspänn hela dagen haha.. 

    Aha jag har alltid trott att man har olika långtid efter beroende på om de e 2 dagars eller 5 dagars, men det kan ju såklart skilja sig från klinik till klinik. 
  • Dibella
    strelitzia skrev 2022-12-08 10:23:51 följande:
    Skickar de brev hem brev, man vill ju veta så fort som möjligt! Vi fick ett meddelande på 1177, satt på helspänn hela dagen haha.. 

    Aha jag har alltid trott att man har olika långtid efter beroende på om de e 2 dagars eller 5 dagars, men det kan ju såklart skilja sig från klinik till klinik. 

    Yes, förhoppningsvis kommer brevet under nästa vecka, försöker att verkligen ha is i magen, både kring det och kring testandet.


    Ja man vill ju så himla gärna veta, direkt! Haha


    Det som är svårt nu när vi börjar rulla åt ruvardag 5 osv, tekniskt sätt så kan man ev. se redan om några dagar och jag tenderar att börja testa då, men lever i ett helvete i en halv vecka sedan då där jag konstant tror att jag testat för tidigt, så hade gärna orkat hålla ut så man bara behöver ta ett test och sen vara klar Drömmer

  • Dibella

    En liten en kunde frysas in på 5 dagar Solig så skulle denna ruvningen inte gå vägen, så har vi en chans till i slutet av januari. Känns skönt.

Svar på tråden IVF efter sommaren 2022