• Svar på tråden BF APRIL 2023
  • Annemarit123

    Hej!
    Hoppar in i tråden nu. Skulle ha mensen i söndags. Plussade i måndags med digital som visade 1-2 och sedan i tisdags som visade 2-3. Är ändå så orolig för missfall. hur håller man dessa katastroftankar i schack ? 


    grattis till alla som plussat, ska bli så kul att följa tråden.

    Är i vecka 4 + 2, mina symtom är ont i bröst, molande värk, lite illamående, 

  • Polly91
    Annemarit123 skrev 2022-07-28 18:47:18 följande:

    Hej!
    Hoppar in i tråden nu. Skulle ha mensen i söndags. Plussade i måndags med digital som visade 1-2 och sedan i tisdags som visade 2-3. Är ändå så orolig för missfall. hur håller man dessa katastroftankar i schack ? 


    grattis till alla som plussat, ska bli så kul att följa tråden.

    Är i vecka 4 + 2, mina symtom är ont i bröst, molande värk, lite illamående, 


    Grattis! Kul med så många nya! Jag är också orolig och var det i förra graviditeten också. En vän sa till mig förra gången att ?Vi väntar barn, vi väntar inte på missfall? och det brukar jag påminna mig själv om. Att leva i nuet och inte låta oron om vad som kan hända förstöra det. 
  • Fia92

    Hej och grattis alla!

    Vi plussade igår och har BF 4-6/7 verkar det som. Vi har en dotter född 7/7 2021 så jag hoppas att de kan få varsin födelsedag haha. April var en UNDERBAR månad att få barn i så ett till grattis till att ni prickat den. 


    Jag är trött, har pyttelite molvärk och lätt illamående. Jag mådde dock så mycket sämre i mina tidigare graviditeter (missfall innan dottern kom).

    Jag är också gärna med i en facebookgrupp när en sådan startas! 

  • 2020bebis
    Annemarit123 skrev 2022-07-28 20:53:45 följande:

    Kommer ni andra här i gruppen göra KUB-test?


    Vi kommer att göra det!
  • Workoutdaily

    Hej!
    Väntar barn och enligt app 4/4 2023. andra barnet då vi har en son född i maj 2020.

    Mår bra än så länge, lite molvärk som kommer o går. Min förra graviditet var så bra, mådde toppen, sprang flera ggr i v fram till v 35 o inga sjukdagar. Mår jag hälften så bra denna gång är jag tacksam!

  • evelinagra1

    Vad är mest rätt? Att räkna från senaste mensen eller från ägglossning? Om jag räknar från ägglossning är jag i vecka 4+2 idag men jag var hos barnmorska idag och dom räknar från mensen så hon sa att jag är i vecka 5+0? 

  • Polly91
    evelinagra1 skrev 2022-07-28 23:00:21 följande:

    Vad är mest rätt? Att räkna från senaste mensen eller från ägglossning? Om jag räknar från ägglossning är jag i vecka 4+2 idag men jag var hos barnmorska idag och dom räknar från mensen så hon sa att jag är i vecka 5+0? 


    Barnmorskan brukar räkna från senaste mensen då inte alla vet när de hade ägglossning. Sen kan man bli framflyttad eller flyttad bakåt vid ultraljud då de kan se exakt hur gammal bebisen är genom att mäta längd och sånt. Förra gången hade jag ?rätt? kring Bf och veckor jämfört med barnmorskan när vi kollade på ultraljudet då jag visste när jag haft ägglossning. Så om du har koll så stämmer troligtvis 4+2 med, men det kommer som sagt rätta till sig sen i så fall :)

    Sen kom min dotter nästan 15 dagar för tidigt så det spelar inte så stor roll sen ändå haha man vet aldrig med de små liven Hjärta
  • evelinagra1
    Polly91 skrev 2022-07-29 06:51:12 följande:
    Barnmorskan brukar räkna från senaste mensen då inte alla vet när de hade ägglossning. Sen kan man bli framflyttad eller flyttad bakåt vid ultraljud då de kan se exakt hur gammal bebisen är genom att mäta längd och sånt. Förra gången hade jag ?rätt? kring Bf och veckor jämfört med barnmorskan när vi kollade på ultraljudet då jag visste när jag haft ägglossning. Så om du har koll så stämmer troligtvis 4+2 med, men det kommer som sagt rätta till sig sen i så fall :)

    Sen kom min dotter nästan 15 dagar för tidigt så det spelar inte så stor roll sen ändå haha man vet aldrig med de små liven Hjärta
    Ja okej! Jag tänker att jag räknar från ägglossningen och skulle det visa annat på ultraljudet och jag är längre gången så är väl det bara positivt tänker jag, bättre att bli flyttad framåt än bakåt ;) ja absolut är det så! 
Svar på tråden BF APRIL 2023