• Gullvivor

    Ta hål i öronen på en 1-åring?

    Har man inget vettigt att skriva så kan man låta bli att skriva överhuvudtaget i tråden. Tack. 

    Min 1-åring har inga hål i öronen då jag skjutit upp det denna gång, men funderar på att ta tag i det nu men känner mig lite tveksam pga oro att det är en "dålig" ålder med tanke på risk för infektion, läker sämre osv. Alltså pga att barnet inte förstår och pillar/drar. Men kanske bara jag som fått för mig det? 

    Finns det möjligtvis någon som tagit hål i öronen på sin 1-åring och kan berätta om ni tycker det är en bra eller dålig ålder? Har bara erfarenhet av spädbarn men inte just 1-åringar, så skulle uppskatta om någon här kanske ville berätta.

  • Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?
  • Kockobello
    Gullvivor skrev 2022-11-20 16:42:05 följande:
    Jag var ute efter en (gärna fler men minst en) förälder som har erfarenhet av håltagning på en 1-åring och har fått det i tråden. Att andra tycker det är fel vet jag redan om. 
    Det är ingenting man brukar göra i Sverige, väldigt ovanligt.
  • Gullvivor
    Anonym (Blomman) skrev 2022-11-20 16:46:18 följande:
    1. Du tog genast till dig det eftersom det passade din agenda.  Men det stämmer alltså inte. 
    2. Jo då det gjorde du. 
    1. Nej, eftersom jag insåg att jag själv märkt det och att det då kanske var så. 

    2. Visa mig gärna på vilket sätt jag dragit rasistkortet.
  • Gullvivor
    Kockobello skrev 2022-11-20 16:47:40 följande:
    Det är ingenting man brukar göra i Sverige, väldigt ovanligt.
    Nja förekommer också även om det inte är jättevanligt.
  • Kockobello
    Gullvivor skrev 2022-11-20 16:51:44 följande:
    Nja förekommer också även om det inte är jättevanligt.
    Ja, det var det jag skrev, haha.
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-20 16:26:14 följande:
    Ingen aning.. är från Mellanöstern och då är det mycket vanligt med hål i öronen på småbarn. Mycket vanligt i andra delar av världen också. Allt är inte konstigt och fel bara för att det inte förekommer i västvärlden lika mycket.
    Nej, allt är inte konstigt och fel. Att ts hål i öronen på små spädbarn dock - DET är fel.
  • Anonym (Suck)
    Gullvivor skrev 2022-11-20 16:42:05 följande:
    Jag var ute efter en (gärna fler men minst en) förälder som har erfarenhet av håltagning på en 1-åring och har fått det i tråden. Att andra tycker det är fel vet jag redan om. 
    Ett svar säger dig dock absolut ingenting.
  • EpicF
    Gullvivor skrev 2022-11-20 15:37:50 följande:
    Snarare - Jag tycker det är omoraliskt vilket land jag än befinner mig i, men befinner jag mig i ett land där detta är lagligt så utgår jag ifrån att varje människa själv avgör om detta går emot personens moral eller inte, utan att jag personligen lägger mig i. I de länder där det är olagligt så finner jag det positivt. 

    Samma sak gäller väl hål i öronen, det är lagligt och därmed varje förälders rätt att avgöra om det är moraliskt försvarbart eller inte. Om det kommer en dag och det blir förbjudet så är det en annan sak, och då positivt för er som är emot hål i öronen på barn.
    Vänta lite....Du tycker det är positivt att det i vissa länder är olagligt att få barm som ogift kvinna och att dessa hamnar i fängelse? 

    Rutten människosyn du har.
  • Anonym (Suck)
    EpicF skrev 2022-11-20 18:51:23 följande:
    Vänta lite....Du tycker det är positivt att det i vissa länder är olagligt att få barm som ogift kvinna och att dessa hamnar i fängelse? 

    Rutten människosyn du har.
    Verkligen. Det spelar alltså ingen roll för TS om två människor älskar varann och sitt barn och behandlar det hur bra som helst, eller om en kvinna skaffar barn som självstående och viger sitt liv åt sitt barn. De är ändå omoraliska och borde straffas?

    Man blir stum.
  • Gullvivor
    EpicF skrev 2022-11-20 18:51:23 följande:
    Vänta lite....Du tycker det är positivt att det i vissa länder är olagligt att få barm som ogift kvinna och att dessa hamnar i fängelse? 

    Rutten människosyn du har.
    Tydligen är det helt okej att sätta människor i fängelse, görs ju konstant i alla länder samt i Sverige. Men såfort det handlar om sedeslöshet så är det problematiskt tydligen och rutten människosyn. Som sagt, slutar aldrig förvånas över människorna här på familjeliv. Otroligt märkliga åsikter. 
  • Anonym
    Gullvivor skrev 2022-11-20 19:56:13 följande:
    Tydligen är det helt okej att sätta människor i fängelse, görs ju konstant i alla länder samt i Sverige. Men såfort det handlar om sedeslöshet så är det problematiskt tydligen och rutten människosyn. Som sagt, slutar aldrig förvånas över människorna här på familjeliv. Otroligt märkliga åsikter. 
    Dina åsikter är så obehagliga att jag inte orkar fortsätta följa tråden.

Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?