• Hedda04

    Besviken på regeringen

    Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

  • Svar på tråden Besviken på regeringen
  • nihka
    mari123 skrev 2022-12-15 07:51:32 följande:

    Jag funderar på hur mycket "el-stöd" som den förra regeringen skulle bidragit med OCH hur snabbt det nått konsumenten! 


    Du menar med jämfört med förra gången S-regeringen betalade ut elstöd?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • mari123
    nihka skrev 2022-12-15 08:02:21 följande:
    Du menar med jämfört med förra gången S-regeringen betalade ut elstöd?
    Jag är ingen storkonsument av el så tidigare elstöd har gått mig förbi! MEN ngt har ju gjort att vi har en ny regering!? Ett missnöje? Nåja sitt lugnt i båten och lita på att vi om fyra år är tillbaka med en härlig röd-grön röra
  • Kockobello

    Att folk aldrig lär sig att det kvittar. 

  • theotherone
    Flash Gordon skrev 2022-12-15 06:03:17 följande:
    Det pågår ett socialdemokratiskt orkestrerat drev "överallt". I såväl media som på nätet och det sitter socialdemokrater här på FL och sprider detta.
    Har du några bevis för dessa smått fantasifulla påståenden? Eller är det nu jag ska be dig att sluta tramsa?
  • Flash Gordon
    theotherone skrev 2022-12-15 08:49:18 följande:
    Har du några bevis för dessa smått fantasifulla påståenden? Eller är det nu jag ska be dig att sluta tramsa?
    Vad är det som är fantasifullt tänkte du?

    Att drevet kommer från organisationer som Aftonbladet ledare och sosse-politiker eller att uttalade sossar här delar materialet?
    Blå och gul
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-12-15 10:28:28 följande:
    Vad är det som är fantasifullt tänkte du?

    Att drevet kommer från organisationer som Aftonbladet ledare och sosse-politiker eller att uttalade sossar här delar materialet?
    Vad rolig du är! Fråga runt och hör hur många som är nöjda med noll elstöd före jul.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tony Soprano
    KillBill skrev 2022-12-14 06:50:05 följande:

    Det är så många svikna vallöften (10 kr prissänkning på diesel blev 40 öre, skattehöjningar trots löfte om motsatsen o.s.v.) och det är tydligt att det inte handlar om  missförstånd. SD, M, KD och L ljög för att vinna röster och nu får vi leva med lögnerna och svikna vallöften i fyra år.


    51 % krävs. Vi lever i en demokrati! Varför gnälla när ni sprider rösterna som ni gör? Vill vi ge SD reell makt så är det minst 51 % som gäller!
  • Flash Gordon

    Symboliskt viktigt

    "Det kan bli aktuellt att dra in uppehållstillstånd för personer som åker tillbaka till sitt hemland på semester"

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/jl32Bw/presstraff-om-uppdrag-till-migrationsverket

    "Om man åker tillbaka inom kort tid efter att man har beviljats ett uppehållstillstånd från det hemland man lämnat, men sedan ändå åker tillbaka till det land som turist indikerar det att man inte behöver skydd som man uppgav i ansökan, säger Maria Malmer Stenergard"


    Blå och gul
  • KillBill
    Tony Soprano skrev 2022-12-15 13:28:00 följande:
    51 % krävs. Vi lever i en demokrati! Varför gnälla när ni sprider rösterna som ni gör? Vill vi ge SD reell makt så är det minst 51 % som gäller!

    Vad menar du? SD, M, KD och L lovade innan valet kraftiga prissänkningar på diesel och pristak på el. Tillsammans fick dessa partier 50,4 % av mandaten dvs egen majoritet men ändå sviker Jimmie, Uffe, Ebba och Johan väljarna.


     


    De svenska väljarna har gått på en historisk blåsning.


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • theotherone
    Flash Gordon skrev 2022-12-15 10:28:28 följande:
    Vad är det som är fantasifullt tänkte du?

    Att drevet kommer från organisationer som Aftonbladet ledare och sosse-politiker eller att uttalade sossar här delar materialet?
    Vet du, det är inget konstigt med att det finns personer här inne som röstar på S. Det är inte heller konstigt att det finns personer här som röstar på KD, SD eller M. Och ja, det finns tidningar vars ledarsida är "oberoende socialdemokratisk" (exempelvis Aftonbladet) på samma sätt som det finns dagstidningar vars ledarsida är "obunden moderat" (exempelvis Svenska Dagbladet).

    Att sossar på Familjeliv delar artiklar publicerade på Aftonbladet är helt i linje med att moderater på Familjeliv delar artiklar publicerade i SvD, eller hur? Jag ser inget orkestrerat i detta, särskilt inte att det enbart skulle ske från sossarnas sida. Om du har bevis för att det gör det hade det varit läge att publicera bevisen nu.
Svar på tråden Besviken på regeringen