• Pea593

    Vi som startar IVF 2023

    Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

    Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

    Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

    Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

    🤗

  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • hbg83

    Ja precis Pea,, beklagar verkligen för er, men samtidigt så är det ju vanligast att behöva några försök. Alla vi här får hålla tummarna för varandra. 


    Palettejunkie,, himla segt 😔 men skönt att ni har fler i frysen 😃
    Vi är också jättenöjda med RMC i Malmö. Trevlig personal och läkaren vi hade verkade grymt säker och kunnig.

    Vi är på RD3 nu. Sjukt vad tiden går långsamt 🤣
  • Dumlan

    fick detta idag på ruvardag 5 :,) Fet i ostimulerad cykel. Har 4 missfall i bagaget (2 MA, ett spontant och en kemisk) så är försiktigt glad..

  • Berget89

    Hej! Jag tillhör också rmc i Malmö som några andra här. Slutade med p-piller sommaren 2019 och började aktivt försöka med ägglossningstester i början på 2020. Jag har lågt amh-värde men diagnosen är oförklarlig barnlöshet. Är 33 år och har alltid känt mig lite "långsam", helt plötsligt hade många vänner skaffat barn och tagit stora kliv in i vuxenvärlden och jag fattade inte varför alla ville växa upp så fort. När jag väl kom fram till att jag var mogen att skaffa barn så gick det inte och det har varit en stor sorg och oro. Min partner är lite äldre och känner inte lika stor stress (vilket stressar mig 😆). Jag känner ingen som gått igenom detta. Många "tips" och historier har man fått höra från vänner som menar väl men... ni förstår säkert vad jag menar 🙄. Fint att den är gruppen finns! 
    Är nu på dag två med Gonal f, kort protokoll.

  • Adelei

    Hej ! 


    Jag har börjat med behandlingen på tisdag, har haft UL hade 6 stor äggblåsor och 7/8 små. 


    hur många äggblåsor har ni haft ? Hade ni biverkningar ?
     Har äggplock på måndag  
    Vilken klinik valde ni? , vi valde Nordic ivf. 

  • Dumlan

    Tack hgb! <3


    @adelei jag hade ?bara? 7 äggblåsor, blev 7 ägg, varav 3 befruktades normalt. Blev en färskåterföring på en fin 8-cellig som blev minus. Och två blastisar till frysen, varav den ena är den som blivit plus här om dagen på RD5. BIM på söndag och officiell testdag på torsdag nästa vecka. Hoppas du får ett fint resultat!

  • Dumlan

    .. vi valde Livio i Göteborg.
    äggplocket var för min del helt smärtfritt och enda biverkningen innan var att jag var svullen.

  • Adelei

    @Dumlan tack :) 

    Det  gick bra för mig när jag använda sprutor hade inga biverkningar.  Idag är det sista dagen för Gonal-f o Fyremadel. imorgon kväll tar jag ovitrell :D 


    Ha ni haft ont  i benet ? 
    Vad hade ni för AMH värde? 


    Vad hade ni för dos i Gonal-F. jag fick 125 ml. 

  • Dumlan

    skönt att snart vara i mål @adelei ! 


    mitt amh låg runt 3 om jag minns rätt. Körde 150 gonal f från start till slut.

  • Jibe92

    Gjort äggplocket nu på morgonen. prognosen hade varit 9 äggblåsor men tydligen hade ett par gömt sig för det blev 15 ägg. Sån otrolig lättnad nu.

    håller tummarna för att de befruktar sig fint nu, men vi får veta resultatet först på måndag. Fingers crossed.

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023