• Pea593

    Vi som startar IVF 2023

    Hej! Tänkte starta en tråd här för oss som planeras börja IVF behandling detta år. 

    Själv ska jag påbörja behandlingen med sprutor imorgon (Bemfola 225).
    Efter två år med ofrivillig barnlöshet är jag mer än taggad! 
    Livrädd ja, men ändå så peppad på att något äntligen händer. 

    Vi är oförklarligt barnlösa då alla tester har visat sig vara normala. Och påbörjar nu behandling via Livio i Falun. 

    Det vore kul om fler som är i samma sits samlas här så kan vi peppa och stötta varandra. 

    🤗

  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2023
  • hbg83

    MelMyself - vi testade med det "vanliga" Clearblue digital igår och den gav gravid v1-2. Inget streck igår på rfsu. Idag på (re8) rfsu var det dock en väldigt svagt rosa på rfsu 🙈🥰 Så väldigt hoppfulla nu. 

    Symptom har varit främst hugg vid ljumskar rd 1-4 (några gånger per dag), lätt menslilknande värk stundvis, huvudvärk, törst. Från rd7 nästan inga symptom alls.

    Td nu på fredag 

  • Jibe92

    Grattis till alla som plussat!

    Uppdatering kring min egen process:

    Har blivit flyttat till odlingsdag 5. Av de 15 ägg som kom ut var 13 mogna. Dessa befruktades samtliga med ICSI-metoden (sambon har som sagt få spermier) och 10 stycken har utvecklats på ett tillfredsställande sätt. Därför vill kliniken fortsätta odlingen till dag 5 och då återföra ett och förhoppningsvis få något till frysen. 

  • MeIMyself
    Jibe92 skrev 2023-02-06 11:17:38 följande:

    Grattis till alla som plussat!

    Uppdatering kring min egen process:

    Har blivit flyttat till odlingsdag 5. Av de 15 ägg som kom ut var 13 mogna. Dessa befruktades samtliga med ICSI-metoden (sambon har som sagt få spermier) och 10 stycken har utvecklats på ett tillfredsställande sätt. Därför vill kliniken fortsätta odlingen till dag 5 och då återföra ett och förhoppningsvis få något till frysen. 


    Wow Grattis :)  låter ju riktigt bra 
  • Ölandstoka

    Hej alla kämpar!

    Jag började min ivf-resa 2019 och gick igenom karusellen några varv innan vi fick vår fantastiska son :) 

    Nu är det dags för en fet och istället för lutinus fick jag recept på cyclogest. Är det någon som har provat båda? Upplevdes någon skillnad mellan dem?  Men lutinus vet jag hur biverkningarna känns som när jag kan vänta mig mens om det inte lyckas, är lite läskigt med ett helt nytt läkemedel. 

  • Filidutter

    Grattis till plussen!! 


    Mitt test var lite starkare idag, på ett testa tidigt test. Ringde kliniken då idag är testdag. Ett streck är ett streck sa de. Så positivt. Känns dock inte som jag är gravid, med alla blödningar och svagt streck. Så kan det vara säger de, men hur starkt strecket är kan variera, inte alltid det blir starkare heller. Så jag har UL bokat 2/3! Inget annat att göra än att vänta och hoppas. En evighet dit!!

  • Dumlan

    Grattis @filidutter! Så roligt att du fått tid till ultraljud!! Och Clearblue syns ju tydligt!

  • MeIMyself
    Filidutter skrev 2023-02-06 17:46:30 följande:

    Grattis till plussen!! 


    Mitt test var lite starkare idag, på ett testa tidigt test. Ringde kliniken då idag är testdag. Ett streck är ett streck sa de. Så positivt. Känns dock inte som jag är gravid, med alla blödningar och svagt streck. Så kan det vara säger de, men hur starkt strecket är kan variera, inte alltid det blir starkare heller. Så jag har UL bokat 2/3! Inget annat att göra än att vänta och hoppas. En evighet dit!!


    Stort Grattis, ahh vad kul Glad

    Jag fick tillbaka min blastosyst idag, hoppas det blir graviditet för oss också :)
    Vi fick även en till frysen
  • hbg83

    Håller tummarna MelMyself!! Vi fick ju också tillbaka en blastocyst (med plus igår) och en till frysen. Väntan är så himla jobbig.

  • Kanariefågeln

    Hej alla! Vilken fin tråd som jag gärna hoppar in i:) vi gör vår första ivf! Har gjort ett (mycket smärtsamt) ägguttag för några veckor sedan och väntar nu på att få göra en återföring:) ÄNTLIGEN!

    jag ska sätta In i stimulerad cykel, äter därför progynon nu men slemhinnan växer dåligt. Någon här inne som ätit progynon?

  • Dumlan

    Välkommen @kansriefågel ! 


    jag hade cyclogest vid ET sist. Nu har vi gjort naturlig cykel och slipper progesteronet hehe.  


    finns det någon mer testnarkoman i tråden? :,)
    jag vill se ett Starkare test varannan dag (eftersom hcg fördubblas var 48e/h). Av erfarenhet har det för mig inte blivit bra de gånger testen börjat bli svagare. jag Tror jag försöker greppa den liiiiilla kontroll man kan få ha i den här karusellen?

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023