• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • penni

Ny LO i galleriet!!

på torsdag blir det sorg för då ska jag ge bort mit fina lilla album jag ägnat så många timmar åt.. VILL INTE..

så sista LO:n gjord nu..

* älskar min maxen *
  • Matriark

varsogoda för font-länken, det är ju det som är så bra med träsket att man kan ge och få så många bra tips

Jag har varit och kikat in i några gallerier på sista tiden för jag har blivit så nyfiken på era ny LO's, men (*skäms*) dock inte haft tid att skriva.. men myyycket fint har det varit, och sååå sugen på att scrappa har jag blivit.

Gjorde en beställning på pysselpunkten idag.. meningen var att hålla mig till strax över 300.. jag kom upp i 600, dvs bara 100 ifrån 700 då det är fraktfritt i vilket fall som.. och enda anledningen att det inte vart över 700 var för att fyrkantspunchen var slut, och jag har bestämt mig för att den är ett "måste-ha" trots att man lätt kan få till fyrkanter med pappersskärare...

• Marajjah

MiS
    Hörnstansar på CO. Wow! Tack för det tipset! Vad kostar de?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Skumpis

Sitter och planerar en förlossningsLO. Vill gärna ha med min förlossningsberättelse men den är ju över två A4 Hur har ni gjort med det???

• bitte71

Skumpis: kan du inte korta ner den lite? Det gjorde jag - jag hade kunnat få med mycket mer men jag fick ner det till ca en A4-sida. (Har LO:n i galleriet om du vill kolla)

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • malin ulrika

Tack så mycket aslla, för alla skisser!

Nu har jag inspiration!

• malin ulrika

Skumpis,
    du kan ju också skriva den i liten font på ett särskilt papper som du viker ihop och lägger i ett litet dekorativt kuvert som du klistrar dit. Så kan du läsa HELA om du vill, genom att ta ut den ur kuvertet...

• malin ulrika

penni:
    fina LOs i galleriet!
    Har du scanner? Du kanske kan scanna av dem i alla fall, så du har en kopia, innan du ger bort det?

• tr3z

Skumpis - min förlossningsberättelse var visserligen inte lika lång som din, emn den finns på min mamma-LO, ihopvikt under kortet.

Svar på tråden Scrapträsket 2