• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz

men funkar instant settern lika? att man inte behöver hamra?

• Skumpis

Jag älskar också min Silent Setter. Köpte min på mässan i Lerum för 199kr.

annika - Vad gör du med gelepennorna? Jag har bara en vit som jag använder som blänk till foamstampsen. Har du _alla_ fluid chalk? Jag som trodde jag hade många. Har väl ca 10-12 stycken

• Anne81

ny LO, har gjort om vaccin! Tog bort den gammla.

• Deeva

Hmm... någon som har ett bra tips på hur man undviker "klet" med chalksen på bokstäver? När jag ska sätta chalks (änvänder torrchalks) på mina bokstäver är det jättesvårt att undvika att få chalk mitt i bokstaven där man håller för det kommer ju så lätt lite chalk på fingrarna.
    Är ni med på vad jag menar? Antar att det är samma problem om man använder fluid också för då drar man väl med dynan?

• annika5064

Fnyz;
    ingen hammare behövs...det är liksom det som är hela grejen - man väcker ingen på kvällarna längre...Flört

Skumpis;
    överdrev en LIIIIIIITEN aning bara...Skrattande Har nog ungefär som du, kanske några fler...gelepennorna har jag till doodling och text.

• Matriark

fnyz,
    jag har en instant setter. fungerar som silent, fast med snäppande tryck istället för tyst vridning.. den låter lite, men jag gillar den.

• malin ulrika

...ingen som vill byta scrapsaker...?
    Jag lovar, ska inte tjata mera sen...

• malin ulrika

Vad är förresten liquid eller fluid chalk? Jag köpte sådana där chalk som ser ut som ögonskuggor, dessa skulle vara särskilda på nått sätt för de var mer "skimrande" och inte så mycket färg. Men jag kan inte få till det alls, det ser bara skitigt ut när jag försöker använda dem, så det var en kass investering..
    Alla tips på detta med chalk mottages tacksamt.

• DianaJ

Står och funderar på om jag ska införskaffa mig en QK eller en Bosskut nu när Papprika har erbjudande på QK med nya alfabeten. Tydligen ska bådas dies funka till båda verktygen. Stämmer det? Bosskuten tycker jag verkar lite smidigare men QK har snyggare alfabeten och dies (dessutom är det så få butiker i Sverige som verkar ta in nya dies från BK). Vad tycker ni?

• tr3z
    Skumpis skrev 2006-07-11 15:57:17 följande:
    annika - Jo, det är ju bättre med verktyg men jag syftade mer på trez som springer runt och letar runda föremål Oj vad sugen jag blev att shoppa på minneskatten. 18 kr för Fluid Chalk Tyvärr var det fast frakt på 59
    Men jag har ju ingen passare! Fick klart underkänt i matte, kanske beror på det?
Svar på tråden Scrapträsket 2