• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Vildkaprifol

Annika5064: Jag har en shapecutter från fiskars och några skärmallar till den. Tycker att den är ganska användbar. Kanske mest till kort men absolut även till scrapbooking. Har gjort fina grejer med den men inget som ligger i mitt galleri, tyvär, för jag har ingen digitalkamera.
    Men den är absolut smidig att skära med i mallarna.

• Vildkaprifol

Mystjejen: Du kan köpa biljetten när du kommer till mässan. Köper du i förväg så slipper du stå i biljettkön men den brukar oftast inte ta så lång tid.

Och angående det där med om man vill gå en eller två dagar så är det svårt att svara på för det beror nog lite på hur stor den är. På Kortmakarens hemsida står det vilka de anmälda utställarna är och jag skulle tro att det räcker med att gå en dag. Det är min plan iallafall, men jag kan ju ha fel.

• Sussieb

Men vill man ha saker som tar upp lite plats i hyllan.... Så varför inte
    Det heter väl "flest prylar när han dör vinner" ????
    Och det finns ju sååååå mycket scrapsaker man bara vill ha....
    Min stora önske grej just nu är en wishblade....

• Skumpis
    tr3z skrev 2006-07-11 13:48:42 följande:
     Jag har köpt en fyrkantsform, men ingen skärare Men jag tänkte jag skulle göra det nästa gång jag ser en, för det är ju SUPER att kunna göra runda cirklar utan att behöva leta runda föremål att rita av

Vad är det för fel på passare? Något ska man väl ha de gamla matteverktygen till

*kikar in till minneskatten*

• annika5064

Skumpis,

absolut inget fel på passare, men hur noggrann jag än är med att klippa/skära cirklar för hand tycker jag aldrig att det blir riktigt runt...och det vill jag!  Skrattande

• Skumpis

annika - Jo, det är ju bättre med verktyg men jag syftade mer på trez som springer runt och letar runda föremål

Oj vad sugen jag blev att shoppa på minneskatten. 18 kr för Fluid Chalk Tyvärr var det fast frakt på 59

• StockholmsPärlan

Tittar runt lite och åhh vad ni är duktiga :) Jag undrar var jag kan köpa lim till scrapbokking billigt? I en affär i stockholm?

• Fnyz

tack alla som svarade på min fråga....då ska jag ta å beställa från minneskatten sen....de var ju billigast på det mesta hhar en kundkorg liggandes för 1000kronor där å så fick man ju handla på faktura åxå...

är det någon som har instant settern? hur funkar den?

• annika5064

Ja, det är lite kasst med den där fasta frakten; du får göra som jag; köp ALLA färgerna i fluid chalk och gelepennor, så kan man i alla fall inbilla sig att man fyndat!!!!Flört

Och något papper kan man väl alltid få användning för...

Tänk, förresten, hur man ändrar smak under sin scrapkarriär; jag tyckte det var skitfult med knappar i början; nu känns det som jag inte skulle kunna göra en LO utan...sitter just nu och budar knappar på Tradera...får väl lägga ut ALLA stickers jag köpte där när jag började scrappa och som aldrig kommer att användas...jo, har ju använt på  "måste skölja av mig nu..." LO:n...

• annika5064

Jag har Silent Settern från Provocraft, men den funkar på samma sätt:

tre hålgörare, tre fastsättare, matta och ett handtag. Välj storlek på hålgörare, stoppa i handtag, skruva lite och vips, hål! Byt till fastsättare, stoppa i handtag, sätt öljett i hål, vänd papper och skruva lite och vips, öljett sitter fast!

Underbar produkt! För övrigt köpte jag min på e-bay för 6,99 dollar! Dock var frakten dyrare, men slutsumman blev ändå bara 150 kronor! Älskar.......

Svar på tråden Scrapträsket 2