• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY

Engla Li å hennes mamma: Jag brukar ha en bunke med vatten å lite lite diskmedel i på bordet när jag stämplar så lägger jag ner stämplarna där i efter jag har använt dom

• penni

Tänkte sätta mig o scrappa min almenacka jag ska ha det närmaste året men har kikat runt på lite olika som har scrappat typ böcker med "spiral" och hur får man in pappret där?

nån som vet?

* älskar min maxen *
  • dramaqueen
    penni skrev 2006-07-25 14:19:37 följande:
    Tänkte sätta mig o scrappa min almenacka jag ska ha det närmaste året men har kikat runt på lite olika som har scrappat typ böcker med "spiral" och hur får man in pappret där?nån som vet? * älskar min maxen *
    Har man inte bara limmat på CS (hårdare papper) på de blad som finns i då tro?
    ~~tröttmössa~~
  • dramaqueen
    Engla Li och hennes Mamma skrev 2006-07-25 12:14:34 följande:
    Hejsan. Nu har jag fått paketet från scraproom, äntligen Har beställt foamstamps men hur rengör ni dom om ni använt er av akrylfärg?
    Jag brukar spola mina direkt under kran, men ska jag vara riktigt ärlig så är det sällan jag rengör dem öht Generad
    ~~tröttmössa~~
  • Skumpis

Hihi... scraptråden är den enda tråd i mina favoriter som lever nu under sommaren

• Fnyz

åååå nu har vi planerat en scrapträff de blir jag å pyret78 och så 1 eller 2 tjejer till som vill börja... ska bli så kul å få lite sällskap å få testa de grejer hon har å få lite idéer....

nu ska jag bara hitta på ett bra sätt att packa ihop mina scrapsaker

• Skumpis

Fnyz - Kabinväska funkar kanon. Mammsy har en där hon även får plats med sina papper. I min får papper inte plats men jag fyller den lätt med övriga saker. Bild finns i galleriet

• malin ulrika

Hej alla, är det nån som har tips på paper-punches, utstansnings-grej alltså, vad det nu heter, med blommor? VIll ha en lite större blomma, eller gärna flera...
    Just nu kan jag inte förstå hur jag överlevt utan, och jag måste ha en NU!!!

Har ni några tips?
    Jag vet att det diskuterats tidigare, men tråden är ju lång...

• dramaqueen
    Tips:

www.korthuset.se får man just nu gratis vit kant på sina bilder. Det är ju SÅ snyggt!! De har extrapris på framkallningen också!
    ~~tröttmössa~~
Svar på tråden Scrapträsket 2