• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Cia o krabaten

JO79: Jag håller på med ett hemgjort minialbum som jag ska knyta ihop tänkte jag.
    Runt ca 12cm i diameter och så ligger det i en träask som jag också scrappat.
    Visar bilder senare i veckan när det är färdigt. Supersmidigt med litet format.

• malin ulrika

Ett par nya LO's i galleriet.
    Ge gärna kritik!
    Ska ta kort på mer sedan, har gjort lite julbilder också...

• dramaqueen

Ny LO hos mig med, det är den som jag har gjort med cirklar och sen har jag härmapat MAMMSY med doodlingen

~~tröttmössa~~
  • tr3z

jag har varit inne å kikat på flera Lo's under morgonen, tänkte bara säga ett gemensamt "bravo!" eftersom bebis vill ha uppmärksamhet  

• lillvilda

hej

alal här inne verkar ha barn ..de har inte jag =( det gör ju att det genats blir en massa mindre att scrappa. Ibland står man där såå scrapsugen men korthögen har sinat. Sambon har en dotter på 3 år så ibland får jag uppdrag att scrappa korten på henne och det är ju kul. Men lillstumpan bor långt bort och det blir inte så mycket kort. Finns det någon här som iNTE har barn..vad scrappar ni då?

Å en fråga till alla,jag började att scrappa i 8*8 men de känns ibland lite litet..vilket format föredrar ni att scrappa i?

• PamPam 83

lillvilda
    Jag har inga barn, men en hund så jag scrapa mest bilder på honom. Hade jag inte haft honom så vet jag inte vad jag skulle ha scrapat. Sambon kanske Kanske scrapa om de andra intressen man ha (om man har det) det kan ju ingå i en BOM (Boken om mig, har jag för mig förkortningen står för, iaf handlar boken om den som scrapa) som man också kan scrapa, Blommor, fråga sina föräldrar om man kan få kort från sin egen barndom att scrapa, eller negativen och sedan framkalla...
    Nästa Lo jag ska göra är "min första egna lägenhet".. Hittade några gamla dock lite dåligt tagna kort, men de skall iallafall scrapas..

• lillvilda

PamPam 83: jag har oxå min hund så det är mest den jag scrappar men hunden ger ju inte lika många uttryck som barn och det är lite mer begränsat över situationer att scrappa. sambon fick ta hudnen i badkaret bara för att jag var så sugen på att scrappa en badLo med badankor å sånt..-ja de e bara att offra sig sa jag till sambon.Vi ahr ju inga gensamam barn å nått måste jag ju få scrappa Men min hund kommer nog bli världens mest scrapapde hund

• Blommig

Jag har inte heller några barn. Jag scrappar bilder på vänner, min sambo och saker vi gjort, vårt hus, naturbilder mm

• PamPam 83

lillvilda
    Jo visst det begrännas endel och det går inte alls scrapa likamycket som bebisar och barn som utvecklas hela tiden och hitta på en massa bus osv...

Egentligen är det fantasin som sätter stop på vad man kan scrapa

• malinka2

Finns massor av förslag utan barn Los. De flesta funkar ju bra i en BOM.

*städer jag bott
    *favorit mat
    * Resor
    *blommor/trädgård/ballkong
    *Natur Lo's (älskar att görta sånna, har bara inte blivit av med fler...
    * Framtids planer
    * Du själv som barn, finns inga foton kan du ju göra om roliga saker du hittat på, kompisar osv

Bara fantasin sätter stop. Känner lite själv att scrappa bara barn blir lite trist i längden, man vill ju göra nåt till sej själv oxå.

Svar på tråden Scrapträsket 2