• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Lingonflickan

Gahhhh! Håller på med en LO och behöver nu "bara" Chipboardsalfabet. Letar bland butikerna men än så länge utan tur. Letar efter gameboard alfa eftersom jag saknar ett "S".

• annika5064
    dramaqueen skrev 2006-07-25 17:49:59 följande:
    malin ulrika skrev 2006-07-25 17:01:07 följande: Hej alla, är det nån som har tips på paper-punches, utstansnings-grej alltså, vad det nu heter, med blommor? VIll ha en lite större blomma, eller gärna flera...Just nu kan jag inte förstå hur jag överlevt utan, och jag måste ha en NU!!!Har ni några tips?Jag vet att det diskuterats tidigare, men tråden är ju lång... www.impressrubberstamps.com/miva/merchant.mv här har de blompuchar och just nu får man 10% på summer sale, ska rota fram koden om ngn är intresserad. ~~tröttmössa~~
    Nä, dra mig baklänges, vilka helvetiskt snygga stämplar!
  • Lingonflickan

Så. Blev Brunsons. Handlade ju ideras butik senast så jag visste att de hade. Bra villkor: Ingen miniminivå och lågt porto. Inväntar nu bekräftelse på totalsumman. Vill ha dem snarast. Aj då! Glömde att det blir uppenbart för maken! Han är ju den som är hemma när leveranse kommer men inte jag. Är ju på BB då ju....Förvånad

• malin ulrika

Fnyz,
    jo jag vet,
    men jag tenderar att göra en "stor grej" av vanliga saker, t.ex. "sonens första klubba" med ett par bilder där han smakar en klubba första gången!
    Fniss!

Skumpis:
    kan vara kul att göra "en vanlig dag" i ditt eget liv också, såna där trista vardags grejer man inte tänker på, som kanske är annorlunda om 10 år. Jag gjorde en sån häromdagen...

• Skumpis

malin ulrika - Jag scrappar bara åt min son. Annars hade det varit en bra idé men jag gör alldeles för få LOs för att hinna med mig själv.

• dramaqueen
    Fnyz skrev 2006-07-25 19:03:13 följande:
    nu är första smakisen avklarad och det blev 28 kort knäppta
    GAPSKRATT, så talar en SANN scrappare
    ~~tröttmössa~~
  • dramaqueen
    annika5064 skrev 2006-07-25 19:49:46 följande:
    Nä, dra mig baklänges, vilka helvetiskt snygga stämplar!
    mmm ... det gör ont i plånboken
    ~~tröttmössa~~
  • malin ulrika

Skumpis,
    jo jag vet, man har aldrig tillräckligt med tid...
    Men det kan vara kul för honom kanske att ha "en dag i mammas liv"... Fast man kanske inte vill ta bilder på sej själv innan man duschar, när man går upp halv sex på morgonen etc... Fniss!

Jag scrappade just en jul sida, och passade på att "retuschera" mej själv i photoshop, lite mer välplockade ögonbryn och så, fniss... Jag är inte heller med på så många kort i sönernas album, så jag tyckte gott jag kunde få försköna mej lite...

OM man nu har tid, när man gjort alla "första", alla vardagsbilder, alla jular och födelsedagar etc, så är några kul tips (som inte är bundna till nån särskild tidsperiod):

- scrappa en sida med en viktkurva i miniatyr, med lite måttband och lite olika favoritbilder från olika stadier (jag gjorde just en, men valde inget bra bakgrundspapper, så jag visar inte upp den, annars var jag nöjd med iden...)

- En sida med "de här sakerna såg vi på TV", jättekul att sitta och komma ihåg om 20 år!

- Favorit mat (har gjort en digitalt om när jag var liten, all mormors husmanskost som man älskade...)

- Egna ord och uttryck (man glömmer så lätt...)

• annika5064
    dramaqueen skrev 2006-07-25 20:23:03 följande:
    annika5064 skrev 2006-07-25 19:49:46 följande: Nä, dra mig baklänges, vilka helvetiskt snygga stämplar! mmm ... det gör ont i plånboken ~~tröttmössa~~
    Undrade just vad det var som skrek i min väska...
  • Skumpis
    malin ulrika skrev 2006-07-25 20:32:58 följande:
    Skumpis,jo jag vet, man har aldrig tillräckligt med tid...Men det kan vara kul för honom kanske att ha "en dag i mammas liv"... Fast man kanske inte vill ta bilder på sej själv innan man duschar, när man går upp halv sex på morgonen etc... Fniss!
    DET var en bra idé!!!
Svar på tråden Scrapträsket 2