• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Meli

lillvilda

Resor och alla övriga händelser, bröllpsalbum, jul, osv

• Jen 82
    lillvilda skrev 2006-07-26 13:30:13 följande:
    hejalal här inne verkar ha barn ..de har inte jag =( det gör ju att det genats blir en massa mindre att scrappa. Ibland står man där såå scrapsugen men korthögen har sinat. Sambon har en dotter på 3 år så ibland får jag uppdrag att scrappa korten på henne och det är ju kul. Men lillstumpan bor långt bort och det blir inte så mycket kort. Finns det någon här som iNTE har barn..vad scrappar ni då?Å en fråga till alla,jag började att scrappa i 8*8 men de känns ibland lite litet..vilket format föredrar ni att scrappa i?
    Ett roligt tips; som jag e helt inne på nu är swappar. Gå med i en swapp på scrapipz. . . Finns allt möjligt roligt att scrappa där, har själv precis varit med i en poesiswapp som precis avslutats O det var kul och annorlund
  • penni

Idag har jag scrappat en fotolåda till foton jag SKALL scrappa + en ny LO finns i galleriet

* älskar min maxen *
  • Fnyz

ja de är ju superenkelt å hitta ort å scrappa när man har barn! det knäpps ju mycket kort på barn åxå...

men jag ska även börja på ett album i 8*8 om mitt å sambons liv..alla stora händelser får en sida varliksom...när vi träffades ihopflyttning, olika resor, matildas födsel så klart och lite om renoveringen av huset...
    så lite av en BoM fast en BoO "boken om oss"

• MGn

Nu när man har kommit igång med scrappande så e det riktigt kul. men nu när tittar tillbaka på bilderna så inser jag att man först lägger märke till text och dekoration innan man tänker på bilden. så nu e jag lite missnöjd. Jag vill ju framhäva bilden, inte gömma den. Hur känner ni för era lo´s? tips på hur jag får ögonen att falla på bilderna?

• malinka2

MGn: fotomattor är väl A och O. Dom framhäver fotot, välj neutrala färger som inte "äter upp" fotot. Samma med för mycket mönster, blir som att hänga en tavla på en storblommig tapet, den försvinner...Plocka gärna färger ur fotot till dekorationerna så framhäver det oxå fotot. Finns massor av tips...nåt mer?

• lillvilda

åh..tack för alla bra tips..nu känner jag inspirationen smyga på igen tack tack!! Fast först ska jag trots allt faktiskt scrappa om ett barn! sambons lill tös är föremålet för nästa Lo. men sen ska jag nog titat lite på allt de andra ni tipsat om. kul!

• Lingonflickan
    Lillvilda: Går ju alltid scrappa en ABC-bok. Behöver ju inte nödvändigtvis vara till ens eget barn. Kan ju var antingen till din sambos flicka eller om saker du själv tyckte bäst om som liten. Pumpa dina föräldrar på information.

Nu kommer jag inte scrappa mer på ett tag. Inte vara på FL heller. Ska till förlossningen imorgon, så vi ses när vi hörs!

Kramar till er alla MiS
  • annika5064
    Lingonflickan skrev 2006-07-26 19:27:40 följande:
    Lillvilda: Går ju alltid scrappa en ABC-bok. Behöver ju inte nödvändigtvis vara till ens eget barn. Kan ju var antingen till din sambos flicka eller om saker du själv tyckte bäst om som liten. Pumpa dina föräldrar på information.Nu kommer jag inte scrappa mer på ett tag. Inte vara på FL heller. Ska till förlossningen imorgon, så vi ses när vi hörs!Kramar till er alla MiS
    Åh, lycka till, mamma!
Svar på tråden Scrapträsket 2