• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Pyret78

Halloj!

Har skrivit ett inlägg i utmaningstråden ang liftning. Nå´n som är duktig på det där med scraplift får gärna kommentera!!

• Jo79

Fnyz: Visst är det?! *sitter på händerna och försöker hindra pekfingret från att klicka "köp"*

Mamma till KaramEllen
  • Fnyz

håller på å drar ner min kompis i scrapträsket så hon är här å rotar runt lite...får se om hon blir medlem så småningom så hon börjar prata med er

• Mystjejen

Hej!
    Här händer det mycket...varit i stugan två dagar och det blev många sidor att läsa...
    Fick mina kort från önskefoto idag, rekomenderas!!!
    Bra kvalité och fina färger, billiga... Och snabba! Tog tre dagar.

Har kikat hos en del av er...MYCKET FINT!!!

Godnatt...

• malin ulrika

lillvilda:
    tips om saker att scrappa:
    tag fram dina gamla kort från när du var liten, och kopiera (scanna eller fotografera av med digital kamera) foton som dina föräldrar har etc.
    Jag har gjort scrap sidor (fast digitalt) om min barndom till min mamma och pappa i två år nu, till jul, födelsedagar och mors och fars dag... Är uppe i över 100 sidor, och ajg har fortfarande en massa minnen jag vill scrappa! Det braiga med att göra just dessa digitalt är att jag kan ge kopior på diskett till mina sysskon, som tycker det är jättekul att få!

• malin ulrika

lillvilda,
    för övrigt älskar jag 12 x 12, men när jag kör digitalt så gör jag 8 x 8, eftersom jag inte kan skriva ut 12 x 12 på min skrivare. Jag gillar båda formaten, det är kul att variera! Också kul att variera mellan traditionellt och digital scrap, eller "hybrid" som jag gör mest nu, lite av varje alltså!

• malin ulrika

Tack för alla snälla kommentarer i min gästbok!
    Har lagt upp lite fler sidor, ber om ursäkt i förskott för jag tog inte bilderna så bra, upptäckte jag, var lite trött här... Lite snett och vinnt blev det...

Upptäckte när jag började göra julsidor att jag inte hade mer rött cardstock! Men kunde inte hålla mej utan gjorde sidorna ändå, och nu retar jag mej så, att jag inte kunde vänta, hade blivit bättre med röda "mats" på... Kunde ju ha gjort på datorn kom jag på innan jag skrev ut dem! Vad su man blir när man kommer på i efterhand vad man skulle gjort...

Har just hört om detta med cardstock med struktur på, bazzilz, antar att linne struktur är fint, vad mer kan ni rekommendera som prövat det?

• Jo79

Linnestruktur är min absoluta favorit, men gillar fourz oxå. Håller just nu på att försöka köpa på mig ett lager av olika färger i just de strukturerna. Tänkte förbeställa en massa papper till mässan i Gbg faktiskt.....Oskyldig

Mamma till KaramEllen
  • Skumpis

Jo79 - Vem ska du beställa papper från? Kommer de inte ha med sig alla sina papper??? Jag tror att jag ska ha med mig vissa kort och gå och färgmatcha bland alla papper. Tycker det är svårt att hitta rätt nyanser på nätet. Förrutom linnéstrukturen då eftersom jag har en provkarta där

• Jo79

Läste att man kan förbeställa på Pappersbiten... Tänkte som så att om jag redan vet vilka papper jag vill ha så kan jag lika gärna förbeställa. På mässan i Lerum var det nästan slagsmål  vid bazzillerna...Förvånad Men visst ska jag köpa det mesta "live"....Oskyldig

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket 2