• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Blommig

Ojoj vad ni skriver. Har varit borta i två dagar o hälsat på svärisarna. Idag när jag kom hem låg det två paket till mej! Ett månadspaket från pappersbiten och ett paket från scrapbookbutiken. *jätte lycklig* så nu har jag massor av nya fina saker och papper att använda när jag scrappar! De närmsta dagarnas projekt bli min kalender!

• Blommig

Jag vet att ni har diskuterat detta innan: En del av er har köpt en "märkmaskin" på clas ohlsson. Vilken är det ni har köpt? Finns det nån bild på dem nånstans. På Classes sida finns det så många olika. Funderar på att köpa en imorgon nämnligen

• Skumpis

Dymo Junior för 110 kr har jag. Helt grym Glöm inte köpa extra band till. Två band kostar 39 kr och finns i svart, rött och blått.

• Skumpis

Någon här som skickat (eller fått) värdinnegåva för någon swapp på Scrappiz? Vad brukar man skicka???

• Blommig

Skumpis: Tack så mycket för tipset! en sån blir det nog! Visst står bokstäverna ut lite på den?

Vad är en swap...förstår att man ska byta grejer men hur funkar det? Hur lång tid har man på sig? Vad byter ni? Har sett att det finns ett swap forum på scrappiz men man måst ju söka behörighet för att få läsa där

• Skumpis

Blommig - Ang dymon så ja, bokstäverna står ut. Ang swappar så är det min nya last Jag är med i vanlig swapp och receptswappar. När vi bytte bazzill så köpte alla i gruppen man anmält sig till en färgserie ur monoserien. Jag köpte tex yellow och sen skar jag varje papper i 15 bitar och skickade till en värdinna. Sen fick jag en bit från varje färg i monoserien på posten. Jättebra att ha när man ska beställa titlar, papper osv.
    Receptswappen går till så att man anmäler sig till en intressant grupp. Tex pastasåser, choklad, picknickmat osv. Sen gör du 8 likadana receptkort och skickar in till värdinnna. Sen får du 8 olika kort på posten. Den swappen jag är med i nu ska inte vara färdig förrän i september. Jättekul verkligen men bli inte övermodig och anmäl dig till för många för det tar _tid_ Jag anmälde mig till tre grupper samtidigt och har alltså gjort 18 kort nu (tre olika recept)

Hihi... ja det blev lite reklam för swapparna på Scrappiz det

• dramaqueen

*kämpar på med utmaningsLOn *

~~tröttmössa~~
  • Blommig

Ni som har köpt en såndär tång (qucikutz) vart har ni köpt den? Hittar inga internetbutiker som säljer den.

• Blommig

Skumpis: Tack för förklaringen! Kanske man ska anmäla sej till en sån i höst verkar vara roligt!

Svar på tråden Scrapträsket 2