• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Skumpis

Nu finns mina tre receptswappar i receptgalleriet om någon är nyfiken. Trez, du får inte tjuvkika eftersom du ska få det ena receptet

• annika5064
    Skumpis skrev 2006-07-27 19:52:35 följande:
    Nu finns mina tre receptswappar i receptgalleriet om någon är nyfiken. Trez, du får inte tjuvkika eftersom du ska få det ena receptet
    Dräggel, dräggel...blev våldsamt kaksugen, men denna värme...tjusigt, Skumpis! Måste nog pröva en sån där swapp snart!

Själv sitter jag  och funderar över hur dopLO:n ska se ut...kanske på tiden att göra den; han blev ju faktiskt 2 i maj! Så tråkigt bara, att göra de där som liksom MÅSTE vara med i bäbisboken...Nåja, en sak är jag i alla fall på det klara med som ska vara med på dopet och det är betydelsen av hans namn och då hittade jag den här länken;

http://www.svenskanamn.se/
  • Jen 82

Blommin: Bara för att man ansöker om medlemskap i swapforrumet så behöver man inte gå med i en swap, det tar kankse max en dag att bli godkänd och sen kan man läsa o så. Jag läste utan att vara med i en swap säker en månad innan jag bestämde mig för att vara med i en. . .   Men kul är det !

Skumpis: Du & jag ska också swappa Jenny82 e jag på scrappiz

• malin ulrika

Skumpis!
    Gud vad fina!
    Vilket jobb!
    Hur har du gjort bokstäverna i t.ex. "mums"?

• malin ulrika

Ny dubbel LO i galleriet!
    Djuren är lite 3D fast det syns inte på bilden...
    (Scannade brickor från spelet, och klippte ut, och fäste med tejpkuddar, så de står ut lite...)

Försökte mej på "ink" också, liquid chalk kallas det också tror jag. Svårt att få det bra, tycker jag, hur applicerar ni det?

Färgerna är kanske lite "tjejiga" men men, det blir ju så tråkigt att bara hålla på med blått och grönt och brunt bara för att man har killar!

• Skumpis

Jen - Åh, då får du inte heller tjuvkika Jag är värdelös på att komma ihåg vad alla heter på Scrappiz

malin ulrika - Det är foamstamps. Mixed.

TAck för snälla ord. Visst ser det skoj ut

• Blommig

Jen82: aha då ska jag ansöka NU! tack för tipset

• dramaqueen
    Blommig skrev 2006-07-27 18:55:33 följande:
    Ni som har köpt en såndär tång (qucikutz) vart har ni köpt den? Hittar inga internetbutiker som säljer den.
    Vill du köpa från Sverige eller USA?

Jag har ingen, tycker det är så SVINDYRT med alfabeten så jag har aldrig gjort mig råd. Men jag har dreglat på den många gånger
    ~~tröttmössa~~
  • malin ulrika

dramaqueen,
    jag tar gärna emot tips om var man kan få tag på den från USA!

• rastom32

"dramaqueen"

Har inte Papprika ett bra erbjudande fortfarande på quck cuts med alfabete, för 700 nån'ting kronor just nu?! Kolla :)

Svar på tråden Scrapträsket 2