• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Carolina1979
    dramaqueen skrev 2006-07-27 22:43:48 följande:
    Skumpis skrev 2006-07-27 22:36:25 följande: annika - Hur gör man med fonter från den sidan? Är de gratis? Och hur kommer de in i Word så att säga? Hmmm... är inte så duktig på det där med att hämta hem grejer. Du laddar bara ner dem till din dator och sen placerar du dem i din fontmapp i kontrollpanenlen (de kan behöva packas upp men det hjälper nog din dator dig med om du har XP) ~~tröttmössa~~
    Tack - nu har jag dem i datorn
  • Carolina1979
    Johannapanna skrev 2006-07-27 22:45:00 följande:
    Håller på och gör en lååååååååång wishlist på scrapbooks.com. Gudars vad de har mycket grejer i USA och BILLIGT!! Nån som vill vara med och beställa o dela frakten??
    När har du tänkt att beställa?
  • Skumpis

Åh, jag fattar fortfarande inte Får be min sambo om hjälp i morgon

God natt scrappisar

• Johannapanna

Carolina: Tänkte beställa så snart som möjligt. Har aldrig beställt från utlandet förut, så jag är lite nervös.
    Det tar dock hyfsat lång tid att gå igenom deras sortiment, dels pga dess storlek men även pga långsam hemsida.

• dramaqueen
    Skumpis skrev 2006-07-27 22:50:10 följande:
    Åh, jag fattar fortfarande inte Får be min sambo om hjälp i morgon God natt scrappisar

Först måste man ladda ner den font man vill ha, det gör man genom att klicka på PC eller MAC vid den font man vill ha då ... (gud va jag är dålig på att förklara fortsätter iaf)

Sen sparar man på datorn, gör en ny mapp på skrivbordet så du vet var du har dem (hehe, har lärt mig den hårda vägen).

Sen går du till den mappen när du har laddat ner typsnittet. När du klickar på det du laddat ner kommer datorn förmodligen att automatiskt "packa upp" filen så att den kommer ut och blir en tff fil (som är typsnitt som word kan läsa)

Sen öppnar du kontrollpanelen och letar på den mapp där du har dina typsnitt sen förut (de som ingår i word)

Ta sen den du laddat ner och packat upp och dra över till typsnittmappen. Sen är det klart!

Hoppas det går, annars kanske nån annan kan förklara bättre

~~tröttmössa~~
  • Carolina1979
    Johannapanna skrev 2006-07-27 22:53:20 följande:
    Carolina: Tänkte beställa så snart som möjligt. Har aldrig beställt från utlandet förut, så jag är lite nervös. Det tar dock hyfsat lång tid att gå igenom deras sortiment, dels pga dess storlek men även pga långsam hemsida.
    Ska kolla där jag också - hittar jag något så hojtar jag till
  • Blommig

dramaqueen: tack för alla länkar! Där fanns mycket!

• Eller

Hej tjejer!
    När jag var gravid började jag med scrapbooking och tycker att det är superkul. Men nu när det verkligen är viktigt att jag dokumenterar dessa viktiga månader med min bebis, hinner jag ju inte!!! Jättetråkigt....finns det någon här som "hinner" scrappa trots en liten bebis?
    Den korta stund som de sover försöker man ju passa på att göra en himla massa andra saker som städning och matlagning etc, det finns absolut ingen tid till scrapping......

• dramaqueen
    Eller skrev 2006-07-27 23:21:11 följande:
    Hej tjejer!När jag var gravid började jag med scrapbooking och tycker att det är superkul. Men nu när det verkligen är viktigt att jag dokumenterar dessa viktiga månader med min bebis, hinner jag ju inte!!! Jättetråkigt....finns det någon här som "hinner" scrappa trots en liten bebis?Den korta stund som de sover försöker man ju passa på att göra en himla massa andra saker som städning och matlagning etc, det finns absolut ingen tid till scrapping......
    Jag har en liten som blir 3 mån nästa vecka. Jag scrappar lite då coh då, i korta perioder. Prioriterar det någon gång då och då för det är det enda jag känner är "mitt" just nu som inte kretsar runt bebis. Har en LO på G oftast och den ligger lättåtkomligt. Sen skriver jag ner allt som händer i en bok så jag inte glömmer tills de fotona kommer överst i högen
    ~~tröttmössa~~
Svar på tråden Scrapträsket 2