• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Blue Vapor

Helloj allihopa (många nya ser jag - KUL! Hej min Dramaqueen, har du äntligen hittat hit???)

Jag lever, men känner mig som fantomen
    Linn tar mycket tid, inte FÖR mycket, men jag har för LITE tid till pyssel s a s! Hade ju gärna haft 48 timmar på ett dygn!

Har gjort klart alla "tackförgratulationernatillbebisen-kort" nu i alla fall, haha, nu ska de bara BARA BARA skrivas i till varje person, och så HAHA skickas

Skriver ner scrap-idéer och fotar varenda dag, men än har jag inte kommit fram till skrivbordet riktigt... jättetrist! Jag har i alla fall fått hem det UNDERBARA ljusrosa "mocka"albumet i 12x12 som jag ska använda! Det är så himla fint!

Nu tar jag sikte på att försöka orka pyssla lite varje kväll... så får vi se hur det går.

• Blue Vapor

malin ulrika - jag använder det likadant som du, som inslag på LOs liksom. Köpte några superfina helvita 12x12 häromdagen, de funderar jag dock på att försöka ha som bakgrunder på LOs istället, de var så läckra!

• Skumpis

Blue Vapor - Välkommen tillbaka. Och ja, de små tar tid Och på kvällarna är det såååå mycket man ska hinna med Jag har också det fina mockaalbumet. Det är UNDERBART precis som du skriver. Jag har gjort Vilgots första år i ett denimblått och har nu beställt ett brunt *längtar*

• malinka2

*för lat för att leta runt i era gallerier sååå finns det nån här som har ett fint grattiskort som gärna vill bli liftad? Ska på 40årskalas ikväll o inspirationen är noll...

Hojta till så liftar jag

• Blue Vapor

Skumpis - oh så fiiiint!! Jag har det stående inne i arbetsrummet så jag ser det (och det dåliga samvetet) varje gång jag går förbi Jag har ett litet 8x8 i ljusblått också.... kom jag på...

• BackinBlack

Håller just på med inbjudningskorten till vårt 6 månaders-kalas. Ska lägga in bild under dagen. För med det här vädret finns det väl inget annat att göra än att pyssla? Säger en som har dammsugit och skurat golvet under morgonen....

Mamma, pysseltok, skräckfilmsfreak, diskofil, drömmare...
  • Blue Vapor

Fnyz - oh, ja visst är det så man vill gå och klappa på det hela tiden?

Utteröga - skoj! Jag ska börja med våra dopinbjudningar i helgen, tänkte jag! Har redan filurat ut i skallen hur de ska se ut och köpt allt material, det ska bli jätteskoj! Vita kvadratiska kort med en stämplad flicka (bara ansiktet) på framsidan, antingen embossad i en snygg skimrande rosa, eller så ska jag ha rosa flock. Inuti ska jag printa hennes två namn och en liten "förklaring" till dem på vänstersidan, och på högersidan ska jag fästa en bit ljusrosa vellum med själva inbjudan på. UNDER där, däääär, där, där ska jag stämpla något slags bakgrundsmotiv i mörkare rosa. Jag ska nog ha ett fint band i ryggen på kortet också tror jag....

Och ja, i detta vädret (regnregnregnreeeegnochåska) så får man bara pyssla, inte städa!

• Skumpis

Vi har minsann inget regn eller åska Bara värme, värme och värme...

Svar på tråden Scrapträsket 2