• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz

hejhej nu ligger det 6 (!!!) nya LO:s i mitt galleri: bl.a dopet (2st) "morfar & Matilda, "morbröder" m.fl.

här är den jag är mest nöjd med:

• Fnyz

dop LO.n har jag lagt in både som dubbel och var å en för sig så man kan kolla lite mer i detalj om man vill å till den har jag fått lite idéer från mammsys Dop LO. det ser ni där namnet står t.ex.

• Loppan79

Nu är jag äntligen klar med albumet till min syster. Jag har lagt ut bilder i galleriet. Jag har suddat lite på vissa bilder eftersom jag inte vet om min syster gillar att jag lägger ut bilder på henne på nätet.
    Jag är inte helt nöjd med alla lo:s! Ni går gärna lämna kritik så att jag kanske kan göra bättre nästa gång
    Den bilden som är 3 lo:s på är de som min mamma, pappa och bror har scrappat

• malin ulrika

Loppan79
    Vilka fina!
    Vad glad hon kommer att bli!
    Och vad duktig hela din familj är på att scrappa!

• Blommig

Nu har jag lagt in bilder i mitt galleri på byrån som jag har mina scrapgrejer i. Före och efter "make overn"

• malin ulrika

Blommig:
    vad fin, vilken rolig ide!

• lillvilda

ghaaaa ..jag river mitt hår..suttit till å från mest hela dagen med min första 12*12 dubbel LO. å än sitter inget fast i Lo:n. delarna ligger där löst. Att de skulle va så svårt att byta till 12*12. jag gillar 12*12 för de är mycker journaling som jag ville ha med i sambons lilltös album så det kräver nästan den storleken. men så mycket utrymme att laborera med.. ojoj.

• tr3z

nu har jag mailat HoP och bett om pengarna tillbaka. 2 månader r lite mer än jag hade tänkt mig när jag först beställde Så trist bara på alla dekorationer jag hade beställt

• lillvilda

Loppan79.vad kul att hela familjen scrappat.. å så fint! vilken rolig idee med ett album till någon som fyller år. min lillebror (sista barnet stackarn ) han fick inget vidare album, mamma han väll inte med riktigt å vips fyllde han 17. Kan ske skull man ha scrappat honom ett album..kanske ska be mamam skicka ner kort med lite journaling som man kan sätta ihop till honom. de vore kul! fast först ska jag bli klar med sommarens koer. jag har ju bara 60 kvar nu efter den här sidan

• annika5064

Jag vill bara komma med en liten påminnelse angående nakenbilder på våra småttingar; det är ju lätt att glömma av eftersom man gärna vill visa upp sin lille guldklimp...detta är ett utdrag ur allmänna bildregler:

"Nakna barnbilder
    Bilder som avbildar nakna kroppar är strängeligen förbjudna att publicera, t.ex. bilder på barn som badar eller leker på stranden. Risken är mycket stor att bilderna kan stjälas och återpubliceras på porrsajter och andra sexuellt inriktade media."

Svar på tråden Scrapträsket 2