• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jen 82
    Johannapanna skrev 2006-07-28 09:27:38 följande:
    Har kollat lite på scrapbooks.com 's fraktkostnader och de verkar skicka sina grejer med UPS, vilket kostar rätt mycket. Hur har det varit när ni andra har skickat efter grejer från USA? Hur mycket brukar fraktkostnaden bli?
    när jag beställde från lifetime betalade jag 20 dollar i frakt, men dom gick efter vikt och då beställde jag saker för ca 250 dollar så det var ett STORT paket . . Maila och hör hur portotabellen till Sverige ser ut...
  • Meli

Blommig

Jag tror man kan testa att plasta in. Det blir säkert inte lika snyggt som om man inte plastar in, men som du säger, kul om det är trasigt och smutsigt efter en vecka, då är det ju inte fint i alla fall....

Jag kommer nog köra på det tror jag. Ska ju göra om/göra rätt min sons Första åretalbum, och ha månadssidor, inte massa flams som han har nu, måste ju vara rättvis

• Carolina1979
    Johannapanna skrev 2006-07-28 00:15:52 följande:
    Carolina: Såg förresten att vi bor nära varandra. Passar ju bra!
    Ja, vi gör ju det!
    Tar du reda på vad frakten o så kostar så ska vi kunna dela på det - hittade en del jag ville ha, nästan bara Disney-grejer, men ändå
  • Fnyz

Eller: jag har en 4 månaders å ni kan ju kika i mitt galleri! jag började scrapap när hon ar ca 1 månad.... när hon somnar för natten (20:30) så sätter jag mig å scrappar å ibland sitter jag fram till tolv - ett nån gång.. har t.o.m  6 LO:s som jag inte hunnit lagt upp i galleriet ännu...
    på dagarna scrappar jag åxå ibland när honl igger å leker så snällt elelr sover en lur.

det som underlättar när man har små å vill hinna scrapap är att man kan ha sakerna framplockade hela tiden så man kan sätta sig i en kvart elelr så bara man är sugen.

• Johannapanna

Carolina: Jag har mailat dem och frågat om fraktkostnaden. Har du läst om deras avgifter på hemsidan? Jag tycker det står så konstigt och frakten verkar vara väldigt dyr!

• dramaqueen
    Fnyz skrev 2006-07-28 10:42:24 följande:
    Eller: jag har en 4 månaders å ni kan ju kika i mitt galleri! jag började scrapap när hon ar ca 1 månad.... när hon somnar för natten (20:30) så sätter jag mig å scrappar å ibland sitter jag fram till tolv - ett nån gång.. har t.o.m  6 LO:s som jag inte hunnit lagt upp i galleriet ännu...på dagarna scrappar jag åxå ibland när honl igger å leker så snällt elelr sover en lur. det som underlättar när man har små å vill hinna scrapap är att man kan ha sakerna framplockade hela tiden så man kan sätta sig i en kvart elelr så bara man är sugen.
    OT ... Hur får du henne att somna 20:30 och sova hela natten?! *desperat *
    ~~tröttmössa~~
  • Fnyz
    dramaqueen skrev 2006-07-28 10:54:05 följande:
    Fnyz skrev 2006-07-28 10:42:24 följande: Eller: jag har en 4 månaders å ni kan ju kika i mitt galleri! jag började scrapap när hon ar ca 1 månad.... när hon somnar för natten (20:30) så sätter jag mig å scrappar å ibland sitter jag fram till tolv - ett nån gång.. har t.o.m  6 LO:s som jag inte hunnit lagt upp i galleriet ännu...på dagarna scrappar jag åxå ibland när honl igger å leker så snällt elelr sover en lur. det som underlättar när man har små å vill hinna scrapap är att man kan ha sakerna framplockade hela tiden så man kan sätta sig i en kvart elelr så bara man är sugen. OT ... Hur får du henne att somna 20:30 och sova hela natten?! *desperat * ~~tröttmössa~~
    jag lägger henne i henns säng å säger godnatt älskling å så sommnar hon in helt själv å vaknar inte förens på morgonen (idag vaknade hon 10:00. å så har hon varit sen hon var 7 veckor gammal. så jag har de lyxigt.... men ibland kan jag vara tvungen å stoppa i nappen på morgonen när henns pappas klockradio ringer
  • Carolina1979
    Johannapanna skrev 2006-07-28 10:45:29 följande:
    Carolina: Jag har mailat dem och frågat om fraktkostnaden. Har du läst om deras avgifter på hemsidan? Jag tycker det står så konstigt och frakten verkar vara väldigt dyr!
    Ja, helt klart... visste att det skulle finnas någon hake eftersom grejerna var så billiga
  • dramaqueen

Nu är jag näääästan klar med utmaningsLOn, det blev sådär Det är svårt att scrappa i ett annat format. Jag scrappar ju A4 och då är det svårt att härma en 12*12. Men jag har testat nu iaf

~~tröttmössa~~
Svar på tråden Scrapträsket 2