• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • lillvilda

huu..j ag ska prova på att scrappa 12*12, jag som bara scrappat 8*8. jag ska scrapa sambon lilaltös, vi ska göra ett album till henne med kort från då hon är hos oss och så. så fick sambon bestämam formatet och han tyckte 12*12. Känns nervöst! ska nog ringa till kompisen och be om att få komma förbi och spana på hennes lo:s.

• Fnyz

lillvilda: jag tycker bättre om 12*12 eftersom man får plats med fler kort...oftast harjag så många fina kort från varje tillfälle så det skulle itne få plats på en 8*8 men när man scrappar om ngt annat så kanske man bara har 1 kort hela tiden så då passar ju 8*8 bättre

• Meli

lillvilda

Jag föredrar 12 tycker det är lättare, men semesteralbumet var i 8*8 och det var vldigt svårt att få rätt på det tycker jag

• lillvilda

ja det ska bli kul att prova ett nytt format. Men nervöst! Ja vi har såå många kort och alal är tagna på mindre än 2 veckor så man vill ju ha flera på samma LO. På onsdag ska jag iväg till scrapbookbutiken i göteborg och inhandla mer pappper... jag är så nervös över att börja för jag tycker så mycket om papperet så jag är rädd att förstöra det =) knäppt va. vet inte alls vilken ände jag ska börja.

• Meli

lillvilda

Så kände jag med i början, att man var rädd för att förstöra pappret, slösa osv, men man får lägga bort allt sånt, så inte fantasin hämmas

I värsta fall får man ju köpa ett nytt likadant papper

• lillvilda

Meli
    jo du har rätt..i värsta fall så får jag plocka upp ett nutt likandant papper på onsdag..värre än så är det ju inte.
    nu till nästa klurighet när de gäller att scrappa i 12*12. jag bruakr ju skriva ut titeln å så på dator..men min skrivare tar inte 12*12. så nu ska jag försöka ge mig på att klipap ut titteln. man ser så ofta vackra snirkliga titlar utskurna/ klipt, men jag lyckas då aldrig att få de snyggt. jag får in å kolla på era sidor och jaga bra rubrik ideer.

• Meli

Man kan klippa, ut bokstäver, eller så kan man skriva ut på en mindre bit papper. Sen finns det klistermärken och rubons

• skrutthumlan2

Ville bara säga att om man beställer från USA kan man råka ut för dyra tull o momsavgifter här i Sverige. Har själv råkat ut för detta när jag beställt kläder, inte alls kul!

• dramaqueen
    skrutthumlan2 skrev 2006-07-28 16:13:08 följande:
    Ville bara säga att om man beställer från USA kan man råka ut för dyra tull o momsavgifter här i Sverige. Har själv råkat ut för detta när jag beställt kläder, inte alls kul!
    Det brukar dock inte bli dyrare än att beställa här i Sverige om man ska ha mkt. Det är så pass mkt dyrare med vissa saker här.
    ~~tröttmössa~~
  • Jen 82
    skrutthumlan2 skrev 2006-07-28 16:13:08 följande:
    Visst kan man råka ut för det men jag håller med dramaqueen, att om man beställer mcyket, får betala kanske 100 kr i frakt så tjänar man ganska mycket på att prova beställa från USA, och om man då åker fast i tullen är det i alla fall inte dyrare än vad det skulle vara i sverige. . .
    Och dom gånger jag beställt från usa så har dom skrivit ner värdet och skrivit gåva och då får man väl bara tulla för det värdet för jag tullen har nog inte rätt att öppna paket och kolla innehållet om jag minns rätt . .
Svar på tråden Scrapträsket 2