• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • pylle

Här är en nybörjare också fast jag har precis beställt mina grejer så ska snart sätta i gång hoppas att det inte blir bara pannkaka av allt. Har varit in till bra många av er ett gäng gånger och kollat. Ni är ju så duktiga allesammans.

Det är fnyz som har dragit in mig i det här så får väll springa över till henne när jag behöver hjälp.

God natt med er.

• Mystjejen

Vill tacka ALLA härinne för jag har fått massor inspiration av er!!!
    Har inte haft någon lust alls att scrappa men nu har jag fått tillbaka kreativiteten...
    Har gjort två Lo:s idag ska lägga ut dem imorgonkväll.

Tackelitack!!!

• malin ulrika

Fnyz,
    här är klockan snart 5 på eftermiddan...

Mystjejen, om papper: det vanligaste som jag sett är 12 x 12, det finns en hel del 8 x 8 också (har sett på www.paperwishes.com t.ex.) men 6 x 6 tror jag är ovanligt, då får man klippa sönder...

• Mystjejen

malin ulrika: ok, misstänkte det...har inte sett de storlekarna i affärerna.

• dramaqueen
    michiara skrev 2006-07-28 21:27:15 följande:
    Hejsan, kommer oxå in hit och joinar skaran. Har ni några förslag med sidor på nätet med skisser så man kan få ny inspiration? ~~ *en man som inte kan le ska ej äga en affär* ~~
    www.twopeasinabucket.com är ett mkt stort galleri med massor av LOs (färdiga dock)
    ~~tröttmössa~~
  • dramaqueen
    malin ulrika skrev 2006-07-28 22:56:37 följande:
    Fnyz,här är klockan snart 5 på eftermiddan...Mystjejen, om papper: det vanligaste som jag sett är 12 x 12, det finns en hel del 8 x 8 också (har sett på www.paperwishes.com t.ex.) men 6 x 6 tror jag är ovanligt, då får man klippa sönder...
    www.impressrubberstamps.com har de papperspackar med papper som är 6*6 de är jättefina!!
    ~~tröttmössa~~
  • dramaqueen

även papersalon har 6*6 packar. De är också superfina!!

~~tröttmössa~~
  • malin ulrika

...jaha där ser man, det finns alltså 6 x 6 papper!
    Man kanske skulle våga sej på det, för nått särskilt album...
    Hm...

• malin ulrika

Nu har jag scrappat midsommar! Dubbel LO i galleriet!
    Blev så himla nöjd med första sidan, men andra sidan blev bara blaj, för plottrigt och ingen balans...

Nåja, det är väl så man lär sej... Skulle ha förstorat en bild i stället tror jag...

• malin ulrika

...Vad använder ni embossat cardstock papper till?
    Har ett par på lager som jag köpte för de var så snygga, men vet int riktigt vad jag ska göra med dem nu...
    Har använt som dekorativ kant bara hittills...

Svar på tråden Scrapträsket 2