• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mystjejen

Har kikat på era nya LO:s! Vad duktiga ni är!!! Nu ska jag sova.

Har 38 i feber och lillan börjar inskolning på dagis imorgon... Jippie!!!!
  • Marajjah

Nu har jag också lagt in en ny layout i galleriet. Under scrapbooking - såklart!

Nu ska jag gosa med kudden.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Fnyz

alal ar gjort jättefina LO:s i helgen å annika fiin doodling

Marajjah: finfinfin

• malin ulrika

Wirre,
    de tre senaste var finast!
    Du har fått upp "snitsen" nu tror jag!
    Jag gillar nog också "en dotter" bäst, den var jättefin!

• Pyret78

Många fiiina Lo's att kika på! Vad duktiga alla är!

"Go girls!!!!"

• Cino

Hej tjejer!
    Har just fallit i scrapträsket, men är totalt förvirrad Det finns så mycket ju!!

Kan någon hjälpa mig med tips då jag helt fått stillestånd. Jag har ett litet album (17*18 cm) med svarta blad i som jag tänkte använda som första objekt, men ser att man använder sig av större blad och plastfickor mest! Ska jag bara välja olika möstrade (eller enfärgade) ark till detta album eller vad?? Tips mottages tacksamt! Kanske någon har gjort i ett liknande album och har bilder så man får lite inspriation?

• Fnyz
    Cino skrev 2006-08-07 08:22:36 följande:
    Hej tjejer! Har just fallit i scrapträsket, men är totalt förvirrad Det finns så mycket ju!!Kan någon hjälpa mig med tips då jag helt fått stillestånd. Jag har ett litet album (17*18 cm) med svarta blad i som jag tänkte använda som första objekt, men ser att man använder sig av större blad och plastfickor mest! Ska jag bara välja olika möstrade (eller enfärgade) ark till detta album eller vad?? Tips mottages tacksamt! Kanske någon har gjort i ett liknande album och har bilder så man får lite inspriation?
    de som scrappar i mindre format skär ju bara ner papprena så har de spillbitar som de kan ha som fotomattor eller till en annan lo. Pyret78s bröllops-album och hennes doters album är i 20*20cm ungefär
  • annika5064
    Hej tjejer! Har just fallit i scrapträsket, men är totalt förvirrad Det finns så mycket ju!!Kan någon hjälpa mig med tips då jag helt fått stillestånd. Jag har ett litet album (17*18 cm) med svarta blad i som jag tänkte använda som första objekt, men ser att man använder sig av större blad och plastfickor mest! Ska jag bara välja olika möstrade (eller enfärgade) ark till detta album eller vad?? Tips mottages tacksamt! Kanske någon har gjort i ett liknande album och har bilder så man får lite inspriation?
    Har bilder från ett minialbum hos mig som du kan kika på. Tycker absolut att du kan blanda mönster och enfärgade papper; valet beror ju på vilken bild du har. Välj den mest framträdande färgen på bilden och leta upp papper utifrån det.
  • dramaqueen
    Min grav. scrapbook är 17*20 cm. Finns ett par bilder i mitt galleri om du vill kika!
    Prinsessan tre månader -- ny månadsbild i galleriet!
  • Cino

Tack för era svar! Ska genast kika runt lite

Svar på tråden Scrapträsket 2