• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY

Idag fyller Julia 1 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Skrattande
    Kameran e framplockad å 18 kort e redan tagna haha jag kommer få göra att helt album som bara handlar om henes födelsedag

• malinka2

Cino: En liten varning bara...jag är ingen expert men hört från flera ställen att svarta blad är svåra att göra syrafria, kanske värt att kolla upp om ditt album är syrafritt. Jag har oxå ett litet album med svarta blad men vågar inte använda det förrens jag köpt en "syratestspenna".

Hoppas du kommer trivas med denna hobby, det är SÅ kul!!!

• annika5064
    MAMMSY skrev 2006-08-07 09:10:12 följande:
    Idag fyller Julia 1 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kameran e framplockad å 18 kort e redan tagna haha jag kommer få göra att helt album som bara handlar om henes födelsedag
    Ja, må hon leva! Grattis  Julia! Ha en go dag! Och, Malin, försök att njuta lite också, det är så lätt hänt att man springer runt för att ta bra bilder, att man glömmer bort själva nuet...
  • MAMMSY
    annika5064 skrev 2006-08-07 09:14:39 följande:
    MAMMSY skrev 2006-08-07 09:10:12 följande: Idag fyller Julia 1 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kameran e framplockad å 18 kort e redan tagna haha jag kommer få göra att helt album som bara handlar om henes födelsedag Ja, må hon leva! Grattis  Julia! Ha en go dag! Och, Malin, försök att njuta lite också, det är så lätt hänt att man springer runt för att ta bra bilder, att man glömmer bort själva nuet...
    HiHi jag ska försöka Hade tänkt å utnämna Skumpis som kalasfotograf!
  • annika5064
    MAMMSY skrev 2006-08-07 09:16:23 följande:
    annika5064 skrev 2006-08-07 09:14:39 följande: MAMMSY skrev 2006-08-07 09:10:12 följande: Idag fyller Julia 1 år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kameran e framplockad å 18 kort e redan tagna haha jag kommer få göra att helt album som bara handlar om henes födelsedag Ja, må hon leva! Grattis  Julia! Ha en go dag! Och, Malin, försök att njuta lite också, det är så lätt hänt att man springer runt för att ta bra bilder, att man glömmer bort själva nuet... HiHi jag ska försöka Hade tänkt å utnämna Skumpis som kalasfotograf!
    Bra idé!
  • Cino

Malinka2 - Ok, men hur kan man kolla det?

Sen ser jag att man kan även scrappa på datorn...men jag är helt tom i bollen av all info jag letat fram senaste dagarna...hur gör man det???

• Pyret78

Cino: Jag köpte ett album med svarta blad på panduro. Det stod både i katalogen o på plasten (som satt på albumet) att det var helt syra o ligninfritt. Det har då jag använt mig av.

Eftersom albumbladen sitter fast o man ej kan ändra dem iefterhand, så gäller det att scrappa i "rätt" ordning. Det gäller att tänka till lite innan hur man vill ha det. Sen har jag gjort en Lo som jag sedan limmat, med s.k. syrafritt limstift, på albumbladet. På så vis så kan man använda sig av öljetter, brads m.m utan att det syns på nästa sida. Dessa går ju "igenom " pappret, men på detta vis döljs de ju mella Lo´pappret o albumbladet.

Både mitt bröllopsalbum (20*22 cm) o mitt australienalbum ( 30*28 cm) är album med fasta sidor. Du får gärna kolla i mitt galleri, för tips.

• annika5064
    Cino skrev 2006-08-07 09:17:35 följande:
    Malinka2 - Ok, men hur kan man kolla det?Sen ser jag att man kan även scrappa på datorn...men jag är helt tom i bollen av all info jag letat fram senaste dagarna...hur gör man det???
    Jodå, man kan scrappa på datorn, finns en tråd om det här på FL oxå...men vi som håller till här sysslar inte med sånt, vi gör på "riktigt"Flört  

(Klargör härmed att jag skämtade...)
  • Cino

Jen82 och annika5064 - Tack för länken! Tror jag kanske börjar scrappa "på riktigt" som Annika5064 säger...annars blir väl förvirringen total *S*. En sak i taget

Pyret78 - Det var ett bra tips! Har funderat hur jag ska få till sidorna, tycker inte det blir så snyggt med svarta sidor och funderat på att klistra över dom med mönstrat papper istället.
    Jag har fått dessa album och har ingen aning om de är syrafria!
    Nu ska jag kika in hos dig Pyret!

PS Här lär jag bli hela dagen ju, tur sonen är på dagis!! Kan inte slita mig

Svar på tråden Scrapträsket 2