• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mystjejen
    Pyret78 skrev 2006-08-07 16:50:18 följande:
    Buhu, buhu *gråter*!Mon order till scrapkammaren hade "försvunnit" o nu så fanns inget av det jag skulle ha. Är både lite arg o ledsen på teknikens under.Hade ju beställt tre olika burkar med prima-blommor o brads. Eftersom det var halva priset gjorde jag mig råd att köpa hela burkar med blommor tänkte jag. Men ack vad jag bedrog mig
    Fy vad tråkigt!! Lider med dig...
  • Loppan79

Trodde att mitt paket från scrapbookbutiken skulle komma idag men icke. Jag får väl stå och smyga i fönstret på postbilen imorn också

• Lingonflickan

Åh. Varit borta ett tag och alldeles för många nya sidor att läsa. Hinner inte, ska snart amma. En massa bilder blev det tagna av den stora tilldragelsen. Närmare 100 stycken faktiskt. Men min skrivare börjar låta som ett helt tröskverk... Ska nog påminna maken om det där han sa om att köpa ny fotoskrivare.

• Cino

Nu har jag gjort min första beställning av scrapbookingvaror, valde Scrapkammaren och allt fanns *nybörjartur*...ser att flera av er blivit utan det ni önskat..

Har även beställt en bok om Scrapbooking efter tips från Annika!
    Snart är man väl totalt fast i träsket

Dessvärre har jag upptäckt att jag fumlat bort bilderna från förlossningen av sonen De var inte många men men hade velat ha till albumet *suck*. En enda bild finns kvar då han är två dar gammal...Denna IT-värld hur den kan ställa till det ibland..

• claudia79

hej cino och välkommen till en beroendeframkallande hobby Jag är inte gammal i gården heller men det är otroligt roligt vill jag lova!Ska bli spännande att se vad du scrappar!
    Vad köpte du för grejer på Scrapkammaren? Jag beställde oxå en hel del och hade tur (stackars dig, Pyret78) för det mesta fanns kvar..
    så fort barnen somnat ska ja sätta mig me scraputmaningen *nervös*

• Skumpis

Suck. Sambon kommer hem och säger att han ska på svensexa lördagen den 2 september. Scrapmässan!!! Jag skulle iofs kunna gå på söndagen men jag VILL GÅ PÅ LÖRDAGEN. Snälle gosige sambon säger att det är klart att jag ska gå på lördagen så som jag pratat och sett fram emot detta och att han kan sluta upp svensexan på kvällen Fast då skulle jag känna mig jättehemsk Det får nog bli söndag för mig Kanske kan jag betala för två dagar och hinna gå en timme eller nåt på lördagen

• Minimalla

Hej på er!
    Jag följer den här tråden helt slaviskt sen nån vecka tillbaka, tycker ni alla är så himla duktiga och det kliar i fingrarna efter att få sätta igång.
    Nu har jag inhandlat lite papper och har fått hem massor av bilder, men nu har jag värsta prestationsångesten och vet inte alls vart jag ska börja... dagens i-landsproblem

Har lite svårt för att bestämma vilket format jag ska välja... stort eller litet...

Hur förvarar ni era LOs? I album? I platsfickor?

Ja... några ord från mig som smygläser allt ni läser .

• Marajjah
    Skumpis skrev 2006-08-07 20:18:54 följande:
    Suck. Sambon kommer hem och säger att han ska på svensexa lördagen den 2 september. Scrapmässan!!! Jag skulle iofs kunna gå på söndagen men jag VILL GÅ PÅ LÖRDAGEN. Snälle gosige sambon säger att det är klart att jag ska gå på lördagen så som jag pratat och sett fram emot detta och att han kan sluta upp svensexan på kvällen Fast då skulle jag känna mig jättehemsk Det får nog bli söndag för mig Kanske kan jag betala för två dagar och hinna gå en timme eller nåt på lördagen
    Eller så kanske du kan skaffa barnvakt på lördagen. Svärföräldrar eller föräldrar kanske bor i närheten och förstår ditt behov av att gå på mässa på lördagen och träffa alla dina trevliga scrapträskkamrater.
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
Svar på tråden Scrapträsket 2