• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • boboo
    MAMMSY skrev 2006-08-11 17:37:19 följande:
    Idag har jag utmanat skumpis Jag har plockat ihop ett paket Med mönstrade Papper å dekos som känns väldigt "Malinaktiga" å Skumpis har gjort likadant å så ska vi lifta en LO av den andre där vi använder det vi fick i paketet Hur kul som helst! Vill börja med en gång!! Så himla typiskt att Sambon e borta precis hela dagen då!!!!
    Vad roligt det låter
    Man får kanske testa det nån gång.
  • MAMMSY
    boboo skrev 2006-08-11 18:47:13 följande:
    MAMMSY skrev 2006-08-11 17:37:19 följande: Idag har jag utmanat skumpis Jag har plockat ihop ett paket Med mönstrade Papper å dekos som känns väldigt "Malinaktiga" å Skumpis har gjort likadant å så ska vi lifta en LO av den andre där vi använder det vi fick i paketet Hur kul som helst! Vill börja med en gång!! Så himla typiskt att Sambon e borta precis hela dagen då!!!!Vad roligt det låter Man får kanske testa det nån gång.
    Ja det är verkligen en utmnaing sitter här å funderar på hur jag ska få ihop det med alla mina skumpispapper
  • boboo

Jag håller på med en sida om mitt och min sambos liv tillsammans.
    På sidan vill jag skriva olika händelser och årtal (te x första mötet 1997)men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det platsmässigt, vill ju ha plats för foton oxå   
    Nån som har några bra förslag?

• Marajjah

Malinulrika
    Vi kollar nog på EM i friidrott.

Har köpt lite knappar idag, men inte på Erikshjälpen utan på en marknad. Inte lika billigt, men dock helt ok pris iaf.

Nu ska jag kiak på friidrotten

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Peggy O

Akut hjälp?
    Har varit på svärfars begravning idag och nu lovat att sätta ihop ett litet minnesalbum. De man får från begravningsbyrån är ju urbotligt tråkiga.
    Det kommer bara vara ett par sidor, ni vet, med dödsannons, foton från begravningen och alla hälsningar och så där.
    Men VAD skall jag ha som pärm?
    Måste ju vara något som håller. Och det känns onödigt att köpa hela album bara för några få sidor.
    I den man får från beg. byrån sitter papprena i en tunn pärm med sammet på utsidan.

• MAMMSY
    Peggy O skrev 2006-08-11 19:34:26 följande:
    Akut hjälp?Har varit på svärfars begravning idag och nu lovat att sätta ihop ett litet minnesalbum. De man får från begravningsbyrån är ju urbotligt tråkiga.Det kommer bara vara ett par sidor, ni vet, med dödsannons, foton från begravningen och alla hälsningar och så där.Men VAD skall jag ha som pärm?Måste ju vara något som håller. Och det känns onödigt att köpa hela album bara för några få sidor.I den man får från beg. byrån sitter papprena i en tunn pärm med sammet på utsidan.
    Kan du inte använda den då? Annars kan du ju ta en kartongskiva eller hårdare papp å antingen klä i papp eller tyg..
  • Peggy O

Svärmor skulle kolla med beg. byrån om de kunde köpa bara pärmen. Hon får ju bara en sedan får man beställa fler häften om man vill ha. Men alla vill hellre ha något finare.
    Men om man inte får köpa dem, eller om de tar ruskigt betalt.

Är inne på kartong och göra det fint. Men hur fäster man papprena bra då?

• MAMMSY

Det finns ju ställen som gör spiral inbindnigar eller så kan du ju göra en ring pärm om du har en håltagare.. Kolla in på scrappiz där finns (under artiklar) lite info om hur man kan göra Lycka till!

• Lingonflickan

Kikar in här som hastigast. Har precis ammat och pendlar mellan datorn och friidrotten. Har köpt ett fint rosa album till lilla J idag. Väntar nu på att alla annonser ska komma i tidningen så jag kan avsluta den första LO:n, en dubbel om lilla J:s födelse. Tänkte ha annonser (kopior förstås) och journaling på ena sidan och foton på den andra. Nån som gjort så och hur blev det?

Svar på tråden Scrapträsket 2