• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • malin ulrika

boboo:
    du kan ju börja med att göra en dubbelsida (ett uppslag alltså) snarare en en enkelsida, så har du dubbelt så mcyket plats!
    Sen om det blir alldeles för mycket foton kan du väl dela upp det på ett par eller tre eller så!

• malin ulrika

boboo,
    kom att tänka på att på mina sidor har jag ofta rätt många foton, standardvarianten där jag delar två papper på mitten, har flera såna i galleriet du kan kolla om du vill... Då delas ju sidan av "på mitten" av de olika pappren, och det kan fungera kanske som en "barriär" mellan olika årtal eller tidsepoker etc...

• Blommig

Läste att ni fyndat knappar. Det har jag också Fick en jätte låda för 50 kr på en loppis så nu har jag knappar så det räcker och blir över Men en fråga. Hur fäster ni knapparna? Bara gluedotts? Och är det floss man använder när man vill ha band genom knappen eller vad använder ni?

• malin ulrika

Blommig,
    man kan nog göra med gluedots, men jag tycker det är snyggt när man har tråd genom hålen.
    Jag tycker brodergarn (DMC) är bra, eftersom det är 6 trådar is, så kan man bara dra igenom det en gång, och slipper sy som man gör p en riktig knapp, flera gånger alltså, det blir ju 6 trådar på en gpng, lagom tjockt och bra... Och DMC garn finns i alla regnsbågens färger, och några till!

• Blommig

malin ulrika: vart köper man det? Vet du nån internet butik som har?

• Pyret78

Blommig: Jag fäster knapparna med gluedots o ja, jag knyter floss i dem.
    Nån gång har jag knytit floss, så att det blivit som en enda lång "slinga" med knappar. Se min LO "3 månader" o iblnad knyter jag enbart i en knapp o sen klipper av, så knappen är "ensam".

• malin ulrika

Blommig:
    kors stygns affärer har. Ett annat märke är "Anchor" brodergarn. Vet inte internet butiker, men om du söker på t.ex. Ebay (tradera?) eller på internet hittar du säkert!

• Blommig

Pyret78: Det var ju jätte snyggt med en slinga lixom. det tipset tar jag med mej!:)

• Blommig

malin ulrika: då ska jag kolla där!

• malin ulrika

Pyret78,
    ja vad fint det var med flera knappar på ett snöre!

Svar på tråden Scrapträsket 2