• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Loppan79

puffis - för att få nybörjarpaket eller startpaket kan du säkert vända dig till de i scrapträsket som har egna butiker. Meli och sagomamma hjälper dig säkert gärna

• tr3z

kela - jag förstår, när man hittar saker man gillar så vill man ju inte förstöra och använda upp dom direkt

Känns nästan som jag hädar när jag funderar över vilka sidor jag ska klippa sönder i Pelle Svanslösboken jag köpte häromdagen.. Den är liksom tryckt 1962... Det är över 40 år sedan!!!!

• MAMMSY

Såg en LO på twopeas med äckelsnygga bokstäver från KI memories.. nån som vet vart man kan få tag påsånna??????????????????? Vill haaaaaaaaaaaaaa

• lillvilda

tr3z. spännande..vad ska du göra med pelle svanslösboken??

• Skumpis

trez - Jag undrar också. Är böcker syrafria?

• lillvilda

det var någon som frågade om någon varit på en scrapkurs. det har jag förra kursen jag var på så tränade vi att göra bokstäver på olika sätt, vi gjorde av gem, tyg, ståltråd osv.. vi gjorde oxå olika typer av layoter, vi vek papper med en maskin och tittade hur man gjorde nästan som en folder som man kan montera på sidan å på det viset få plats med fler kort. så gjorde vi fickor för att samla saker man vill dokumentera. ja nått mer oxå men de har jag glömt.

• annika5064

tr3z;

Jag är född 1962...en riktig gammal en!!!! *ler*

• Lingonflickan

Åååhhh!!!! Är så shoppingsugen! Räcka ut tungan Marisa Qk, vill haaaaaa! Vill  shoppa loss. Börjar få ont om enfärgad cardstock Oskyldig Vill ha fluid chalk chestnutroan - hittar ingen - vill ha öljetter - skyller på silent settern - vill ha.... Hmmmm. Måste tänka mig för. Min inkomst är liten och snart är vi fyra i familjen...

• Lingonflickan

Bäst jag går och scrappar lite. Här på internet vet ingen vad som kan hända när man är så shoppingsugen...

• Blommig

lillvilda: Vart hittade du den kursen? Är också intresserad av att gå en kurs.

Svar på tråden Scrapträsket 2