• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz

hejhej nu har jag lag tupp en ny LO d3et är LO nummer 11 för min del har hunnit göre några fasten jag inte hålli på så länge!

lo nummer 10 är ju med i utmaningen så den får ni se vilken jag gjort imorrn

• Fnyz

ja just de. på nya Lo:n så har jag använt scrapers floss som vi disskuterade i går elelr förgår. jag har sytt korsstygn med den å då fäst genom att knyta på baksidan.

även scrapers floss på monogrammen som sitter fast med glue dots på baksidan.

• MAMMSY
    scrapgodis75 skrev 2006-06-20 13:57:57 följande:
    Vilka Bazzil är era favoriter?Vilka färger scrappar ni i helst?
    Mina favoriter är Linne strukturen
    Just nu så  älskar jag rött å vitt men det växlar ju
  • Wirre
    Fnyz skrev 2006-06-20 13:58:32 följande:
    hejhej nu har jag lag tupp en ny LO d3et är LO nummer 11 för min del har hunnit göre några fasten jag inte hålli på så länge!lo nummer 10 är ju med i utmaningen så den får ni se vilken jag gjort imorrn
    jätte fin lo...
    Felizias mamma
  • Wirre
    Jag använder mig mest av rosa och lila och blått, gillar när det är ljust...
    ♥Felizias mamma♥
  • Puffis

Läste att vissa butiker har "nybörjarpaket" att sälja. Nu har jag tittat igenom endel men inte hittat nåt. tips emottages gärna. Jag har inte tålamod att sitta och titta igenom allt...

• Blommig

Nu har jag lagt ut mina första trevande försök att scrappa. Kommentera gärna om ni vill.

• tr3z
    Linnestruktur absolut. Färg varierar oerhört från dag till dag. Fast dom papprena jag har beställt och väntar hem är så knallröda som de bara kan bli.... Vad jag sen ska ha dom till vet jag inte
    Puffis skrev 2006-06-20 15:30:08 följande:
    Läste att vissa butiker har "nybörjarpaket" att sälja. Nu har jag tittat igenom endel men inte hittat nåt. tips emottages gärna. Jag har inte tålamod att sitta och titta igenom allt...
    Scrapbookbutiken har iaf, så mycket kommer jag ihåg. Vet att jag har sett på fler ställen, men det var ett tag sen jag surfade runt å kollade.. Vågar inte denna månaden
  • kela81

tr3z-haha...där lurade jag dig allt då
    En till är gjord nu...men sambon måste komma hem och fixa datorn först *suck* Dock så snålar jag lite på mina USA inköp några papper har jag använt...men jag gillar dem så mycket så det känns så hårt att skära sönder dem Hehe...

Svar på tråden Scrapträsket 2