• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Marajjah
    Johannapanna skrev 2006-08-23 17:04:00 följande:
    Jag brukar beställa från Fujidirekt. Har alltid funkat bra, men i söndags när jag skulle ladda upp mina ca 100 bilder, så laddade den först upp alla, men sen när man skulle titta på dem, så var bara en del kvar. Jag gjorde det tre gånger och varje gång blev det olika antal bilder fastän jag gjorde på precis samma sätt! Då laddade jag upp bara 15 bilder för att ha bättre överblick. När uppladdningen var klar, så visade den 18 bilder!! När jag tittade närmare visade det sej att några var dubbla och andra hade inte kommit med alls. Jättekonstigt, så jag tröttnade till slut och tog Pixaco istället. Jag skrev ett mail till dem och förklarade problemet, men har ännu inte fått nåt svar.
    Men jag tror att om man inte beställer mer än 150 bilder så är leveranstiden 3-5 dagar. Vad de skrev till mig idag som svar på mitt arga mail var att de hade haft problem med tryckningen i juli och att de fortfarande led av detta.
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Johannapanna

Marajjah: Okej. Hoppas de har ordnat upp det nu då. Blir lite sur när vissa företag inte håller vad de lovar.

• Marajjah
    myskatt skrev 2006-08-23 22:17:28 följande:
    Hmm, undrar om man kanhäva köpet? Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    Läs på deras hemsida under villkor! Står en massa matnyttigt som de själva också borde läsa igenom en och annan gång. *morr*
    Johannapanna skrev 2006-08-23 22:23:27 följande:
    Marajjah: Okej. Hoppas de har ordnat upp det nu då. Blir lite sur när vissa företag inte håller vad de lovar.
    Det var vad jag påpekade också. Skrev att jag ville avboka mina bilder så att jag kunde beställa från någon som håller vad de lovar i sina villkor. Aldrig mer Pixaco!
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • StockholmsPärlan

Är det någon som kan berätta hur ni matchar papperna, enfärgat och mönstrat? Vet ni någon nätaffär som kan hjälpa till med det? Ingen som kan svara lite snabt på det?!

• Fnyz
    StockholmsPärlan skrev 2006-08-23 23:37:57 följande:
    Är det någon som kan berätta hur ni matchar papperna, enfärgat och mönstrat? Vet ni någon nätaffär som kan hjälpa till med det? Ingen som kan svara lite snabt på det?!
    har ingen aning om någon butik gör de jag brukar bara handla en massa olika färger å allt jag tycker e fint
  • myskatt

Nu är det inne på arbetsdag nr 8 så jag hoppas att det dimper ner nåt i lådan!

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
Svar på tråden Scrapträsket 2