• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz
    Blue Vapor skrev 2006-08-25 23:54:54 följande:
    Fnyz - ja precis! Jasså, var det därför jag inte hittade tråden då jag var offlajn och kollade på vanliga pysselåknåp?? Varför är den flyttad månntro?ALLA - har någon klippt av en hårtofs från sin bebbe och sparat? Hur gör man det på bästaste sätt? Man lär kanske binda om på nåt sätt INNAN man klipper?? Anyone?
    bind ett fint band om å klipp av eller sätt en gummisnodd runt så kan du sätta ett fint band om utanpå gummisnodden sen. (har inte klippt av från min dotter än för hon är ju flint men har småsyskon som bara är 6 och 11
  • Blue Vapor

Fnyz - man lär bedöva barnet med valium eller så innan va? Herregud, hon far ju runt som en gnutt i vaket tillstånd.... och så kommer jag göra ett hååååååååååål i fina roliga yahoo-håret Hemlis Det vill till att det blir rätt från början!

Jag har helt för mig att jag äger såna mini-gummisnoddar..... Fundersam måste leta imorrn. Nu ska här skrivas ut text på tråkorangt papper. Oskyldig

• tr3z

Igår köpte jag lite saker på Panduro (ett litet stämpelalfabet för 99:- och en skärmatta med skär-kniv för 59 .. Maken tyckte det verkade onödigt eftersom ajg inte har så mkt tid att scrappa längre, men jag tycker att man ju alltid kan köpa på sig lite, tills man har tid Så gick vi in på Bolagret (ni i Helsingborgstrakten vet, ligger på Väla) och där har dom album!! 139:- för ett 12*12 i mocka-liknande material! Och 8*8 för 98:-! Samma pris som Panduro tar för inte-så-snygga i linne (men som blir desto snyggare när man dekorerar iofs). Så jag köpte ett 12*12 eftersom det står på min stora-dyrare-saker-som-kan-vänta-önskelista (har kortat av den betydligt den senaste månaden!).

Bara ett tips alltså

• Cino

Go morron och tack alla för era rosor i min GB för mitt första alster Nu ska jag försöka mig på och göra ett kort till min kompis som gift sig i sommar, hon bor i andra ändan av landet så därför tänkte jag skicka ett kort! Om inte annat får jag ju träna lite

• BabyJia

I vilket format scrappar ni mest i? Finns de album utan sidor i 12*12 format? För jag har bara sett me sidor å jag vill kunna sätta in mina sidor sedan i plastfickor.

• Fnyz

jag scrappar mest i 12*12 å använder póstbound album (alltså med plastfickor som man kan fylla på med fler palstfickor och förlänga ryggen på det om man vill ha plats för mer.

• Fnyz
    tr3z skrev 2006-08-26 08:13:04 följande:
    Igår köpte jag lite saker på Panduro (ett litet stämpelalfabet för 99:- och en skärmatta med skär-kniv för 59.. Maken tyckte det verkade onödigt eftersom ajg inte har så mkt tid att scrappa längre, men jag tycker att man ju alltid kan köpa på sig lite, tills man har tid Så gick vi in på Bolagret (ni i Helsingborgstrakten vet, ligger på Väla) och där har dom album!! 139:- för ett 12*12 i mocka-liknande material! Och 8*8 för 98:-! Samma pris som Panduro tar för inte-så-snygga i linne (men som blir desto snyggare när man dekorerar iofs). Så jag köpte ett 12*12 eftersom det står på min stora-dyrare-saker-som-kan-vänta-önskelista (har kortat av den betydligt den senaste månaden!). Bara ett tips alltså
    shoppade lite på panduro jag å skärmattan å kniven var ju jättebilliga nu å så la jag en beställning på lite grejer från deras katalog åxcå
  • pylle

Babyjil ja det finns det.
    jag scrappar i 12*12. Har än så länge inte köpt nå album eftersom jag inte visste om jag skulle gilla att scrappa så jag har köpt plastfickor som jag stoppar dom färdiga losen i.
    Men har börjat tråna efter album nu.

• tr3z
    Fnyz skrev 2006-08-26 08:52:47 följande:
    skärmattan å kniven var ju jättebilliga nu å så la jag en beställning på lite grejer från deras katalog åxcå
    Eller hur, dumt att inte köpa när det är billigt, även om man inte ska använda det just nu
Svar på tråden Scrapträsket 2