• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Matriark

2xA, jag vet med mig att jag har tittat, och jag tyckte din bok var bland de finaste jag sett, fick mig att vilja göra om min egen dock inte alltid jag kan kommentera och det vore ju tråkigt om jag ständigt bad om ursäkt för mig här i tråden.

Ni får gärna kolla hos mig utan att känna er tvingade att kommentera vare sig ris eller ros, för själv känner jag att jag medvetet slutar kolla i gallerierna hos de som blir upprörda, just för att jag inte vill att någon ska bli "sur" på mig när jag inte kunnat kommentera (för jag gör det ju inte för att jag inte tycker att det är snyggt). Jag kollar för det mesta inte heller upp vilka som varit in och inte.

Känsligt ämne är det här, tyvärr risk att några bli sura på varandra även om det inte är meningen att det ska vara så. Visst kan jag förstå dina känslor.

• dulce de leche

Jag undrar precis som Angelberrie vad värmefönen på Claes Olsson heter och kostar, nån som vet?

• MAMMSY

Tjohooooooooooooooooooo jag har fått mina nya BG papper från annas scrapbooking
    Dom e så fina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Värmepistolen på chlas ohlsson är jättebra å kostar 99 tror jag

• Amelié77

Jag skrev inte inlägget för att tigga beröm, det var bara en stilla undran hur det kan komma sig att 20 personer kollar in i galleriet och inte en endaste en skriver nåt. Fick lite känslan av att min bok var så väldigt ful att ingen kunde komma på en enda snäll kommentar att skriva
    Jag menar inte att man ALLTID måste skriva, för det gör absolut inte jag heller. Dessutom har jag själv svårt att minnas vem jag skrivit hos senast, så ibland kan det ju hända att man kikar in 10 gånger till en person och inte skriver nåt, medan man istället skriver oftare hos nån annan. Helt omedvtetet alltså! Nåja, slut diskuterat nu. Vi har ju diskuterat detta tidigare också vill jag minnas...och det är ju svårt att komma fram till nåt vettigt.

• Loppan79

2xA - jag vet att du skrev att det var slutdiskutterat men när ändå diskussionen är framme vill jag passa på att be om ursäkt till ALLA eftersom jag den senaste tiden har kollat i en massa gallerier utan att skriva något alls. Jag sitter på jobbet och surfar så det är inte alltid det finns så mycket tid att skriva något. Har inte internet hemma just nu så jag kan inte göra det hemma heller.

(och 2xA, jag hade helt missat att du hade en idébok i ditt galleri. Den är jättefin! Jag gillade verkligen hur du gjort med blommorna och färgerna var jättesnygga )

• Marajjah

Ja, detta är onekligen ett mkt känsligt ämne. Jag känner också att jag periodvis får massor med kommentarer i mitt galleri, men ibland inget och då är det precis som att man har gjort ngt som är precis värdelöst sin inte ens är värt att kommentera. Meeen, så vet jag hur jag själv är. Läser snabbt i tråden, kikar ibland in snabbt hos de som skrivit att de lagt in ngt nytt, har min 2-årige son bredvid som vill ha sällskap hela tiden (ja, ni med barn vet vad jag pratar om... ), tänker, aja, men jag kommenterar sen, glömmer bort ibland, kommer ihåg ibland... Sånt är livet!

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Cino

Jag är snart klar med mitt allra första alser, ska lägga in bild när det är klart!

Undrar bara, har ej kommit mig för att köpa chipboards (visst heter det så?) Ser ju nu att jag saknar den detaljen...Som nödlösning tänkte jag ta en bit kartong, skära ut bokstäver och klä dem med möstrade papper (kartongen är grå så den går ju inte att färlägga, har inga pennor till det heller förresten...*inköpslista måste ordnas genast*) Vad tror ni om det??

Jag är ofta in i era olika gallerier och tittar för inspiration, nybörjare som jag är, oftast skriver jag inget pga tidsbrist och ren glömska. ALLT jag hittills har sett är fint och jag hoppas att ingen tar illa upp för att jag ej skriver i GB då jag kan återkomma flera ggr. Det tar sån himla tid att skriva i alla GB så det är nog mycket därför jag inte skriver, har för bråttom helt enkelt. Slutdiskuterat var det ja...ville bara säga hur det är för mig

• Loppan79

Jag gick ju förresten in här för att berätta att jag var förbi Netto och investerade i en pappersskärare som nån här tipsade om. Har ni testat den än? Funkar den bra?

• sofiemalmö

Grattis Kela!!
    Jättefin bok Fnys..
    Och fina LO´s ni andra lagt in...
    Man blir så inspirerad av att kolla på hur olika
    LO´s växer fram...

• MAMMSY
    Loppan79 skrev 2006-08-25 13:51:24 följande:
    Jag gick ju förresten in här för att berätta att jag var förbi Netto och investerade i en pappersskärare som nån här tipsade om. Har ni testat den än? Funkar den bra?
    Nja jag är van vid att sno Skumpis grymma 300 krs maskin när hon är så jag tycker att nettomaskinen skär lite snett, men den är helt ok för det priset
Svar på tråden Scrapträsket 2