• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • bitte71
    Minimalla skrev 2006-08-25 20:37:16 följande:
    Tack mammsy, då måste jag nog snart beställa... Vilka är era favoritchalks? Nån särskild färg eller typ? Kanske olika till olika detaljer?
    Chestnut roan tycker jag går att använda till allt! Sedan använder jag även dark moss (en mossgrön färg), dark brown och charcoral (en nästan svart färg) till mkt också!
    Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • Jen 82

Ang kikande i gallerier. . . Jag erkänner, ibland är jag vekligen dålig på att skriva men man tittar in hos nån och sen kommer nånting emellan och så glöms det bort. . . Sen är det ofta jag minns nån idée som nån haft men kommer inte ihåg vem så då klickar jag runt som en annan tok tills jag hittar rätt. . . Men jag förstår verkligen poängen för jag blir så glad när jag får så snälla kommentarer av er att jag borde veta bättre och verkligen försöka skriva vad ja tycker.. .

• myskatt

Jag har bara charcoral och cremy (?) brown men jag är nöjd . Fick hem refill till den bruna idag, den lär räcka länge!

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Matriark

Jag har alla möjliga nyanser av cats eye fluid chalk, men dom färgade används mer sällan för det kan vara svårt att hitta papper som matchar de färgade nyanserna. Charcoal är underbar, chestnut brown är användbar, och på sistone har jag även upptäckt creamy brown som jag tycher passar rätt bra till bl. a. wild asparagus. Den ger effekt, men man ser inte riktigt att det är chalkat om man inte använt den flödigt.

• claudia79

Har någon använt sig av FLuid Chalk i "Alabaster" färgen? Är så nyfiken på hur den blir!

• Bejbi78

Alabaster blir vit...typ...kanske nååååågot ljus-ljusgul....fast mer vit ändå

• Cino

Nu har jag lagt in mitt första alster i galleriet! Varsågod att kika! Tänkte först ge mig på att göra grattiskort innan jag scrappar "på riktigt" Risa och rosa gärna den som vill!

• Bejbi78

Cino

Jättesött kort. Älskar Kortmakarens stämplar

• Fnyz
    claudia79 skrev 2006-08-25 21:15:12 följande:
    Har någon använt sig av FLuid Chalk i "Alabaster" färgen? Är så nyfiken på hur den blir!
    tycker inte den täcker så bra de blir mer som en dimma av färg än täckande vitt.

min favorit på chalk är dark brown...blir mer äkta brända kanter för bränner man känter så blir de ju inte kolsvarta utan lite svart bruna å den chlken blir ju närmare svart längst ut å så lite mer åt mörkbrunt innåt liksom hoppas ni fattar.

sen har jag även charcoal, chestnut roan, deep green, warm red, alabaster, lavendel och burnt sienna och jag har använt alla men alabaster är jag missnöjd med eftersom den itne syns så bra å lavendel var en färg som sällan passar men en grön å en röd är något å ha utöver de bruna å svarta. burnt sienna är som mörk terakotta å blir lite åt en chestnut roan fast lite orangare så den är åxå användbar.,
Svar på tråden Scrapträsket 2