• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Amelié77

Måste bara tipsa er om att Tiimari har fått in ett nytt album. Skitsnyggt!!! 8,90 euro här i Finland, 79 sek i Sverige så det är ju billigt. Det är ljust beige med brunt mönster, lite som tapetmönster. Tänk Basic Grey Motifica serien...lite så ser det ut. Köpte det genast jag såg det - det kommer att bli jättebra som bröllopsalbum! Kan fota det imorgon om nån vill se hur det ser ut.

• jenn79
    2xA: Jag vill se jag vill se

Jag är oxå inne och gluttar många många många gånger hos samma Kommer inte alltid ihåg vem jag tittade hos Eller så
    Och sen är min dotter himla bra på att stjäla uppmärksamhet när jag vill skriva en rad
    Och dessutom är jag inte inne så ofta och missar OFTA att det läggs in nya LO´s
  • Minimalla

2xA, hur stort är albumet? Det låter jättefint.

Jag har kommit på att jag nog behöver sånt där floss, gärna rosa. Är det nån som vet vart man kan beställa det, där de inte har något lägsta ordervärde och fraktkostnad enl postens tabell?

• MAMMSY
    Minimalla skrev 2006-08-25 18:44:13 följande:
    2xA, hur stort är albumet? Det låter jättefint.Jag har kommit på att jag nog behöver sånt där floss, gärna rosa. Är det nån som vet vart man kan beställa det, där de inte har något lägsta ordervärde och fraktkostnad enl postens tabell?
    Pysselpunkten Scrapaddicted å Vixxans
  • BabyJia

Mella72 Ja, de e ju smartare...jag kommer nog ifund me allt när jag kommit igång bättre å vet lite hur man kan använda allt.

• BabyJia

Just de...å undrar ni varför jag e inne å kikar hos er så e de för kika på era LO's självfalletFlört

• BabyJia

Lovar att detta blir min sista fråga för idag.

Sån där chalk...sån man snyggar te kanterna me bla...ska den bli värmd?

• bitte71
    BabyJia skrev 2006-08-25 19:53:50 följande:
    Lovar att detta blir min sista fråga för idag.Sån där chalk...sån man snyggar te kanterna me bla...ska den bli värmd?
    Nä, man bara "drar"den längs papperskanten (testa gärna först på en spillbit för att se hur det blir)
    Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • Minimalla

Tack mammsy, då måste jag nog snart beställa...

Vilka är era favoritchalks? Nån särskild färg eller typ? Kanske olika till olika detaljer?

Svar på tråden Scrapträsket 2