• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Loppan79

Mammsy - jag har ju inte testat nån annan så jag har ju inget att jämföra med...

• MAMMSY
    Loppan79 skrev 2006-08-25 14:13:30 följande:
    Mammsy - jag har ju inte testat nån annan så jag har ju inget att jämföra med...
    Eftersom den bara kostar en 50 lapp så tycker jag att den är helt okej tills jag tar mig i kragen å köper en dyrare Eller när jag inte får låna Skumpis längre
  • myskatt

Tjoho! Mitt paket från Scrapadicted har kommit *jublar*. Det kom på posten fast hon sagt att det skulle gå med bussgods. Nu ligger det i bilen, är på kontoret så vi får se om jag kan hålla mig från att öppna det .

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • claudia79

oj nu var det mycket att läsa när man inte varit inne på några dar
    Ang scrapaddicted så nu sist beställde jag på söndagkväll, fick mailet och betalade in på måndagen så pengarna drogs på tisdagen. På onsdagen fick ja mail om att hon skulle återkomma m slutsumma och vad som var slut osv, men inte när.Så jag tänkte att det skulle ta jättelång tid men sen fick ja paketet me posten dagen efter och inget fattades helt överraskad blev jag! Och Annas scrapbooking som jag också beställde från på söndag kvällen och sen samma procedur fick jag paketet av på onsdagen tom!Toppen toppen!!
    OJ!Jag är jätteofta och kikar hos alla om och om igen för att titta på alla LO:s utan att skriva nåt varje ggn..men jag försöker verkligen berömma för jag vet ju hur glad jag själv blir.Men som nån skrev att det blir ju krystat om man ska skriva att det är fint fastän det inte faller en I SMAKEN - för allt är ju egentligen FINT men kanske man inte gillar exakt färgerna på papprena osv...jag visste inte att man kan se vilka som är i gb,och det spelar ingen roll eg tyckerjag, men visst jag kan förstå att det känns tråkigt om man upplever att man inte får höra positivt men det beror nog mycket på tidsbrist, glömska och lite lathet
    Långt inlägg men men...

• bitte71

Vad bra att ni nämnde det där om skärmaskinen på Netto: jag skickade nämligen sambon att köpa den idag efter jobbet! Men i senaste Nettobladet stod det att den tog A4-mått, ngn som vet om man kan köra 12"x12" iden oxå? Det hoppas jag, fast här kostade den 69 kronor?? Skumt!

Ang. GB-diskussionen så kan jag erkänna att jag ofta surfar runt och inte alltid skriver - förlåt alla! Men som Marajjah sade: ofta kommer det ngt i vägen: jag minns faktiskt vad det var när jag kollade på 2xA: idébok (som jag tyckte var jättefin!! - gillade färgerna jättemkt): lilltjejen hade dragit ner en påse med brads från mitt pysselbord och höll på att käka upp dem för att i nästa sekund susa vidare i sin gåstol för att dra ner lampan i fönstret! Så jag blev helt enkelt utloggad från bredbandet (blir det efter en stund om man har varit inaktiv med surfandet för länge). Tyvärr händer det rätt ofta - fattar inte varför jag aldrig hinner scrappa???

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • Amelié77

Haha Bitte
    Då är det kanske bättre att låta bli att skriva i gb och rädda dottern istället.

• Loppan79

bitte - här kostade den också 69:-. Nån här (kommer inte ihåg vem) sa att det gick att skära 12*12 papper med den.

• Mella72

Loppan79 och Bitte71- Nettos erbjudanden gäller bara i en vecka, den papperskäraren som jag tipsade om gäller inte denna veckan. Nu finns det en annan variant som kostar 69:-. Hur denna veckans papperskärare fungerar vet jag inte. Jag var där häromdagen och såg den men tittade inte något närmare då jag redan har en som jag är nöjd med. Den borde dock ta 12" papper då det står A4 eftersom det ska vara lite marginal också. Den jag köpte skulle bara räcka till A4 men jag har god marginal för 12" papprena. Skillnaden på den jag köpte och den som finns denna vecka är att den här skär med rullkniv och den andra hade ett skärblad. Jag har en med rullkniv sen förut (från Jula) och den skär snett..kanske för att jag aldrig blev vän med rullknivsvarianten.

• MAMMSY
    Loppan79 skrev 2006-08-25 14:56:47 följande:
    bitte - här kostade den också 69:-. Nån här (kommer inte ihåg vem) sa att det gick att skära 12*12 papper med den.
    Konstigt här kostar den 49 Det går å ta 12x12 ark i det är nån centimeter över tror att ett a4 är 29,5 cm eller nått...
  • MAMMSY
    Mella72 skrev 2006-08-25 15:06:48 följande:
    Loppan79 och Bitte71- Nettos erbjudanden gäller bara i en vecka, den papperskäraren som jag tipsade om gäller inte denna veckan. Nu finns det en annan variant som kostar 69:-. Hur denna veckans papperskärare fungerar vet jag inte. Jag var där häromdagen och såg den men tittade inte något närmare då jag redan har en som jag är nöjd med. Den borde dock ta 12" papper då det står A4 eftersom det ska vara lite marginal också. Den jag köpte skulle bara räcka till A4 men jag har god marginal för 12" papprena. Skillnaden på den jag köpte och den som finns denna vecka är att den här skär med rullkniv och den andra hade ett skärblad. Jag har en med rullkniv sen förut (från Jula) och den skär snett..kanske för att jag aldrig blev vän med rullknivsvarianten.
    Aha! Då förstår jag varför priserna var så olika.. Det enda jag funderar på är hur jag ska få tag på skärblad sen när dom e dåligaFundersam
Svar på tråden Scrapträsket 2