• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • tr3z
    liiinda skrev 2006-06-21 13:42:39 följande:
    men du tr3z... hon ska ha en träff till den 30/7
    Ah, låter bättre för min del tror jag!
  • Cia o krabaten

2XA: Jag har beställt från croppinparadise och jag blev lite besviken...
    Dels var det mycket som inte fanns (Typ för 50 av 200$) och dels åkte jag på en frakt som de inte skrev ngt om!
    Iofs berodde det på att jag var tvungen att ha leverans inom USA ett visst datum (1v efter beställning) så de krävde mig på 2nd day air avgift, men man tycker att det borde framgå och att det inte borde behövas när de har en vecka på sig!

• Amelié77

Cia - aaahhh, va trist! Jag har mailat och frågat dem ang. frakten av 12x12 papper eftersom det inte stod hur mycket det kostar. Har inte fått nåt svar ännu.
    Jag vet inte om jag ska beställa därifrån, men de har verkligen ett av de bredaste utbuden jag sett. Blir alldeles ha-galen!

• Anne81

Har någon en bra ide vad man kan göra med UL bilder på en LO?

• jacklin

Hej Hej!

Har aldrig gjort något sådant här, men har länge funderat på att testa, har även köpt 2 böcker i ämnet. Älskar allt som har med pussel att göra.

Nu är ju sonen lite äldre så det blir lättare att börja göra saker igen. Har köpt ett album som jag har tänkt göra på detta sätt till min svärmor på barnen, hon ser de inte så ofta eftersom det är väldigt långt mellan oss.

Är det något som har köpt på nätet av någon av dessa butiker som nämns här?? (har inte hunnit kolla runt ännu)

Vilken är billigast/bäst???

Finns det möjligheter att få beställa mot faktura???  (Måste köpa en del saker för att komma igång och har inte de pengarna att slänga ut just denna månaden)

Tacksam för svar.
    Ska nu läsa hela tråden, såg att det fanns en massa bra tips och få

• Cia o krabaten

Nu finns det en ny hos mig.
    Jag är riktigt nöjd faktiskt

Kanske inte över själva resultatet då den är liftad från CK, men att jag lyckades fixa i PS så att jag fick ut alla fotona på ett och samma papper!!! Känner mig riktigt stolt!

• Sagomamma

Om jag är dålig på att svara på mail så beror det på att jag just nu håller på att flytta, men jag kopplar upp mig ett par gånger varje dag i all afall, så allt ska gå lika snabbt som vanligt!

*pust* Och så fick jag MASSOR av nya varor idag... *puuuuh*

Mååååste läsa in mig här mer ikväll....

• bitte71

jacklin: vi har nog köpt från nästan alla butiker som nämns, de flesta av oss. Och de flesta butikerna är bra. Finns några som tar faktura: scrapandgiftcorner och på scrapbookbutiken kan man också få betala mot faktura om man är känd kund (det är sagomamma här i scrapträsket som har den butiken - du får höra med henne isf ) Kan vara ngn mer som tar faktura, scraproom har gjort det innan men inte nu längre
    Vilken som är billigast och bäst är en smaksak, men personligen gillar jag scraproom (stort utbud), scrapbookbutiken och scrapoteket bl.a . Du får surfa runt och kolla!

Cia: ska strax kolla in nya LO:n!

Lite OT: ni som är duktiga på Photoshop - finns det ngn möjlighet att förminska bilder så man kan få den framkallad i mindre format? Jag vill alltså ha bilder som är kanske 6x4 cm eller nåt sånt. Jag vet ju hur man förminskar med pixlar och så så att den passar in på FL, men när jag förminskade bilder nu senast så gjorde jag bilden 500 pixlar bred. När jag sedan framkallde bilden (i format 10x15) så trodde jag att bilden skulle vara i mitten av fotot och sedan att det kanske skulle vara vitt eller svart runtom så att jag skulle kunna klippa bort det. Men bilden var fortfarande lika stor som vanligt Herregud, vad jag svamlar - hoppas ngn förstår ngt av detta!!!!!!FörvånadFundersam

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Cia o krabaten

Johannapanna:

Hon håller ju till här oxå, men lite i skymundan och heter Cheri!
    Kolla även scrapbookbutiken.se där hon är designer!

men jag håller med: Hon är GRYMT duktig!

Svar på tråden Scrapträsket 2