• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • tr3z

liiinda - jag är åxå från skåne... NV här med eller mitt i kanske Har svärmor och svärfar på besök då tror jag, annars hade jag gärna åkt.. måste man anmäla sig långt i förväg? Vilket iofs borde vara nu för det är ju snart ju

• tr3z
    lillvilda skrev 2006-06-21 13:21:28 följande:
    tr3z: ja det var ju en spännande idée. Skulle va kul att få se slut resultatet..låter som att de kommer bli jätte fint.
    Jag visar upp resultatet när jag bestämt mig för hur ja ska gå till väga Oavsett om det blir pannkaka eller inte
  • Mella72

liinda: Jag hade tänkt att gå på den men så jobbar min sambo varannan helg och då förstås just den helgen :P . Hoppas kunna vara med på en träff senare efter semestern istället...dvs typ i augusti eller så

• liiinda
    tr3z skrev 2006-06-21 13:34:37 följande:
    liiinda - jag är åxå från skåne... NV här med eller mitt i kanske Har svärmor och svärfar på besök då tror jag, annars hade jag gärna åkt.. måste man anmäla sig långt i förväg? Vilket iofs borde vara nu för det är ju snart ju
    Nä jag tror inte man behöver anmäla sig långt i förväg, jag var där förra fredagen o då berättade hon om den här träffen nu i söndags så lämnade jag besked att jag ville vara med (ordnat barnvaktSkrattande) O nu idag fick jag ett mail av henne med info och att man skulle betala in 150:- i förskott senast den 23/6!
    För dom 150:- får man mat (pizzerianRäcka ut tungan), 5 st enfärgade papper, 5 st mönstrade papper, limstift och tillgång till en massa verktyg! 
    Sen så finns det en hel butik med massa grejjer om man tycker att man fattas något!
    O man får ju självklart ta med sig sina egna grejjer!

men du tr3z... hon ska ha en träff till den 30/7Skrattande
  • liiinda
    Mella72 skrev 2006-06-21 13:36:00 följande:
    liinda: Jag hade tänkt att gå på den men så jobbar min sambo varannan helg och då förstås just den helgen :P . Hoppas kunna vara med på en träff senare efter semestern istället...dvs typ i augusti eller så
    Typiskt!Fundersam
  • bitte71

liiinda: tyckte senaste LO:n var supersnygg! Jag tycker inte alls att det gör något om man inte stämplar rakt - tvärtom tycker jag det blir mer levande då. Jag stämplar alltid lite "hipp som happ" för jag tycker det är lite charmigt!

Här är min senaste LO: den handlar om min son och hans älskade goseälg. Idéen är delvis liftad då från Nalle Puh-boken som Skatemariah hade gjort... Fast jag har gjort en vanlig Lo istället. I vanliga fall är jag "sådär" förtjust i papper med massa nallemotiv och dylikt på, men till den här LO:n tyckte jag att det passade rätt bra:

Fortsätter att anta Skumpis utmaning och göra ngt jag inte gjort innan: på förra LO:n använde jag ju inga kort och här använde jag bokstavspärlor och monogram för första gången!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Naana

Tack för tipsen! Skall fortsätta planera o skaffa lite mera material innan jag sätter igång...är så ivrig!

• Loppan79

Jättefin Bitte. Jag gillade verkligen monogrammet med blommorna på!

• Skumpis
    Snygg LO bitte!!! Och du påminde mig om att jag återigen glömt köpa dymo Jag ska scrappa ikväll och ska också försöka göra nåt nytt. Vad snyggt du rundat hörnen på fotona. Kul rubrik!
  • liiinda

Bitte- Jättefin Lo!! Melvin har oxå en sån där snutte han aldrig kan vara utan! Tror nog att jag oxå ska scrappa det Fundersam Kan ju vara kul o visa honom sen när han blir stor o tycker att sånt är töntigtSkrattande 
    Är inte heller särskilt förtjust i nallepapper men här passade det riktigt bra!

Jag håller med om att det är snyggt när bokstäverna sitter lite hippt som happt...jag brukar ha det så men ibland bara vill man att dom ska sitta perfekt rakt o då ska det bannemig göra det oxå! Skrikandes O det är ikke lätt när man stämplar har jag märkt!

Svar på tråden Scrapträsket 2