• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • bitte71

Men Cia: du hade ju gjort precis så som jag frågade - alltså mindre bilder?? Hur gjorde du ? *help please* Eller har du fotopapper som du skriver ut på? Glad

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Johannapanna

Jasååå, det visste jag inte. Lurigt med olika nick. Ja hon är ju fantastiskt duktig!

• jenn79
    Cia: Ska kika in till dej sen

Bitte: Joså här är det (jag har själv haft samma problems..) Jag förminskade blden och skickade in - och ÄNDÅ får jag i samma storlek, kontaktar dom jag beställer hos och undrar varför jag inte fått vald bildtorlek..
    MEN sp här är det (Iaf enligt fujifilm) att de har bara ett standard format om man skickar in via nätet (de förstorar upp bilden till den storlek man valt, oftast 10*15) MEN om man går trx till Expert så kan de där göra bilderna mindre åt en... Då de själv akan styra framkallningen, via nätet är allt "automatiskt".
    Bidde du klokare

Jag har nu efter lite mycket om och men blivit klar med en del "gamla" LO`s, som jag haft ute... Nu har jag fått till dem som jag vill ha dom Och lagt en en del nya
  • kela81

Nu så..nu ligger det 4 nya LO:s under starka bilder i mitt galleri
    Ris och ros tack

• Humla78

Vet ni vad jag just upptäkte att min hemska man har gjort? Han har tagit bort alla scrapbutiker ur den där rullgardinsmenyn under adressfältet, men lämnat alla mina jobbsökarsiter. Jag förstår inte alls hur jag ska tolka det här...

• kela81

Humla78- haha...som en liten pik kanske
    ja se killar *lol*
    Min sa igår'vist älsklig, de blir jättefint...men jag vill inte höra vad det kostar* :_D

• Edma

Nu har jag gjort 2 nya lo´s. Kom in och kika vet ja´!

• Jahaja

aj aj!
    Nu har jag gjort min LO nr2.. Dock inte alls som den första och inte som jag egentligen ville ha den! Så därför kräver jag tips igen! :P Help Me please! Vad gör jag? Tycker den ser förskräcklig ut! *asg*

• Cia o krabaten

Bitte: Jag skriver ut själv, men det borde gå att göra så till nätbutiker också.

Jag tog hjälp av Scrapbutikens workshop under datahjälp.
    Beskar bilderna och valde storlek och klistrade in dem på ett blankt A4 fönster där jag ville ha dem.
    Där kan man välja storlek i cm också

Iaf fick jag ju "ett foto" med alla mina inklippta i. Och gör man så och beställer det i 10*15 så borde man kunna få till önskad storlek...

• Cia o krabaten

Många scrapträskare i veckans Scrappiz-utmaning

Svar på tråden Scrapträsket 2